Bu araştırmada, evde eğitim hizmetlerinde görev alan öğretmenlerin yüz yüze ve uzaktan eğitimin uygulama sürecinde yaşadıklarına ve pandeminin evde eğitim sürecine etkisinin neler olduğuna ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Konya ili merkez ilçelerindeki okullara kayıtlı olup sağlık durumu nedeniyle evde eğitim gören öğrencilerin, eğitiminde görevli 18 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeden elde edilen veriler nitel analiz tekniklerinden betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin yüz yüze ve uzaktan eğitim sürecinde işbirliği yaptıkları kişilerin ve konuların benzer olduğu görülmüştür. Uzaktan eğitimde, velinin derse müdahalesi, öğretmenin yeterlilik/yetersizliğinin değerlendirilmesi gibi sorunların yüz yüze evde eğitim hizmetinde görülen sorunlarla benzerlik gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Pandemi boyunca verilen uzaktan eğitim hizmetinde öğrencilerin motivasyon, adaptasyon ve dikkat sorunu yaşadığı, sosyal hayatının kısıtlandığı, öğrenmesinin zorlaştırdığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 14 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1 |