Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kpss Kursunda Eğitim Gören Aday Öğretmenlerin E-Öğrenmeye Yönelik Tutumları

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 100 - 113, 28.06.2020

Öz

Bu araştırmada KPSS kursunda eğitim gören öğretmen adaylarının e-öğrenmeye yönelik tutumlarının sınıflarına, cinsiyetlerine, haftalık internet kullanım sürelerine, öğrenme şekillerine ve sahip oldukları motivasyon türüne göre incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu araştırmada genel tarama modellerinden tekil tarama modeli kullanılmıştır. Aynı zamanda araştırmanın çalışma grubunu Konya ilinde KPSS kursunda eğitim gören 138 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada öncelikle 10 sorudan oluşan demografik veri anketi kullanılmıştır. Ölçek olarak da 20 maddelik E-öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçeği Wilkinson, Roberts ve While (2010) geliştirmiştir. Haznedar (2012) ise bu ölçeği ülkemiz koşullarına uygun olacak şekilde düzenlemiştir. Kullanılan bu ölçeğin Cronbach alfası 0,935 tir. Ölçek verilerinin analizinde spss 22 analiz programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda ise öğretmen adaylarının e-öğrenmeye yönelik tutumları doğrultusunda sınıflarına, cinsiyetlerine, haftalık internet kullanım sürelerine, öğrenme şekillerine ve sahip oldukları motivasyon türüne göre anlamlı farklılıklar bulunmamıştır.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B., & Kurbanoğlu, S. (2004). Öğretmenlerin bilgi okuryazarlığı özyeterlik inancı üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11-20.
  • Alodail, A. (2016). The Instructors' Attitudes toward the Use of E-Learning in Classroom in College of Education at Albaha University. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 15(1), 126-135.
  • Arslan, S., & Kurbanoglu, İ. (2018). Investigation of the Relationship between ELearning and Cooperative Learning Attitudes of High School Students. Journal of Education and Future, (14), 107-117.
  • Aslan, Ö. (2006). Öğrenmenin yeni yolu: e-öğrenme. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 121-131.
  • Aytaç, T. (2003). Geleceğin öğrenme biçimi: e-öğrenme. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi.
  • Cheong, S. C. (2002). E-learning-a providers prospective. Internet and Higher Education, 4(3-4), 337-352.
  • Çobanoğlu, İ., Ateş, A., İliç, U., & Yılmaz, E. (2009). Investigating prospective computer teachers’ perceptions on e-learning. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 1(1), 1460-1463.
  • Demiralay, R., & Karadeniz, Ş. (2008). İlköğretimde yaşam boyu öğrenme için bilgi okuryazarlığı becerilerinin geliştirilmesi. Cypriot Journal of Educational Sciences, 89-119.
  • Demirel, Ö. (2000). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A.Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2005). Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Dikbaş, E. (2006). Öğretmen adaylarının e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi.
  • Driscoll, M. (2002). Web-based training: Creating e-learning experiences. . San Francisco: JosseyBass/Pfeiffer.
  • Erden, M. (2001). Öğretmen Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayıncılık.
  • Erden, M. (2008). Eğitim Bilimlerine Giriş. Ankara.
  • Erol, O. (2010). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma sıklıkları ile yaratıcılık algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Fidan, N. (2012). Okulda Öğrenme Ve Öğretme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Fidan, N., & Erden, M. (1992). Eğitime Giriş. Ankara.
  • Gülbahar, Y. (2009). E-öğrenme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Haznedar, Ö. (2012). Üniversite Öğrencilerinin E-öğrenmeye Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı Yüksek Lisans Tezi.
  • Henderson, A. J. (2003). The e-learning question and answer book: A Survival Guide for Trainers and Business Managers. New York: Amacom Press.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Kayalar, M., Koç, A., Başıbüyük, B., & Kayalar, F. (2015). Öğretmen Adaylarının E-Öğrenmeye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Erzincan Üniversitesi Örneği. 3. Uluslararası Teknoloji ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (İTTES) (s. Kayalar, M.T., Koç, A. Başıbüyük, B. & Kayalar, F. (2015). Öğretmen Adaylarının E-Öğrenmeye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi: Erzincan Üniversitesi Örneği. 3. Uluslararası Teknoloji ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (İTTES), 9-11 Eylül 2015, Trabzon). Trabzon.
  • Khan, B. H. (2001). Web-based training. Englewood Cliffs. NJ: Educational Technology Publications.
  • Khan, B. H. (2005). Managing e-learning: Design, delivery, implementation and evaluation. Hershey. PA: Information Science Publishing.
  • Kurbanoğlu, S. (2010). Bilgi okuryazarlığı: kavramsal bir analiz. Türk kütüphaneciliği.
  • Liaw, S., Huang, H., & Chen, G. D. (2007 ). Surveying instructor and learner attitudes toward e-learning. Computers & Education, 49, 1066-1080 .
  • Özgür, H., & Tosun, N. (2010). İnternet destekli eğitimin e-öğrenme tutumlarına etkisi. XV. Türkiye'de İnternet Konferansı, (s. 2-4). İstanbul.
  • Öztürk, H. (2018, Nisan 7). Nitel Ve Nicel Araştırma Nedir? Aralık 30, 2019 tarihinde Haldun Öztürk Bir Tasarımcı: https://haldunozturk.com/nitel-ve-nicel-arastirma-nedir-aralarindaki-farklar-nelerdir/ adresinden alındı
  • Probert, E. (2009). Information literacy skills: Teacher understandings and practice. Computers & Education, 24-33.
  • Rosen, A. (2009). E-Learning 2.0: proven practices and emerging technologies to achieve real results. New York, USA : Amacom.
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Su, K. D. (2008). An integrated science course designed with information communication technologies to enhance university students’ learning performance. . Computers & Education, 51,1365-1374.
  • Sun, P. C., Tsai, R. J., Finger, G., Chen, Y. Y., & Yeh, D. (2008). What drives a successful e-Learning? An empirical investigation of the critical factors influencing learner satisfaction. Computers & Education, 50, 1183-1202.
  • Taylor, j. (2006). Information literacy and the school library media center. Westport, USA: Libraries Unlimited.
  • Thakkar, S., & Joshi, H. (2017). Students’ Attitude towards E-learning. International Journal of Advance Engineering and Research Development, 4(11).
  • Wang, Y. S. (2003). Assessment of learner satisfaction with asynchronous electronic learning systems. Information & Management, 4, 75-86.
  • Wilkinson, A., Roberts, J., & While, A. E. (2010). Construction of an instrument to measure student information and communication technology skills, experience and attitudes to e-learning. Computers in Human Behavior, 26, 1369-1376.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (1999). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yücel, S. A. (2006). E-learning approach in teacher training. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 7(4), 123-131.
  • Zhang, D., & Nunamaker, J. (2003). Powering e-learning in the new millennium: an overview of e-learning and enabling technology. Information Systems Frontie, 5(2), 207-218.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Agah Tuğrul Korucu

Hakime Ertekin

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2020
Kabul Tarihi 14 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Korucu, A. T., & Ertekin, H. (2020). Kpss Kursunda Eğitim Gören Aday Öğretmenlerin E-Öğrenmeye Yönelik Tutumları. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 100-113.

28981289802580829733