Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İŞLETMELERDE KALİTE ÇEMBERİ UYGULAMASI

Yıl 1988, Cilt: 6 Sayı: 2, 49 - 58, 30.12.1988

Öz

Kalite çemberi veya kalite kontrol çemberi uygulaması gunu­müzde uygulama alanını genişletmekte y:ararları ve sakıncaları ile geniş bir uygulama alanı bulmaktadır. Büyük işletmelerde karma­şık yönetim sorunlarını çözmede otokratik özelliği ağır basan üst yönetim felsefesine göre karar verme ve sorunlara yaklaşma mode­line karş{t bir görüş olarak kalite çemberini görmekteyiz. Bu mo­delde yönetim sommı{ııuklarını paylaşmak suretiyle çeşitli yöne­tim sorunlarının çözümü gerçekleşebilir ayrıca verimlilik açısın­dan ve koordinasyonu sağlamada yönetimin işini kolaylaştırabilir. Kalite çemberi bir ba:kıma güdüleme faaliyetlerinin bir parçası ola­rak düşünülebilir. Amerikan işletmelerinde uygulanan amaçlıara gö­re yönetim ve bu sistemin bir parıçası olan katılmalı yönetimin de­ğişik bir uygulaması olarak kalite çemberi moral yükseltici etki yaparken verimliliği arttırıcı etki yapmaktadır.

Kaynakça

  • -
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İnal Cem Aşkun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 1988
Gönderilme Tarihi 30 Haziran 1988
Yayımlandığı Sayı Yıl 1988 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aşkun, İ. C. (1988). İŞLETMELERDE KALİTE ÇEMBERİ UYGULAMASI. Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 49-58.

88x31.png
Bu eser 2023 yılından itibaren Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.