Endüstri ilişkilerinde "birey"in duyguları, algıları, yetenekleri, tutumları ve davranışları son yıllarda giderek önem kazanmaktadır. Özellikle sendikaların, üyelerinin katılımı ve bağlılığı açısından güçlenmeleri ve toplu pazarlık sürecinde daha başarılı olmaları, büyük ölçüde aktif olan veya olmayan tüm üyelerine gösterdikleri bireysel ilgiye bağlıdır. Bu çalışmada, psikoloji biliminin kuram ve yöntemlerinin endüstri ilişkileri alanına uygulandığı bazı kuramsal ve görgü! araştırmaların sonuçları incelenmiş; endüstri ilişkilerinde "birey"in de inceleme birimi olarak ele alınmasının kaçınılmazlığı vurgulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 1999 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 1999 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 15 Sayı: 1 |
Bu eser 2023 yılından itibaren Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.