The teaching of the Kalam, which has an important
place in the Islamic sciences in terms of content and aspect, begins at the Imam
Hatip High Schools in the formulated education. The kelam course has an
important place in the curriculum because the Imam Hatip High Schools’ students
acquire professional competence as well as the religious dimension of belief in
the individual aspect and foundation. However, it is thought that the content
of the course, the work and the view of the teachers are important to
investigate the current situation of the Kelam course and how it should be.
Some of the teachers' opinions regarding the Kelam
course in the research are as follows: Kelam is a must-have in the curriculum, but
the curriculum of Kelam is required to be updated. There is a significant
contribution of the Kelam course in the formation of the individual freedom of
the students, in the attainment of a critical thinking and inquisitive point of
view, in the formation of religious minds, and in a sense of religion that
affects the point of view of life.
This study is a qualitative research which is
conducted to IHL vocational course teachers working in Imam Hatip High School
in Erzurum by a questionnaire of 58 and interviewed face to face and analyzed
by a questionnaire consisting of 24 questions in order to determine and
evaluate opinions of vocational school teachers about Kelam course.
Kalam Kalam Teaching Imam Hatip High Schools Teachers of Vocational Courses Curriculum
İslâmi ilimlerin öğretimi içerisinde
içeriği ve gayesi açısından önemli bir yeri olan Kelam dersinin öğretimi örgün
eğitimde İmam Hatip Liseleri’nde başlamaktadır. İHL öğrencilerinin mesleki
yetkinlik kazanmasının yanında, bireysel olarak dinin inanç boyutunu
temellendirmesi açısından Kelam dersinin müfredatta önemli bir yeri
bulunmaktadır. İHL meslek dersleri öğretmenlerinin genel olarak Kelam dersine
ve onun amaç ve kazanımlarının gerçekleşmesine yönelik tutumlarının, Kelam öğretiminde
önemli olduğu ileri sürülebilir. Bu nedenle meslek dersleri öğretmenlerin
gözüyle Kelam dersinin mevcut durumuna ve nasıl olması gerektiğine ilişkin
araştırmaların yapılmasının önem arz ettiği düşünülmektedir.
Araştırmada öğretmenlerin Kelam dersine
ilişkin tespit edilen bazı görüşleri şunlardır: Kelam dersi, müfredat
içerisinde mutlaka olması gereken bir derstir, ancak Kelam öğretim programının
güncellenmesi gerekmektedir.
Öğrencilerin bireysel özgürlüğünün
oluşmasında, eleştirel düşünme ve sorgulayıcı bakış açısı kazanmasında, dini
zihniyetlerinin oluşmasında ve hayata bakış açısını etkileyen bir din algısına
sahip olmasında Kelam dersinin önemli katkısı bulunmaktadır. Bu çalışma, meslek
dersleri öğretmenlerinin Kelam dersine yönelik görüşlerini tespit ve
değerlendirme amacıyla, Erzurum ili İmam Hatip Liselerinde görev yapan 58 İHL
meslek dersleri öğretmeni ile yüz yüze görüşülerek 24 sorudan oluşan anket
formu yoluyla elde edilen verilerin içerik analizi yöntemine göre incelendiği
nitel bir araştırmadır.
Kelam Dersi Kelam öğretimi İmam Hatip Lisesi Meslek Dersleri Öğretmenleri Kelam Dersi Öğretim Programı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 9 |
nnn