Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Durağan Reklamlarda Kavramsal Yaratıcılık

Yıl 2019, Cilt: 13 Sayı: 24, 159 - 171, 19.07.2019

Öz

Görsel iletişim konusu içerisinde yer alan reklamın amacı, kısa süre içerisinde izleyiciyi etkisi altına almak ve istenilen mesajı güçlü biçimde karşı tarafa iletmektir. Hareketli reklamlar (televizyon ve diğer türlü internet-bağlantılı görsel-işitsel medya ortamları ve aygıtlarında yer alan reklamlar) sahip oldukları ses, müzik ve hareket sayesinde etki alanlarını genişletebilmektedirler. Durağan reklamlar (gazete, dergi, açık hava ilan panoları gibi matbaa ortamında basılarak üretimi gerçekleştirilen reklamlar) ise etkileyiciliklerini içerisinde barındırdıkları yaratıcı kavramlardan almaktadırlar. Başarılı olabilmeleri, güçlü bir kavramı doğru biçimde karşı tarafa geçirebilmelerine bağlıdır. Araştırmada tek bir markanın farklı ülkelerde yayınlanan durağan reklamları incelenmiştir. Bu reklamların sahip oldukları yaratıcı kavramlar üzerinde durulmuştur. Ayrıca kavramların reklamlarda nasıl bir dille kullanıldığı, bunun yaratıcılıkla nasıl birleştirildiği konuları da irdelenmiştir. Araştırmanın özellikle kavramsal düşüncenin görsel iletişim tasarımında kullanımıyla ilgili çalışma yapan araştırmacılara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Ambrose, G. ve Harris, P., (2010). Design thinking. Switzerland: AVA Publishing.
  • Ambrose, G. ve Harris, P., (2015). Design thinking for visual communication. London: Bloomsbury Publishing.
  • Ambrose, G. ve Harris, P., (2009). The fundamentals of graphic design. Switzerland: AVA Publishing.
  • Becer, E., (1997). İletişim ve grafik tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Blakeman, R., (2011). Advertising campaign design. New York: Routledge.
  • Davis, M. ve Hunt, J., (2017). Visual communication design: an introduction to design concepts in everyday experience. New York: Bloomsbury Publishing Plc.
  • Gombrich, E. H., (E. Erduran ve Ö. Erduran, Çev.) (2004). Sanatın öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kaptan S. S., (2002). Advertising new concept. New Delhi: Sarup & Sons.
  • McDonald’s, (2019). https://www.mcdonalds.com.tr/tarihcemiz (Erişim Tarihi: 18.03.2019)
  • Mooij, M., (2004). Consumer behavior and culture. California: Sage Publications, Inc.
  • Percy, L. ve Rosenbaum-Elliott, R., (2012). Strategic advertising management. United Kingdom: Oxford University Press.
  • Pettersson, R., (2007). Information design an introduction. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.
  • Shedroff, N., (2009). Design is the problem. New York: Rosenfeld Media.
  • Türk Dil Kurumu, (2019). http://www.tdk.gov.tr
  • Uçar, T. F., (2004). Görsel iletişim ve grafik tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınevi.

Conceptual Advertising in Static Adsvertisement

Yıl 2019, Cilt: 13 Sayı: 24, 159 - 171, 19.07.2019

Öz

The aim of advertising in visual communication is to affect the audience in a short period of time and to give the message to the audience in a strong way. Dynamic advertisements (advertisements taking place on audio-visual media such as television and other kinds of internet-connected media and devices) can expand their capacity of impact with sound, music and movement they have. Static advertisements (advertisements in print media, such as newspapers, magazines, outdoor billboards) are inspired by creative concepts that they encompass. Their success depends on their ability to communicate a strong concept to the audience. In this study, static advertisements of a single brand promoted in various countries are examined. The creative concepts of these advertisements are reviewed. In addition, the way the concepts are presented in advertising, and the way this is combined with creativity is also discussed. It is thought that the research will contribute to the researchers working on the use of conceptual thinking in visual communication design.

Kaynakça

  • Ambrose, G. ve Harris, P., (2010). Design thinking. Switzerland: AVA Publishing.
  • Ambrose, G. ve Harris, P., (2015). Design thinking for visual communication. London: Bloomsbury Publishing.
  • Ambrose, G. ve Harris, P., (2009). The fundamentals of graphic design. Switzerland: AVA Publishing.
  • Becer, E., (1997). İletişim ve grafik tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Blakeman, R., (2011). Advertising campaign design. New York: Routledge.
  • Davis, M. ve Hunt, J., (2017). Visual communication design: an introduction to design concepts in everyday experience. New York: Bloomsbury Publishing Plc.
  • Gombrich, E. H., (E. Erduran ve Ö. Erduran, Çev.) (2004). Sanatın öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Kaptan S. S., (2002). Advertising new concept. New Delhi: Sarup & Sons.
  • McDonald’s, (2019). https://www.mcdonalds.com.tr/tarihcemiz (Erişim Tarihi: 18.03.2019)
  • Mooij, M., (2004). Consumer behavior and culture. California: Sage Publications, Inc.
  • Percy, L. ve Rosenbaum-Elliott, R., (2012). Strategic advertising management. United Kingdom: Oxford University Press.
  • Pettersson, R., (2007). Information design an introduction. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.
  • Shedroff, N., (2009). Design is the problem. New York: Rosenfeld Media.
  • Türk Dil Kurumu, (2019). http://www.tdk.gov.tr
  • Uçar, T. F., (2004). Görsel iletişim ve grafik tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınevi.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tevfik İnanç İlısulu

Yayımlanma Tarihi 19 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 25 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA İlısulu, T. İ. (2019). Durağan Reklamlarda Kavramsal Yaratıcılık. Akdeniz Sanat, 13(24), 159-171.

Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.

Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.


Creative Commons Lisansı
Akdeniz Sanat  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.