BibTex RIS Kaynak Göster

A Computer-Supported Instructional Material Design Based on 5E Learning Model: A Case of “Work, Power and Energy” Unit

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 3, 278 - 291, 01.09.2012

Öz

Teaching and learning of the concept of energy and related concepts through traditional teaching
methods are difficult since these concepts are abstract and their scientific meanings are different from their daily-life
meanings. Moreover, another source of this difficulty is due to deficiency of appropriate teaching materials for such
abstract concepts. Constructivist approach derives from students' real-world experiences and suggests the use of
computer technology for solving these problems. Due to these reasons, there is a need to develop teaching materials
in order to make science concepts concrete that are too theoretical to grab, too small to see, and too big to bring to
class. The aim of this study is to introduce a computer-supported instructional material based upon 5E learning model
regarding the “work, power and energy” unit for 10th grade level. Finally, e-contents of the FATIH Project might be
designed according to the 5E learning model as done in this study

5E Öğrenme Modeline Göre Bilgisayar Destekli Öğretim Materyali Tasarlama: "İş, Güç ve Enerji" Ünitesi Örneği

Yıl 2012, Cilt: 5 Sayı: 3, 278 - 291, 01.09.2012

Öz

Enerji ve enerji ile ilgili kavramların, soyut yapıları ve günlük hayatta bilimsel anlamlarından farklı olarak kullanılmalarından dolayı geleneksel yaklaşımlar ile öğretilmesinde ve öğrenilmesinde zorluklar yaşanmaktadır. Bu kavramların öğretilmesinde karşılaşılan diğer bir sorun ise, bu gibi soyut kavramların öğretiminde kullanılabilecek uygun öğretim materyallerinin yetersizliğidir. Yapılandırmacı yaklaşım öğrencilerin günlük yaşam deneyimlerine dayanmaktadır ve öğretim alanında soyut kavramların öğretiminde karşılaşılan zorlukların çözümünde bilgisayar teknolojisinin kullanımını tavsiye etmektedir. Bu nedenle öğrencilerin, görmelerinin imkânsız olduğu kadar küçük, sınıf ortamına getirilemeyecek kadar büyük ve günlük hayatta örnekleri gösterilemeyecek teorik kavramları somutlaştıracak ve öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştıracak bilgisayar destekli öğretim materyallerinin geliştirilmesi gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı; 10. sınıf düzeyinde iş, güç ve enerji ünitesinin öğretiminde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı 5E öğrenme modeline göre bilgisayar destekli eğitime örnek oluşturacak bir öğretim materyali sunmaktır. Bu çalışmada olduğu gibi FATİH projesinde de 5E modeline uygun e-içerikler hazırlanabilir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA76KV86KT
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Necati Hırça Bu kişi benim

Sabriye Seven Bu kişi benim

Ali Azar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2012
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Hırça, N., Seven, S., & Azar, A. (2012). A Computer-Supported Instructional Material Design Based on 5E Learning Model: A Case of “Work, Power and Energy” Unit. Journal of Theoretical Educational Science, 5(3), 278-291.