Art that exists in every period of the process has different contents such as materials, techniques, concepts, themes that are far from modern and traditional art practice. Experimental works are the main factors affecting these contents. Although experimental works are mentioned with scientific content, they demonstrate themselves in every field of art, separate from science. Photography also adapted to the experimental possibilities at the highest level possible under the conditions. It is hardly possible to limit experimental photography due to its limitless possibilities. The "Invasion" technique, which is added to the literature as one of these techniques and is briefly defined as "being included in something and changing or spoiling the properties of that thing", is the subject of this study. This technique comes to the fore in experimental works of photography, as in many other fields of art. It is aimed to reveal how invasive interventions create a visual language during the recording of the photograph on the surface. With this study, it is aimed to eliminate the lack of literature in the field of photographic invasion. Qualitative research method was used in the research, in addition to the data obtained from the literature review, chemical, numerical and biologically invasive studies were interpreted with the descriptive analysis method. In line with all these data, it has been concluded that the invasion technique, which is included in the field of art, can also be included in the experimental photography as a new literature, visual expression technique for photography.
Invasion Invasion Art Photography Experimental Photography Photographic Invasion.
Sürecin her döneminde var olan sanat, modern ve geleneksel sanat pratiğinden uzak farklı malzeme, teknik, kavram ve temalar gibi farklı içeriklere sahiptir. Deneysel çalışmalar bu içerikleri etkileyen ana faktörlerdir. Deneysel çalışmalar, her ne kadar bilimsel içerikler ile anılsa da bilimden ayrı olarak sanatın her alanında kendini göstermektedir. Fotoğraf da içinde bulunduğu şartlar altında deneysel olanaklara mümkün olan en üst seviyede adaptasyon sağlamıştır. Sınırsız olanaklarından dolayı deneysel fotoğrafı herhangi bir şeklide sınırlandırmak pek mümkün değildir. Günümüze kadar olan süreç içerisinde gelişen farklı tekniklerle anlamlandırmak daha doğru olacaktır. Bu tekniklerden biri olarak literatüre eklenen ve kısaca “bir şeyin içerisine dahil olmak ve o şeyin özelliklerini değiştirmek-bozmak” olarak tanımlanan “İnvazyon” tekniği bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Bu teknik, sanatın birçok alanında olduğu gibi fotoğrafın da deneysel çalışmalarında ön plana çıkmaktadır. Fotoğrafın yüzey üzerine kayıt edilişi esnasında invazif olarak müdahalelerin nasıl bir görsel dil oluşturduğunun ortaya konması amaçlanmaktadır. Bu çalışma ile fotoğrafik invazyon alanındaki literatür eksikliğinin giderilmesi hedeflenmektedir. Araştırma ile nitel araştırma yöntemi kullanılmış, alan yazın taraması ile elde edilen verilere ek olarak kimyasal, sayısal ve biyolojik olarak invazif çalışmalar betimsel analiz yöntemi ile yorumlanmıştır. Tüm bu veriler doğrultusunda, sanat alanına dahil olan invazyon tekniğinin fotoğraf için de yeni bir literatür, görsel ifade tekniği olarak deneysel fotoğrafın bünyesinde yer alabileceği sonucuna ulaşılmıştır.
İnvazyon İnvazyon Sanatı Fotoğraf Deneysel Fotoğraf Fotoğrafik İnvazyon. Invasion Invasion Art Photography Experimental Photography Photographic Invasion.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 17 Sayı: 31 |
Akdeniz Sanat'ın 2025 Ocak sayısı (cilt: 19 sayı: 35) için makale gönderimi 15-31 Ekim 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Sonraki sayımız için ilgili tarihler duyurulacaktır.
Makale gönder butonu Google Chrome tarayıcısında hata verebilmektedir. Farklı bir tarayıcı kullanmanız halinde sorun çözülmektedir.
Akdeniz Sanat Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.