BibTex RIS Kaynak Göster

An Examination of Pre-service Mathematics Teachers’ Perceptions of Mathematics Learning Activities

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 1, 1 - 30, 01.03.2017

Öz

In our country, one of the important concepts proposed by the recent curricula has been ‘activities’ since 2005. From this point of view, both mathematics educators and teachers should focus on and discuss about the importance of activities. This study is designed to examine pre-service secondary mathematics teachers’ (PSMTs) perceptions about mathematics learning activities (MLA). Participants are twenty-seven PSMTs. The data include 3 different groups. The first group consists of PSMTs’ free writings that describe their definitions of MLA. The second group consists of observation notes of the class discussions which are related to the structure of MLA and MLA’s required properties. The last one consists of MLA samples that were designed by PSMTs. In consequence of data analysis, results show that PSMTs did not reach consensus on a unique definition or particular properties of MLA; the definitions spreaded out a broad perspective. PSMTs defined the activity as the classroom application that is connected with real life and other disciplines, compatible with the objectives in teaching programs, is designed to improve students’ cognitive skills, student-centered, interesting, easy to learn, and appropriate for groupwork. But, it is found out that PSMTs did not reflect the properties of MLA while they were designing the activities. The results of the study indicated that PSMTs’ perceptions of activities and their skills of designing an activity must be improved.

Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Öğrenme Etkinliğine Yönelik Algılarının İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 1, 1 - 30, 01.03.2017

Öz

Ülkemizde 2005 yılından bu yana, matematik dersi öğretim programlarında öne çıkan ana kavramlardan birisi matematik öğrenme etkinlikleridir. Etkinlikler hem alan araştırmacılarının hem de matematik öğretmenlerinin daha fazla üzerinde durması ve tartışması gereken bir kavram haline gelmiştir. Bu düşünce kapsamında, nitel araştırma paradigmasına dayalı bir araştırma tasarımı yapılmış ve matematik öğretmen adaylarının öğrenme etkinliklerine yönelik algılarının belirlenmiştir. Katılımcılar 27 ortaöğretim matematik öğretmeni adayıdır. Bu çalışmanın verileri üç gruptan oluşmaktadır. Birinci grupta katılımcıların matematik öğrenme etkinliği (MÖE) kavramını tanımladıkları bireysel serbest yazıları, ikinci grupta MÖE’nin yapısı ve özelliklerine yönelik sınıf bazında yapılan tartışmaya ait araştırmacı alan notları, üçüncü grupta adaylarca geliştirilen MÖE örnekleri ve bunlara dönük sınıf içi tartışmalardaki gözlemler yer almaktadır. Yapılan analizler sonucunda ortaya çıkan bulgular katılımcıların MÖE’ye yönelik var olan algıların geniş bir dağlım gösterdiğini ve tek bir tanım ya da belirli net özellikler kümesi çerçevesinde toplanmadığını ortaya çıkarmıştır. Matematik öğretmen adayları etkinliği tanımlarken, günlük hayat ve diğer disiplinler ile ilişkilendirilmiş, öğretim programlarındaki kazanımlarla uyumlu, öğrencilerin bilişse becerilerini geliştiren, öğrenci merkezli, ilgi çeken, öğrenmeyi kolaylaştıran, grup çalışmasına uygun sınıf içi uygulamalar olarak tanımlamışlardır. Fakat öğretmen adayları geliştirmiş oldukları etkinliklere bir etkinlikte bulunması gereken bu özelliklere yeterince yer vermedikleri görülmüştür. Çalışmanın bulguları, öğretmen adaylarının etkinlik algılarının ve etknlik geliştirme becerilerinin geliştirilmesi gerektiğini göstermiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA98PF32ZJ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çağla Toprak Bu kişi benim

Işıkhan Uğurel Bu kişi benim

Gökçe Tuncer Bu kişi benim

Melike Yiğit Koyunkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2017
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Toprak, Ç., Uğurel, I., Tuncer, G., Yiğit Koyunkaya, M. (2017). An Examination of Pre-service Mathematics Teachers’ Perceptions of Mathematics Learning Activities. Journal of Theoretical Educational Science, 10(1), 1-30.