Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çağdaş Sanatta Saplantılı Emek Bilinci

Yıl 2018, Cilt: 12 Sayı: 22, 63 - 69, 26.06.2018

Öz

‘Saplantılı emek bilinci’ kavramı
Beth Grabowski ve Bill Fick’in Baskı Resim
kitabında Tara Donovan isimli sanatçının onlarca paket lastiğinin aynı şekle
sokularak oluşturduğu baskı kalıbına istinaden kullandığı bir söylemdir. Bu
söylem, son dönem çağdaş sanat içerisinde sıklıkla gördüğümüz tek bir birimden
yola çıkılarak sayısı yüzlere hatta binlere ulaşan çoğaltmalar ile
gerçekleştirilen çalışmalar için kullanılabilecek en uygun söylemdir belki de.

Her sanatçı kendi tarzını
istediği malzeme yada teknik ile gerçekleştirme lüksüne sahiptir. Bu malzeme ve
teknik çağın gelişen bilimsel yenilikleriyle değişir/dönüşür ve yeni olanı
keşfeder. Geçmişte bir eserin sanatçı elinden çıkıyor olma durumu anlamlıyken
günümüzde sanat eserlerindeki önem fikre yüklenmiştir.
Bu çalışma, her türlü hazır malzemenin kullanılabildiği, sanatçıların
asistanlarının ortaya koyduğu eserler ile sergiler açtığı, galerilerin dışında
her türlü açık alanın bir sergi mekanı gibi kullanılabildiği, izleyicinin
sanatın içine dahil edildiği (ilişkisel sanat) bir sanat ortamında tek bir
nesneye odaklı saplantılı (yada tutkulu) bir eda ile çalışan bu sanatçıların
üretim tutumlarına odaklanmaktadır.

Kaynakça

  • ALTAY, Derya (2003). Küresel Köyün Medyatik Mimarı: Marshall McLuhan, İstanbul: Su Yayınları. BAYHAN, Bahar (2014). Londra Kalesi'ni Gelincikler Sardı. Erişim adresi: http://www.arkitera.com/haber/22235/londra-kalesini-gelincikler-sardi. CUMİNS, Paul (2017). Kişisel Web Sitesi. Erişim adresi: http://paulcumminsceramics.com/ ERALDEMİR, Birnur (2010). Sanat Hayata Nasıl Bakar? Antony Gormley’in Eserleri Üzerinden Bir Açıklama, Adana: Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 19, Sayı 1, Sayfa 115-131. EROĞLU, Özkan (2015). Modern Sanat, İstanbul: Tekhne Yayınları. ERSOY, Ayla (2002). Sanat Kavramlarına Giriş. İstanbul: Yorum Yayınları. GORMLEY,Antony. (2017). Kişisel web Sitesi. Erişim adresi: www. antonygormley.com GROYS, Boris (2009), Comrades of Time, Erişim adresi: http://www.e-flux.com/journal/view/99 KINO, Carol (2008, 23 September). The Genius of Fittle Things. The New York Times. Erişim adresi: http://www.nytimes.com/2008/09/28/arts/design/28kino.html MOLESWORTH,Charles (2009). The Sculptures Of Tara Donovan: Fields And Figures. Skidmore College: Salmagundi, No:164/165, 51-58. MUNRO, Thomas (1951). The Arts and Their Interrelations. New York: Liberal Arts Press. RAGON,Michel (2009). Modern Sanat, İstanbul:Hayalbaz Kitap. TEKİN,Orhan (2016).Antony Gormley’e Yakınlaşabilmek, İstanbul: İMÜ Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, Cilt:2, Sayı:1, s. 81-95. YILMAZ, Mehmet(2006). Sanatçıları Okumak ya da Hayali Söyleşiler. Ankara: Ütopya Yayınevi. ZEYTİN, Ç. (2008), Sanat Ve Çağdaş Teknolojiler: Yönelimlerin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeliha Kayahan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 26 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 12 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Kayahan, Z. (2018). Çağdaş Sanatta Saplantılı Emek Bilinci. Akdeniz Sanat, 12(22), 63-69.

Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.

Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.


Creative Commons Lisansı
Akdeniz Sanat  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.