Grafik tasarım, işlevsel ve estetik açıdan tatmin edici bir şekilde etkili bir görsel iletişim oluşturma çabasıdır. Grafik tasarımcı, görsel dilin yardımıyla izleyiciye açık ve anlaşılır bir şekilde bilgi aktaran bir mesaj göndericidir. Bu süreçte, içeriği görsel birlik içinde bir mesaja çevirmek için kavramları ele alır, işaretler ve semboller gibi görsel öğeleri kullanır. Kavram oluşturma, yaratıcı sürecin temel aşamalarından biridir. Bu nedenle tasarımcı için bir görselin anlamını nasıl oluşturduğu ve bu anlamın izleyicinin zihninde nasıl şekillendiği önem taşımaktadır. Bir tasarım için görsel fikir oluşturma aşamasında tasarımcılar bilinçli ya da sezgisel olarak retorik figürlerden sıklıkla yararlanırlar. “Görsel Cinas ve Sosyal Afişlerde Kullanımı” başlıklı bu araştırma grafik tasarımda en çok kullanılan görsel retorik figürlerinden biri olan görsel cinas kullanımını incelemektedir. Sosyal afişlerde etkili bir şekilde kullanılan görsel cinasların çarpıcı imajlar yaratmanın yanı sıra izleyicide akılda kalıcılığı arttırabileceği görülmektedir.
Görsel retorik görsel cinas sosyal içerikli grafik tasarım sosyal afişler
Bölüm | Akdeniz Sanat Dergisi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Kasım 2016 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 18 |
Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.
Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.
Akdeniz Sanat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.