Sunum tasarımı kavramının, tarihte, insanlığın kendisini ve kültürlerini farklı şekillerde sunmaya ve ifade etmeye başlamalarıyla gelişim gösterdiği bilinmektedir.Moda sektöründe tasarımların sunumu defile organizasyonlarıyla gerçekleşmektedir. Defile, genellikle basından ve alıcılardan oluşan seyircilere, moda tasarımı ve pazarlama mesajları iletmesi için tasarlanan bir pazarlama olayı olarak bilinmektedir. Tarihte ilk olarak canlı manken kullanan İngiliz moda tasarımcısı Charles FrederickWorth ile başlayan defile kavramı; günümüzde belli temalar doğrultusunda, mekanları ve sunumlarıyla birer gösteriye dönüşmüş durumdadır. Moda endüstrisinde moda pazarlama, bir moda organizasyonunda, ürünlerin kullanıcılara tanıtılması ve ulaştırılması anlamında oluşturulacak her türlü aktiviteye denmek-tedir.Moda pazarlamadaki sunum özelliklerinden biri olan defile gösterileri ise, hem halkla ilişkiler çalışması olarak görülmekte hem de modanın pazarlanmasında kullanılan önemli bir etkinlik olarak kabul edilmektedir. Defilelerde koleksiyonların tanıtılması yanında, moda tasarımcılarının ve markaların medyada yer alması daönemli bir hale gelmiştir. Bu çalışmada, moda dünyasında koleksiyonların sunumunda tercih edilen bir yöntem olarak defile, defilenin tarihteki yeri, önemi ve moda pazarlamasına etkileri incelenecektir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Kasım 2011 |
Gönderilme Tarihi | 18 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 8 |
Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.
Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.
Akdeniz Sanat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.