Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KAMU KURUMLARINDA SOSYAL MEDYA KULLANIMI: KASTAMONU İL KÜLTÜR VE TURİZM MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ

Yıl 2019, , 43 - 65, 25.07.2019
https://doi.org/10.30913/alinterisosbil.503286

Öz

Bilgi iletişim teknolojilerinin gelişimi ile birlikte geleneksel medyanın kullanımın azaldığı ve sosyal medya kullanımının giderek arttığı görülmektedir. Çünkü sosyal medyada istenilen içeriklerin üretilebilmesi, geniş kitlelere ulaşılabilmesi, çift yönlü iletişimin olması, anlık geribildirim imkânı vermesi gibi avantajlar bulunmaktadır. Söz konusu olanaklar insanların zamanın büyük bir bölümünü sosyal medya ortamlarında geçirmesine neden olmaktadır. Bu nedenle özel ve kamu kuruluşları da bu ortamlarda aktif olmak zorundadır. Bu çalışmada kamu kurumlarının sosyal medyadaki varlıkları ve sosyal medya araçlarını kullanma amaçları incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veri analiz türü olarak içerik analizi seçilmiştir. Bu düşünceden hareketle Kastamonu İl Kültür Turizm Müdürlüğü’nün Facebook sayfası 01 Ocak- 01 Eylül 2018 tarihleri arasında incelemeye dâhil edilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen
verilere göre adı geçen kurumun sadece Facebook sosyal medya hesabına sahip olduğu bilgisine ulaşılmıştır. Söz konusu sosyal medya hesabının ise ağırlıklı olarak bilgilendirme amaçlı olarak kullanıldığı anlaşılmıştır. Ayrıca adı geçen sosyal medya hesabının kurum web sitesi ile entegre olmadığı da belirlenmiştir. Sonuç olarak tek bir sosyal medya alanında aktif olmaya çalışan Kastamonu İl Kültür Turizm Müdürlüğü’nün iletişim teknolojilerinin yoğun olarak kullanıldığı bu dönemde, kültürel faaliyetlerin tanıtımının yapılmasında ve hedef kitlenin bilgilendirmesinde daha geniş kitlelere ulaşabilmesi için diğer sosyal medya ağlarında da yer alınması gerektiğini söylemek mümkündür.

Kaynakça

  • Z. Beril Akıncı Vural- Mikail Bat, ' Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma', Journal of Yasar University,2010/ 20(5), s.3348-3382.
  • Seyida Erkek, 'Kamu Kurumlarında Sosyal Medya Kullanımı: Sağlık Bakanlığı Örneği', Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 2016/(35), s.143.
  • Mayfield Antony, 'What is social media ?' https://www.icrossing.com/uk/sites/default/files_uk/insight_pdf_files/What%20is%20Social%20Media_iCrossing_ebook.pdf E. Tarihi: 23.09.2018
  • Berrak Aytaçlı, 'Durum Çalışması Ayrtınlı Bir Bakış', Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2012/3(1), s.3.
  • Mehmet Buğra Bilmez, 'Türkiye’de Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Sosyal Medya Kullanımı.' https://medium.com/@bugrabilmez/t%C3%BCrkiyede-kamu-kurum-ve-kurulu%C5%9Flar%C4%B1n%C4%B1n-sosyal-medya-kullan%C4%B1m%C4%B1-%C3%B6zet-5eb8718f1eb5 E. Tarihi: 24.09.2018
  • Şener Büyük Öztürk- Ebru Kılıç Çakmak- Özcan Erkan Akgün- Şirin Karadeniz- Funda Demir, 'Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Cilt 21. Baskı), Pegem Akademi, Ankara, 2016, s.250.250.
  • Boyd Danah- Nicole Ellison, 'Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication', 2008/13(1), s.210-229.
  • Sertaç Doğanay, 'We Are Social (Digital in 2018) Raporu', https://medium.com/@sertacdoganay/we-are-social-digital-in-2018-raporu-d9b8023cacfa E. Tarihi: 25.09.2018
  • Erdinç Alaca- Bülent Yılmaz, 'Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımı ve Bilgi Toplumuna Dönüşüm: Türkiye’de Durum', Türk Kütüphaneciliği, 2016/30(3), s. 507-523.
  • Andreas Kaplan-Michael Haenlein, 'Social media: Back to The Roots and Back to The Future', Journal of Systems and Information Technology, 2012/14(2), s.101-104.
  • OECD, ' Participative web and user-created content: Web 2.0, wikis, and social networking. Organization for Economic Co-operation and Development.' 2017 Paris.
  • T.C. Eskişehir İl Kültür Turzim Müdürlüğü. https://www.facebook.com/eskisehirkulturturizm/app/212104595551052/?ref=page_internal E. Tarihi: 24.09.2018
  • T.C. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, 'Kamu Kurumlarında Sosyal Medya Kullanım Rehberi.', 2014.
  • Z. Beril Akıncı Vural-Mikail Bat, 'Siyasal Seçim Kampanyalarında Yeni İletişim Teknolojileri ve Blog Kullanımı: 2008 Amerika Başkanlık Seçimlerine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz.', Journal of Yaşar University, 2009/4(16), s.2748-2788.
  • Ali Yıldırım-Hasan Şimşek (2012). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Cilt 10. Baskı), Seçkin Yayınları, Ankara, 2012, s.242.

