Camera Obscura, sanatçı tarafından elde
edilecek görüntünün daha net bir şekilde yüzey üzerine aktarılma ihtiyacının
bir sonucu olarak ressamların hayatına girmiştir. Bu gelişme ile birlikte resim
ve fotoğraf arasındaki ilişki tarihsel süreçte hızla artarak ilerlemiştir. Bu
ilerlemenin sonucunda fotoğrafın bulunuşuyla birlikte resim sanatında birçok
değişiklik meydana gelmiştir. 1839’da başlayan fotoğraf ve resim ilişkisi,
sanatsal gelişmeler ve teknolojik yenilikler ekseninde farklı çalışmaların
ortaya çıkmasını sağlamıştır. İlk bulunduğu yıllarda sanat alanında kendine
yeterince yer bulamayan fotoğraf, daha sonra toplumsal yaşamda olduğu kadar
sanatsal alanda da kendini kabul ettirme yollarını aramıştır. İki sanat
anlayışı arasındaki etkileşim ressamların eserlerini oluştururken fotoğraftan
etkilenmesine, icadından itibaren de fotoğrafın da yeni bir sanat aracı olarak
başvuracağı tek kaynak olan resimden ilham almasına neden olmuştur. Fotoğraf ve
resim arasındaki ilişki bu uyum ve rekabet ortamı içerinde kendine her zaman
bir araştırma konusu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda Grant Wood’un
American Gothic adlı eseri fotoğraf/resim/yeniden üretim ilişkisi çerçevesinde
incelenmesi çalışmanın ana konusunu oluşturmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 12 Sayı: 22 |
Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.
Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.
Akdeniz Sanat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.