Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

2023 EĞİTİM VİZYONU HAKKINDA EĞİTİM YÖNETİCİLERİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 1 - 18, 29.09.2020

Öz

Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında 2023 eğitim vizyonunun uygulanabilirliğini eğitim yöneticilerinin bakış açılarınıbelirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması tekniği ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu2018-2019 eğitim-öğretim yılı, Antalya ili Kepez İlçesinde Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı bulunan resmi ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapmakta olan ve araştırmaya katılmaya gönüllü 20 eğitim yöneticisi oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen temel bulgu, katılımcılar 2023 eğitim vizyonunu genel anlamda değişim, gelişim, yenilenme, insanı merkeze alan eğitim anlayışı, yetenek ve beceri temelli eğitim, üretken toplum olarak ifade etmişlerdir. 2023 vizyonunda yer alan politikaların uygulanabilmesinin ise insan kaynaklarının etkili kullanılması, eğitim finansman politikalarının etkililiği, dönütler ve politik istikrara bağlı olduğunu ifade etmektedirler. Katılımcılar 2023 vizyon belgesinde yer alan temel eğitim ve ortaöğretim politikalarıyla ilgili olarak ise müfredat, ders sayısı, teneffüs süreleri, beceri atölyeleri gibi uygulamaların yeniden yapılandırılmasını, yenilikçi uygulamalara yer verilmesini olumlu şekilde görmektedirler. Vizyon belgesinde yer alan insan kaynakları yönetimi politikalarının uygulanabilirliğinin ancak liyakat ve kariyer planlamasına, işbirliği ve dayanışmaya, meslek kanunun çıkartılması ve sürece bağlı olduğunu ifade etmişlerdir. 2023 vizyonunda yer alan finansman politikalarının okulların ekonomik sorunlarını çözmede yeterli olması için planlama ve paydaş ilişkilerine gereken önemin verilmesi gerektiğini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Aslangil, H. (1993). Cevri. Hizmetiçi Eğitimin Lüzumu. Çağdaş Eğitim Dergisi.185, 3-5
  • Büyüköztürk, Ş., & Kılıç Çakmak, E., & Akgün, Ö. E., & Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (17. Baskı b.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • DiCicco-Bloom, B., & Crabtree, B. F. (2006, 04). The qualitative research interview. Medical Education, 40(4), 314-321. 05 03, 2018 tarihinde https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/j.1365-2929.2006.02418.x adresinden alındı.
  • Dinçer, Ö. (1998). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • ERG İzleme Raporu (2013). HYPERLINK "http://www.egitimreformugirisimi.org/wp-content/uploads/2017/03/ERG_E%C4%B0R_2013.pdf" http://www.egitimreformugirisimi.org/wp-content/uploads/2017/03/ERG_E%C4%B0R_2013.pdf Erişim Tarihi:05.05.2019
  • Esen, H. Ö. (1998).İşletme Yönetiminde Sistem Yaklaşımı, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Kanlı, U. (2001) Ortaöğretimde Görev Yapan Fizik Öğretmenleriİçin DüzenlenenHizmetiçi Eğitim Programlarının Etkililiği Yüksek Lisans Tezi
  • MEB (2012). 12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yöenlik Uygulamalar Yazısı. HYPERLINK "http://www.meb.gov.tr/haberler/2012/12YillikZorunluEgitimeYonelikGenelge.pdf" http://www.meb.gov.tr/haberler/2012/12YillikZorunluEgitimeYonelikGenelge.pdf Erişim Tarihi: 05.05.2019
  • MEB (2017). Milli Eğitim Bakanlığı Kurum Açma, Kapatma ve Ad Verme Yönetmeliği HYPERLINK "https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/106455?AspxAutoDetectCookieSupport=1" https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/106455?AspxAutoDetectCookieSupport=1 Erişim Tarihi:05.05.2019
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Özdemir, S. (2014) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Pegem Akademi.
  • Patton, Q., M. (1990). Qualitative evaiuation an research methods (2nd ed.). London:Sage Pub.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. (M. D. Bütün, Çev.) Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Sergiovanni, T. J. (1994). Building community in schools. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Turgut, B. (1997). Eğitimin Önemi Artarak Sürecektir. Milli Eğitim Dergisi. 145, 1-2
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8. b.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Bilimsel Araştırma Yöntemleri (9. Baskı b.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (1984). Case Study Research: Design and Methods. California: Sage Publications.
Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 1 - 18, 29.09.2020

Öz

Kaynakça

  • Aslangil, H. (1993). Cevri. Hizmetiçi Eğitimin Lüzumu. Çağdaş Eğitim Dergisi.185, 3-5
  • Büyüköztürk, Ş., & Kılıç Çakmak, E., & Akgün, Ö. E., & Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (17. Baskı b.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • DiCicco-Bloom, B., & Crabtree, B. F. (2006, 04). The qualitative research interview. Medical Education, 40(4), 314-321. 05 03, 2018 tarihinde https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/j.1365-2929.2006.02418.x adresinden alındı.
  • Dinçer, Ö. (1998). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Beta Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • ERG İzleme Raporu (2013). HYPERLINK "http://www.egitimreformugirisimi.org/wp-content/uploads/2017/03/ERG_E%C4%B0R_2013.pdf" http://www.egitimreformugirisimi.org/wp-content/uploads/2017/03/ERG_E%C4%B0R_2013.pdf Erişim Tarihi:05.05.2019
  • Esen, H. Ö. (1998).İşletme Yönetiminde Sistem Yaklaşımı, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Kanlı, U. (2001) Ortaöğretimde Görev Yapan Fizik Öğretmenleriİçin DüzenlenenHizmetiçi Eğitim Programlarının Etkililiği Yüksek Lisans Tezi
  • MEB (2012). 12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yöenlik Uygulamalar Yazısı. HYPERLINK "http://www.meb.gov.tr/haberler/2012/12YillikZorunluEgitimeYonelikGenelge.pdf" http://www.meb.gov.tr/haberler/2012/12YillikZorunluEgitimeYonelikGenelge.pdf Erişim Tarihi: 05.05.2019
  • MEB (2017). Milli Eğitim Bakanlığı Kurum Açma, Kapatma ve Ad Verme Yönetmeliği HYPERLINK "https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/106455?AspxAutoDetectCookieSupport=1" https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/106455?AspxAutoDetectCookieSupport=1 Erişim Tarihi:05.05.2019
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Özdemir, S. (2014) Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Pegem Akademi.
  • Patton, Q., M. (1990). Qualitative evaiuation an research methods (2nd ed.). London:Sage Pub.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. (M. D. Bütün, Çev.) Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Sergiovanni, T. J. (1994). Building community in schools. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Turgut, B. (1997). Eğitimin Önemi Artarak Sürecektir. Milli Eğitim Dergisi. 145, 1-2
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8. b.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Bilimsel Araştırma Yöntemleri (9. Baskı b.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (1984). Case Study Research: Design and Methods. California: Sage Publications.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yıldırım Solak Bu kişi benim

Süleyman Karataş

Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Solak, Y., & Karataş, S. (2020). 2023 EĞİTİM VİZYONU HAKKINDA EĞİTİM YÖNETİCİLERİ GÖRÜŞLERİ. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 1-18.
An international peer-reviewed journal-EDUCATIONE-Uluslararası hakemli dergi