Bu çalışma, otomobil reklamlarında kullanılan kadın figürünün cinsel bir obje olarak kullanımını sorgulamaya yönelik olarak hazırlanmıştır. Çalışma ile internet üzerinde ve basılı medyada yayımlanan otomobil reklamlarında kullanılan kadın figürlerine yüklenilen rol kalıpları içerisinde cinselliğin varlığı incelenerek, reklam metinlerinde ve görsellerinde üretilen cinsiyetçi söylem ortaya konulmak istenmektedir.
Amaç, cinsel öğelerin kullanıldığı reklamları incelemek olduğundan, çalışmada örneklem metodu olarak, tesadüfi olmayan örneklem metotlarından yargısal örneklem metodu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma desenini 7 adet otomobil reklamı oluşturmaktadır. Reklamlar hakkında basında yer alan haberlere değinilmiş ve araştırmacılar tarafından reklamlar hakkında genel bir değerlendirme yapılmıştır.
Bu çalışmanın sonucunda; seçilerek ele alınan reklamların genelinde kadın figürü, cinselliği üzerinden metalaştırılmaktadır. Cinsel bir meta haline dönüşen kadın sadece erkek tüketiciler için ilgi çekici ve arzulanan cinsel bir seks objesi olarak gösterilmekte ve nitelendirilmektedir. Reklamı yapılan ürün olan otomobil ile cinsel bir meta halinde dönüştürülen kadın arasında bir bağ kurulmak istenmektedir. Bu bağ ile otomobillerin erkek tüketiciler için birer cinsel metaya dönüştürüldüğü şeklinde bir sonuca varabiliriz.
Otomobil Reklamı Cinsel Obje; Kadın İmgesi; İnternet Reklamı; Basılı Reklam
Bölüm | Akdeniz Sanat Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 17 |
Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.
Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.
Akdeniz Sanat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.