BibTex RIS Kaynak Göster

Görsel Cinas ve Sosyal Afişlerde Kullanımı

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 18, 0 - 0, 02.11.2016

Öz

Grafik tasarım, işlevsel ve estetik açıdan tatmin edici bir şekilde etkili bir görsel iletişim oluşturma çabasıdır. Grafik tasarımcı, görsel dilin yardımıyla izleyiciye açık ve anlaşılır bir şekilde bilgi aktaran bir mesaj göndericidir. Bu süreçte, içeriği görsel birlik içinde bir mesaja çevirmek için kavramları ele alır, işaretler ve semboller gibi görsel öğeleri kullanır. Kavram oluşturma, yaratıcı sürecin temel aşamalarından biridir. Bu nedenle tasarımcı için bir görselin anlamını nasıl oluşturduğu ve bu anlamın izleyicinin zihninde nasıl şekillendiği önem taşımaktadır. Bir tasarım için görsel fikir oluşturma aşamasında tasarımcılar bilinçli ya da sezgisel olarak retorik figürlerden sıklıkla yararlanırlar. “Görsel Cinas ve Sosyal Afişlerde Kullanımı” başlıklı bu araştırma grafik tasarımda en çok kullanılan görsel retorik figürlerinden biri olan görsel cinas kullanımını incelemektedir. Sosyal afişlerde etkili bir şekilde kullanılan görsel cinasların çarpıcı imajlar yaratmanın yanı sıra izleyicide akılda kalıcılığı arttırabileceği görülmektedir.

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 18, 0 - 0, 02.11.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Akdeniz Sanat Dergisi
Yazarlar

Birsen Çeken

Yayımlanma Tarihi 2 Kasım 2016
Gönderilme Tarihi 13 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Çeken, B. (2016). Görsel Cinas ve Sosyal Afişlerde Kullanımı. Akdeniz Sanat, 9(18).

Akdeniz Sanat'ın 2024 Temmuz sayısı (cilt: 18 sayı: 34) için makale gönderimi 1-15 Nisan 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.

Düzeltme: Sistemsel bir nedenden dolayı makale gönderimi 2-16 Nisan 2024 tarihleri arasında yapılacaktır.

Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.


Creative Commons Lisansı
Akdeniz Sanat  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.