Bu araştırma, din
kültürü ve ahlak bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme becerilerinin bazı
değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın bağımsız
değişkenleri; cinsiyet, mezun olunan okul, doğum yeri, memleketin bulunduğu
coğrafi bölge, yaşamlarında daha uzun zaman geçirdikleri yerleşim birimi,
annenin ve babanın öğrenim durumu, babanın mesleği, ailenin aylık ortalama
geliri ve kardeş sayısıdır. Araştırmanın örneklemini; 2012-2013 eğitim-öğretim
yılı güz yarıyılında Ankara ve Kastamonu Üniversitesi, Din Kültürü ve Ahlak
Bilgisi Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 226 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Genel tarama modelinde yürütülen araştırmada veri toplama aracı olarak “California
Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği” kullanılmıştır. 51 maddeden oluşan beşli
likert tipindeki ölçeğin güvenirlik değeri (Cronbach Alpha) 0.88’dir. Yapılan
çalışma sonucunda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmen adaylarının eleştirel
düşünme becerilerinin; doğum yeri, memleketin bulunduğu coğrafi bölge, annenin
ve babanın öğrenim durumu, babanın mesleği ve ailenin aylık ortalama geliri değişkenlerine
göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir.
Din din eğitimi din kültürü ve ahlak bilgisi öğretimi öğretmen eleştirel düşünme
The purpose of this study is to investigate the critical thinking
skills of religious culture and ethics teacher candidates in terms of some
variables. The independent variables of the study are gender, high school
graduation, birth place, geographical region coming from, settlement unit
staying more, educational level of parents, father’s profession, family’s
average income and brother number. The sample of the study is 226 teacher
candidates in the fall semester of the academic year of 2012-2013 inAnkara ve Kastamonu
University, religion culture and ethics teaching
department. General scanning method was used in this research; the data has been
obtained by “Measurement of California Critical Thinking Skills”. The scale is a lykert-type scale, has 51
items. The value of the overall reliability of measurement instrument (Cronbach Alpha) is
0.88. As a result of this study, it was found that, critical thinking skills of
religion culture and ethics teacher candidates are differed with regard to birth
place, geographical region coming from, education level of parents, father’s
profession and family’s average income.
Religion religious education religion culture and ethics teaching teacher critical thinking
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 1 |
nnn