Use of Social Media in Public Institutes: Kastamonu Provincial Directorate of Culture and Tourism

Yıl 2019, , 43 - 65, 25.07.2019
https://doi.org/10.30913/alinterisosbil.503286

Öz

With the development of information communication technologies, the use of traditional media has decreased and the use of social media has increased. Because there are advantages such as producing desired contents in social media, reaching wide masses, having two-way communication and giving instant feedback. These possibilities cause people to spend most of their time in social media. For this reason, private and public institutions must be active in these environments. In this study, the social media existence of public institutions researched. And also the purposes of using social media devices of public institutions researched. Qualitative research method was used in the study. Content analysis was selected as the type of data analysis. From this point of view, the Facebook page of Kastamonu Provincial Directorate of Culture and Tourism was included to examine between 01 January and 01 September 2018. According to the data obtained from the result of a study, it has been learned that the said institution only has Facebook social media account. It was understood that the this social media account was mainly used for information purposes. In addition, it is determined that the social media account is not integrated with the corporate website. As a result, Kastamonu Provincial Directorate of Culture and Tourism, which is trying to be active in the field of social media, has used communication technologies intensively in this period, It is possible to say that it
is necessary to take part in other social media networks in order to promote the cultural activities and to reach a wider group in informing the target group.

Kaynakça

  • Z. Beril Akıncı Vural- Mikail Bat, ' Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma', Journal of Yasar University,2010/ 20(5), s.3348-3382.
  • Seyida Erkek, 'Kamu Kurumlarında Sosyal Medya Kullanımı: Sağlık Bakanlığı Örneği', Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 2016/(35), s.143.
  • Mayfield Antony, 'What is social media ?' https://www.icrossing.com/uk/sites/default/files_uk/insight_pdf_files/What%20is%20Social%20Media_iCrossing_ebook.pdf E. Tarihi: 23.09.2018
  • Berrak Aytaçlı, 'Durum Çalışması Ayrtınlı Bir Bakış', Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2012/3(1), s.3.
  • Mehmet Buğra Bilmez, 'Türkiye’de Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Sosyal Medya Kullanımı.' https://medium.com/@bugrabilmez/t%C3%BCrkiyede-kamu-kurum-ve-kurulu%C5%9Flar%C4%B1n%C4%B1n-sosyal-medya-kullan%C4%B1m%C4%B1-%C3%B6zet-5eb8718f1eb5 E. Tarihi: 24.09.2018
  • Şener Büyük Öztürk- Ebru Kılıç Çakmak- Özcan Erkan Akgün- Şirin Karadeniz- Funda Demir, 'Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Cilt 21. Baskı), Pegem Akademi, Ankara, 2016, s.250.250.
  • Boyd Danah- Nicole Ellison, 'Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication', 2008/13(1), s.210-229.
  • Sertaç Doğanay, 'We Are Social (Digital in 2018) Raporu', https://medium.com/@sertacdoganay/we-are-social-digital-in-2018-raporu-d9b8023cacfa E. Tarihi: 25.09.2018
  • Erdinç Alaca- Bülent Yılmaz, 'Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımı ve Bilgi Toplumuna Dönüşüm: Türkiye’de Durum', Türk Kütüphaneciliği, 2016/30(3), s. 507-523.
  • Andreas Kaplan-Michael Haenlein, 'Social media: Back to The Roots and Back to The Future', Journal of Systems and Information Technology, 2012/14(2), s.101-104.
  • OECD, ' Participative web and user-created content: Web 2.0, wikis, and social networking. Organization for Economic Co-operation and Development.' 2017 Paris.
  • T.C. Eskişehir İl Kültür Turzim Müdürlüğü. https://www.facebook.com/eskisehirkulturturizm/app/212104595551052/?ref=page_internal E. Tarihi: 24.09.2018
  • T.C. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, 'Kamu Kurumlarında Sosyal Medya Kullanım Rehberi.', 2014.
  • Z. Beril Akıncı Vural-Mikail Bat, 'Siyasal Seçim Kampanyalarında Yeni İletişim Teknolojileri ve Blog Kullanımı: 2008 Amerika Başkanlık Seçimlerine Yönelik Karşılaştırmalı Bir Analiz.', Journal of Yaşar University, 2009/4(16), s.2748-2788.
  • Ali Yıldırım-Hasan Şimşek (2012). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Cilt 10. Baskı), Seçkin Yayınları, Ankara, 2012, s.242.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Siyaset Bilimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatih Aksoy

Gülsüm Çalışır

Yayımlanma Tarihi 25 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Aksoy, F., & Çalışır, G. (2019). KAMU KURUMLARINDA SOSYAL MEDYA KULLANIMI: KASTAMONU İL KÜLTÜR VE TURİZM MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ. Alınteri Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 43-65. https://doi.org/10.30913/alinterisosbil.503286