Bu çalışma, Türkiye’de Covid-19 salgın döneminde, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yürürlüğe konulan genelge ve yapılan yönetmelik değişikliklerinin okul yöneticileri tarafından değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Nitel araştırma yönetimiyle desenlenen çalışmanın katılımcılarını Antalya ili Finike ilçesinde bulunan ve Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında görev yapan okul yöneticileri oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında doküman inceleme ile kavramsal çerçeveye ve uzman görüşlerine dayanarak hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Doküman inceleme metoduyla toplanan veriler, uzaktan eğitim, ölçme değerlendirme uygulamaları ve personel özlük hakları olmak üzere üç temaya ayrılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formunda ise her temaya ilişkin bir problem katılımcılara yöneltilmiş, gelen yanıtlar betimsel analiz yöntemi ile değerlendirilerek veri çeşitlendirmesi yapılmıştır. Okul yöneticileri, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından Covid-19 salgın döneminde yapılan yönetmelik değişikliklerinin ve yürürlüğe konulan genelgeleri, alandaki sorunları çözmediğini, ölçme değerlendirme uygulamalarında birlikteliğin sağlanamadığını belirtmişlerdir. Personel özlük hakları temasında ise Bakanlığın yaptığı değişikliklerin olumlu olduğunu ifade etmişlerdir.
Salgın Covid-19 Okul yönetimi Yönetmelik Genelge Ölçme Değerlendirme özlük hakları.
This study aims to evaluate the circular and the regulation changes made by the Ministry of National Education by the school administrators during the Covid-19 epidemic period in Turkey. The participants of the study, which is patterned by qualitative research management, are school administrators working in public schools located in the Finike district of Antalya Province and affiliated to the Ministry of National Education. A semi-structured interview form based on the conceptual framework and expert opinions was used to collect the data with a document review. The data collected by the document review method is divided into three themes: distance education, measurement and evaluation practices and personnel personal rights. In the semi-structured interview form, a problem related to each theme was addressed to the participants, and the responses were evaluated using the descriptive analysis method and data diversification was performed. The school administrators stated that the amendments to the regulations made by the Ministry of National Education during the Covid-19 pandemic period and the circulars put into effect did not solve the problems in the field, and that unity in measurement and evaluation practices could not be achieved. On the theme of personal rights of personnel, they stated that the changes made by the Ministry were positive.
Epidemic Covid-19 School administration Regulation Circular Measurement and Evaluation personal rights.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Temmuz 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 1 Sayı: 1 |
An international peer-reviewed journal-EDUCATIONE-Uluslararası hakemli dergi