Dergimiz, eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme alanlarında yapılan özgün ve nitelikli araştırmaları yayımlayarak akademik bilgi birikimine katkı sağlamayı ve eğitim alanındaki güncel gelişmeleri takip eden bir platform oluşturmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel çalışmalara yer veren hakemli bir dergi olarak bu alanlardaki disiplinler arası yaklaşımları teşvik etmeyi hedeflemektedir.
Dergimiz, eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme alanlarında aşağıdaki konularda teorik ve uygulamalı çalışmalara yer vermektedir:
Eğitim Programları ve Öğretim
Eğitim Yönetimi
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Eğitim Teknolojisi
Özel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Sınıf Eğitimi
Fen Bilgisi Eğitimi
Matematik Eğitimi
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Türkçe Eğitimi
Yabancılara Türkçe Öğretimi
Yabancı Diller Eğitimi
Güzel Sanatlar Eğitimi
Beden Eğitimi ve Spor
Eğitim ve Öğretmen Yetiştirme ile İlgili Olan Diğer Eğitim Alanları
Dergimiz; nitel, nicel ve karma yöntemlerle gerçekleştirilen araştırma makaleleri, derlemeler, olgu sunumları ve eleştirel alan yazın taramalarına yer vermektedir. Ayrıca, eğitim alanındaki güncel politikalar üzerine perspektifler ve kitap değerlendirmeleri de dergimizin kapsamı dahilindedir.
Bu kapsam ve amaç doğrultusunda, dergimizde yayımlanacak çalışmaların, eğitim alanındaki teorik bilgiye ve uygulamaya katkı sağlaması beklenmektedir.