Kalite çemberi veya kalite kontrol çemberi uygulaması gunumüzde uygulama alanını genişletmekte y:ararları ve sakıncaları ile geniş bir uygulama alanı bulmaktadır. Büyük işletmelerde karmaşık yönetim sorunlarını çözmede otokratik özelliği ağır basan üst yönetim felsefesine göre karar verme ve sorunlara yaklaşma modeline karş{t bir görüş olarak kalite çemberini görmekteyiz. Bu modelde yönetim sommı{ııuklarını paylaşmak suretiyle çeşitli yönetim sorunlarının çözümü gerçekleşebilir ayrıca verimlilik açısından ve koordinasyonu sağlamada yönetimin işini kolaylaştırabilir. Kalite çemberi bir ba:kıma güdüleme faaliyetlerinin bir parçası olarak düşünülebilir. Amerikan işletmelerinde uygulanan amaçlıara göre yönetim ve bu sistemin bir parıçası olan katılmalı yönetimin değişik bir uygulaması olarak kalite çemberi moral yükseltici etki yaparken verimliliği arttırıcı etki yapmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesileri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 1988 |
Gönderilme Tarihi | 30 Haziran 1988 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1988 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Bu eser 2023 yılından itibaren Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.