It is a known fact that the use of technological tools and equipment in education is increasing daily. Therefore, using these technological tools by teachers in the classroom environment can improve the quality of education. In this respect, teachers working in schools should know the technological applications they will use in their lessons in or outside the classroom environment. This study investigated the opinions, suggestions, and thoughts of social studies teachers working in secondary schools about the flipped learning model, which has been frequently used in education in recent years. The study was conducted with ten social studies teachers working in the Erzurum city center. The study's case study design was preferred per the qualitative research approach. The data were collected through an open-ended interview form and analyzed by content analysis. As a result of the study, it was revealed that teachers thought that this learning model would be especially useful for students who were behind in the lessons, that it was an appropriate method to use in lessons and that they wanted to have information about this method. The research suggested that providing in-service training to teachers about these models would be appropriate.
Social studies teacher flipped learning model qualitative research
Eğitim öğretimde teknolojik araç ve gereçlerin kullanımının her geçen gün arttığı bilinen bir gerçektir. Dolayısıyla bu teknolojik araçların öğretmenler tarafından sınıf ortamında kullanılması eğitimin kalitesini artırabilir. Bu açıdan okullarda görev yapmakta olan öğretmenlerin sınıf ortamında veya sınıf ortamı dışında derslerinde kullanacakları teknolojik uygulamaları bilmeleri gerekir. Bu araştırmada özellikle son yıllarda eğitimde sıklıkla kullanılan ters yüz öğrenme modeli hakkında ortaokullarda görev yapmakta olan sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüş, öneri ve düşünceleri araştırılmıştır. Çalışma Erzurum il merkezinde görev yapmakta olan on sosyal bilgiler öğretmeni ile yürütülmüştür. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımına uygun olarak durum çalışması deseni tercih edilmiştir. Çalışmada veriler açık uçlu görüşme formu ile toplammış ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda öğretmenlerin bu öğrenme modelinin özellikle derslerde geri kalan öğrenciler için faydalı olacağını, derslerde kullanmak için uygun bir yöntem olduğu ve bu yöntem hakkında bilgi sahibi olmak istedikleri ortaya çıkmıştır. Araştırmadan bu modeller hakkında öğretmenlere hizmet içi eğitim verilmesinin uygun olacağı şeklinde öneriler sunulmuştur.
Sosyal bilgiler öğretmeni ters yüz öğrenme modeli nitel araştırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 2 |