Teknoloji yoğun ürünlerin artması kendi coğrafi bölgesinin özelliklerini taşıyan ürünleri üretip tanıtımını ve satışını yapmak isteyen üreticileri etkisiz kılmaya çalışmaktadır. Bu aşamada yöresel özellikler taşıyan ürünlerin pazarlanması çok önem arz etmektedir. Küresel sermaye, gücünü kullanarak ve örgütsel yeteneğini seferber ederek yöresel ürün üreticilerden daha uygun fiyata ürünlerini tüketicilere sunabilmektedir.
Bu çalışmamızda “Coğrafi İşaret” adı altında Türk Patent Enstitüsü tarafından tescil edilen yöresel ürünlerin üzerinden mevcut veriler ışığında bir değerlendirme yapılmıştır. Değerlendirme sonucu, yöresel ürün pazarlamasının üretilen bölgede istihdamın artmasına ve yerel ekonomilerin gelişmesine önemli katkılar sağladığını göstermektedir.
Bölüm | Akdeniz Sanat Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 18 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 11 |
Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 1-15 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.
Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.
Akdeniz Sanat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.