Yeni bir sanat eğitimi yöntemi olarak Bauhaus kaynaklı eğitim modelinin örnek alındığı Türkiye'deki güzel sanatlar fakültelerinde Bauhaus' un temel sanat eğitimi konuları ve yöntemlerinin benimsendiği görülmektedir. Günümüzde de temel sanat eğitimi dersleri kapsamında yapılan uygulamaların bir kısmını doğadan ve doğal objeden hareketle yapılan gözleme dayalı çalışmalar oluşturmaktadır. Bu çalışmaların ele alınış biçimi, kullanılan teknikler farklılıklar gösterse de kaynak olarak doğal çevrenin kullanımı ortak noktayı oluşturduğu görülmektedir. Sanat tarihinin hemen her döneminde doğa gözlemi ve doğaya ait unsurlar kendisine tüm sanat disiplinlerinde yer bulmuştur. Doğa, sanat alanı için başlı başına bir esin ve bilgi kaynağı olmuştur ve sanatçıları etkilemiştir. Bu makale Temel Sanat Eğitimi dersinde farklı tekniklerle uygulanan doğa gözlemine dayalı çalışmaların görsel sanatlar öğrencilerine katkılarını örnek çalışmalar üzerinden irdelemek için ele alınmıştır. Sanatçı için önemli bir görsel kaynak olan Doğa'nın görsel sanatlar öğrencisi içinde sınırsız malzeme sağladığı ortadadır.
Bölüm | Akdeniz Sanat Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 14 |
Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.
Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.
Akdeniz Sanat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.