Maritime transportation is one of the basic building blocks of international trade and plays a vital role for the sustainability of the global economic system. However, this sector is a serious challenge for environmental sustainability due to the impact of carbon emissions on climate change. Container ports, especially those operating in strategic regions in and around Europe, account for a significant share of emissions. This study examines the relationship between container port volumes and total CO₂ emissions in strategically important countries in and around Europe. Since the data do not meet the normality assumption, Spearman correlation analysis was preferred and the analysis was carried out using SPSS software. The results of the analysis revealed that the intensity of port operations has a significant impact on carbon emissions. In particular, a remarkable increase in carbon emissions is observed with the increase in port volumes. These findings show the necessity of developing sustainability-oriented practices and adopting energy efficiency policies in maritime transportation. Within the framework of IMO's MARPOL Annex VI regulations, this study provides a concrete data base to guide the industry to achieve environmental targets.
Maritime transport environmental sustainability carbon emissions container port volume Spearman correlation SPSS
Deniz taşımacılığı, uluslararası ticaretin temel yapı taşlarından biri olup, küresel ekonomik sistemin sürekliliği için hayati bir role sahiptir. Ancak, bu sektör, karbon emisyonlarının iklim değişikliğine olan etkileri nedeniyle çevresel sürdürülebilirlik açısından ciddi bir sorundur. Özellikle Avrupa ve çevresindeki stratejik bölgelerde faaliyet gösteren konteyner limanları, emisyonların önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Bu çalışmada, Avrupa’daki ve çevresindeki stratejik öneme sahip ülkelerin konteyner limanı hacimleri ile toplam CO₂ emisyonları arasındaki ilişki incelenmiştir. Verilerin normallik varsayımını karşılamaması sebebiyle, Spearman korelasyon analizi tercih edilmiş ve analizler SPSS yazılımı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Analiz sonuçları, liman operasyonlarının yoğunluğunun karbon emisyonları üzerinde anlamlı bir etki yarattığını ortaya koymuştur. Özellikle liman hacimlerinin artışı ile karbon emisyonlarında dikkat çekici bir yükseliş gözlemlenmiştir. Bu bulgular, deniz taşımacılığında sürdürülebilirlik odaklı uygulamaların geliştirilmesinin ve enerji verimliliği politikalarının benimsenmesinin gerekliliğini göstermektedir. IMO’nun MARPOL Ek VI düzenlemeleri çerçevesinde, bu çalışma, çevresel hedeflere ulaşılması için sektöre yol gösterecek somut bir veri temeli sağlamaktadır.
Deniz taşımacılığı çevresel etki karbon emisyonları konteyner limanı hacmi Spearman korelasyonu SPSS
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Deniz Ulaştırma Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 6 |
Dergimize gönderilecek makalelerin aşağıda linki verilen şablon dosyasına göre hazırlanması gerekmektedir. Şablon dosyasını indirip üzerinde düzeltmeler de yapılabilir. Şablon dosyasına uygun olarak hazırlanmayan makaleler editör tarafından yazara iade edilir.
Makale Şablonu için tıklayınız...