Graduates of the Faculty of Theology is
employed in various organized and widespread religious education fields such as
teachers who teach religious education, religious counselors, Qur’an course
teacher, mufti, preacher, imam and so on. In this context, it is important and
worth to examine the level of their communication skills in the tasks they will
undertake. In order to determine the level of communication skills of the
senior students of the graduate school of the Faculty of Theology of Atatürk
University, a quantitative study was carried out on a study group consisting of
364 senior students. Data were collected using a survey form that includes
independent variables such as Communication Skills Scale (IBO) and personal
characteristics of the participants, and were subjected to statistical analysis
using SPSS statistical package. Results obtained have shown that communication
skills of the students are high and these communication skill levels differ
significantly with the gender and the high school they graduate. There was no
significant difference between the levels of communication skills of students
and their departments.
Religious culture and ethics lesson IHL vocational lesson teacher religious services communication communication skill level
İlahiyat
Fakültesi mezunları gerek öğretmen olarak örgün din eğitimi alanında gerekse
dini danışman, Kur’an kursu öğreticisi, müftü, vaiz, imam vb. meslekler yoluyla
yaygın din eğitimi alanında görev yapmaktadırlar. Bu çerçevede, yapacakları
görevlerde iletişim becerilerine sahip olmaları beklenen İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin
iletişim beceri düzeylerinin hangi seviyede olduğu incelenmeye değer bir
konudur. İşte bu araştırma mezun olma aşamasındaki İlahiyat Fakültesi son sınıf
öğrencilerinin iletişim beceri düzeylerini tespit etmek amacıyla, Atatürk
Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde öğrenim gören 364 son sınıf öğrencisinden
oluşan çalışma grubu üzerinde gerçekleştirilmiş nicel bir çalışmadır.
Araştırmada, İletişim
Becerileri Ölçeği (İBÖ) ve
katılımcıların kişisel özellikleri ile ilgili çeşitli bağımsız değişkenlerin
yer aldığı anket formu yoluyla veriler toplanmış ve bu veriler SPSS paket
programında istatistiksel analizlere tabi tutulmuştur. Araştırma bulgularına
göre, öğrencilerin iletişim beceri düzeyleri yüksektir ve bu iletişim beceri
düzeyleri cinsiyetlerine ve mezun oldukları lise türlerine göre anlamlı bir
şeklide farklılaşmaktadır. Öğrencilerin iletişim beceri düzeyleri ile bölümleri
arasında anlamlı bir farklılaşma tespit edilememiştir.
Din kültürü ve ahlak bilgisi dersi öğretmeni imam hatip lisesi (İHL) meslek dersleri öğretmeni din hizmetleri iletişim iletişim beceri düzeyi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 8 |
nnn