Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İslam’ı Algı Sorunu ve Türkiye’deki İslam Algısı

Yıl 2017, , 1 - 16, 07.07.2017
https://doi.org/10.30913/alinterisosbil.309342

Öz




















Türkiye’de
ve Dünyada Tarihi olayların birçok tetikleyicisi, aktörü ve sonuçları vardır.
Bu seyir içerisinde kelimeler ve kabuller devamlı değişmekte olup bu kelime ve
kabuller anlam kazanma ve anlam kayması süreçlerine girmektedirler. Bu süreçler
içerisinde her olay, olgu, kabul ve inanış temeli ve algılanış biçimi ile birçok
cephe görünümü arz ederek insanlığın karşısına çıkabilmektedir. Bu görünümlerin
her olay değerlendirmesinde sağlıklı olarak ele alınabilmesi için belirli
pedagojik ve metodolojik yöntemler geliştirilmiştir. Bu yöntemler ve açık algı
anlayışı ile hareket edildiğinde olayların gerçek mahiyeti ve safiyeti
ayıklanabilmektedir. Konu din, tarih, gelenek ve toplum olduğunda ise bu
objektiviteyi koruma argümanları bir kat daha hassaslaşmaktadır. Bu çalışmada,
bu hassas değerlerin en iyi şekilde anlaşılması ve anlatılması amacıyla geliştirilecek
yeni bir algı ve anlayış için bir değerlendirme aşaması ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Atatürk, M. K ., (1999), Nutuk II, Ankara.
  • Alşan, S.,(2015), “Mehmet Akif Ersoy’un; Osmanlı Devleti’nin I. Dünya Savaşı Dönemini Değerlendirmesi, Çözüm Önerileri Ve Osmanlı Devleti Adına Ortadoğu Propaganda Faaliyetlerinde Yer Alması”, Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Nisan, S.17, Kastamonu.
  • Alşan, S.,(2011), “Atatürk’ün Tasavvuf Bilincini Oluşturan Balkan Tasavvuf Anlayışı Ve Melamiler” VII. Uluslar arası Atatürk Kongresi, Makedonya, 17-22 Ekim.
  • Alşan, S., (2014), "Tarihi ve Dini Algıda; Bir Kültür Değeri Olan Gelenek İle Bir Kültür Erozyonu Olan Gelenek", Uluslararası Felsefe Kongresi. Gelenek, Demokrasi, Felsefe, BURSA, TÜRKIYE, 23-25 Ekim.
  • Başbakanlık Cumhuriyet Arşivi
  • B.C.A.Fon.30.18.1.1., Yer No. 7.25.17 B.C.A.Fon.30.18.1.1., Yer No. 2.6.10 B.C.A.Fon.30.10.0.0., Yer No. 33.192.9. B.C.A. Fon.51.0.0.0., Yer No. 2.6.10., C.A., Fon.51.0.0.0., Yer No. 2.6.19. B.C A, Fon .51..0.0.0, Yer No: 2.1..34 B.C.A.Fon.030.0.010, Yer No.219.480.29 Çağatay Prof. Dr. Neşet - Prof. Dr. Çubukçu İ. A.,(1985), İslam Mezhepleri Tarihi, Ankara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi yayınları No:167, Ankara.
  • Cöhce, S., (2014), “İnsan Atatürk”,Turkish Studies, International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 9/4, Spring, p.225-234, Ankara-Turkey
  • Diyanet İslam Ansiklopedisi,(1999), İstanbul.
  • Devellioğlu, F. (2006) Lugat, Ankara
  • Kur’an-ı Kerim
  • Öztürk, Y. N., (1997), Kur’an’ın Temek Kavramları, İstanbul.
  • Sami, Ş.,(2012), Kamus-i Türki, İstanbul. Şakir, Z., (1944), Cihan Harbi’ni Nasıl İdare Ettik, İstanbul. Türk Dil Kurumu Sözlük,(1998)., Ankara. Kurumsal (Resmi) İnternet Kaynakları https://kurul.diyanet.gov.tr/SoruSor/DiniKavramlarSozlugu.aspx#.U7FRpJR_sYl http://www.diyanet.gov.tr/tr/kategori/istatistikler/136
Yıl 2017, , 1 - 16, 07.07.2017
https://doi.org/10.30913/alinterisosbil.309342

Öz

Kaynakça

  • Atatürk, M. K ., (1999), Nutuk II, Ankara.
  • Alşan, S.,(2015), “Mehmet Akif Ersoy’un; Osmanlı Devleti’nin I. Dünya Savaşı Dönemini Değerlendirmesi, Çözüm Önerileri Ve Osmanlı Devleti Adına Ortadoğu Propaganda Faaliyetlerinde Yer Alması”, Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Nisan, S.17, Kastamonu.
  • Alşan, S.,(2011), “Atatürk’ün Tasavvuf Bilincini Oluşturan Balkan Tasavvuf Anlayışı Ve Melamiler” VII. Uluslar arası Atatürk Kongresi, Makedonya, 17-22 Ekim.
  • Alşan, S., (2014), "Tarihi ve Dini Algıda; Bir Kültür Değeri Olan Gelenek İle Bir Kültür Erozyonu Olan Gelenek", Uluslararası Felsefe Kongresi. Gelenek, Demokrasi, Felsefe, BURSA, TÜRKIYE, 23-25 Ekim.
  • Başbakanlık Cumhuriyet Arşivi
  • B.C.A.Fon.30.18.1.1., Yer No. 7.25.17 B.C.A.Fon.30.18.1.1., Yer No. 2.6.10 B.C.A.Fon.30.10.0.0., Yer No. 33.192.9. B.C.A. Fon.51.0.0.0., Yer No. 2.6.10., C.A., Fon.51.0.0.0., Yer No. 2.6.19. B.C A, Fon .51..0.0.0, Yer No: 2.1..34 B.C.A.Fon.030.0.010, Yer No.219.480.29 Çağatay Prof. Dr. Neşet - Prof. Dr. Çubukçu İ. A.,(1985), İslam Mezhepleri Tarihi, Ankara Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi yayınları No:167, Ankara.
  • Cöhce, S., (2014), “İnsan Atatürk”,Turkish Studies, International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 9/4, Spring, p.225-234, Ankara-Turkey
  • Diyanet İslam Ansiklopedisi,(1999), İstanbul.
  • Devellioğlu, F. (2006) Lugat, Ankara
  • Kur’an-ı Kerim
  • Öztürk, Y. N., (1997), Kur’an’ın Temek Kavramları, İstanbul.
  • Sami, Ş.,(2012), Kamus-i Türki, İstanbul. Şakir, Z., (1944), Cihan Harbi’ni Nasıl İdare Ettik, İstanbul. Türk Dil Kurumu Sözlük,(1998)., Ankara. Kurumsal (Resmi) İnternet Kaynakları https://kurul.diyanet.gov.tr/SoruSor/DiniKavramlarSozlugu.aspx#.U7FRpJR_sYl http://www.diyanet.gov.tr/tr/kategori/istatistikler/136
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Songül Alşan

Yayımlanma Tarihi 7 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Alşan, S. (2017). İslam’ı Algı Sorunu ve Türkiye’deki İslam Algısı. Alınteri Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 1-16. https://doi.org/10.30913/alinterisosbil.309342