BibTex RIS Kaynak Göster

Moda Pazarlamasında Bir Araç Olarak Sosyal Medya: Mavi Jeans'in Başarısı

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 8, 0 - 0, 22.11.2011

Öz

Sosyal medya pazarlama, potansiyel müşteriye ulaşmak için yeni ve hızla gelişen bir yoldur. Facebook, Twitter, Youtube ve daha yüzlercesi gibi sosyal medya kanalları şirketleri ve ürünlerini tanıtmada etkili bir araç haline gelmektedir. Moda endüstrisi de halka daha ulaşılabilir hale geldiği kesindir. Markalar ve perakendeciler sosyal medyayı sadece müşteriler ile iletişim aracı olarak kullanmakla kalmayıp aynı zaman da onları dinleyebileceği bir ortam olarak kullanmaktadır. Sosyal medya modacılarınve butiklerin daha iyi tanınmasına global çapta uygun maliyetlerde yapılmasına olanak sağlamaktadır. Sosyal medya kullanımı moda davranışlarını tahminetmede ve yeni eğilimlere ulaşmada kolaylık sağlamaktadır. Bu çalışmada, CNBC-e Business Magazine'e göre sosyal medyayı en iyi kullanan 25 şirketten biri olanTürk tekstil firması Mavi Jeans örnek olay olarak ele alınmıştır. Mavi Jeans'in ticari başarısı Facebook ve Twitter kullanımı ile genişlemiştir. Sosyal medyadaki sıra dışıçabaları ve başarıları oldukça ilgi çekicidir. Bulgulara göre, eğilimleri belirleyebilmek ve müşterilerin ilgilerini anında öğrenmek suretiyle, sosyal medya Mavi Jeans'inpazarlama stratejilerini desteklemiştir. Bu nedenle, diğer firmalara örnek olmasını sağlamak amacıyla Mavi Jeans'in sosyal medya kampanyaları ve sosyal medyayıkullanımdaki başarıları bu çalışmada sunulmuştur. Sonuç olarak moda ve tekstil firmalarına, pazardaki rekabet gücünü arttırabilmeleri, marka ve ürünlerini daha iyi tanıtmak için sosyal medya dünyasında etkili bir şekilde yer almaları önerilmiştir.

Yıl 2011, Cilt: 4 Sayı: 8, 0 - 0, 22.11.2011

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek Cukul

Yayımlanma Tarihi 22 Kasım 2011
Gönderilme Tarihi 18 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 4 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Cukul, D. (2011). Moda Pazarlamasında Bir Araç Olarak Sosyal Medya: Mavi Jeans’in Başarısı. Akdeniz Sanat, 4(8).

Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.

Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.


Creative Commons Lisansı
Akdeniz Sanat  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.