BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Öncesinde Sanat Eğitimi Anlayışına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 18, 0 - 0, 02.11.2016

Öz

     Bu çalışmada devlet ve özel kurumda çalışan okul öncesi öğretmenlerinin sanat anlayışları incelenmiştir. Sanatın doğa ile ilişkisi vazgeçilmez bir bütündür. Sanatın çocuğun hayal dünyasından başladığı gerçeğinden yola çıkılarak öğretmenlerin sanat etkinliklerini doğa ile nasıl ilişkilendirdiklerine dair görüşleri alınmıştır.

     Aynı zamanda devlet okulu ve özel okulda çalışan öğretmenlerin sanat etkinliklerine bakış açısı aldıkları eğitim açısından değerlendirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Ordu ili merkez ilçesindeki devlete bağlı 5 anasınıfı öğretmeni ve 5 özel kurumda çalışan toplamda 10 öğretmen katılımcı olarak seçilmiştir.

     Yapılan incelemenin sonunda özel kurumlarda çalışan öğretmenlerin eğitim seviyesi açısından nicelik olarak daha düşük olduğu saptanmıştır. Ancak öğretmenler arası görüş farklılıkları beklenenin aksine oldukça az olduğu görülmüştür.

Yıl 2016, Cilt: 9 Sayı: 18, 0 - 0, 02.11.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Akdeniz Sanat Dergisi
Yazarlar

Serkan İlden

Melike Nur Kaymak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Kasım 2016
Gönderilme Tarihi 7 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA İlden, S., & Kaymak, M. N. (2016). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Öncesinde Sanat Eğitimi Anlayışına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Akdeniz Sanat, 9(18).

Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.

Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.


Creative Commons Lisansı
Akdeniz Sanat  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.