Yıl 2018, Cilt 2 , Sayı 1, Sayfalar 1 - 23 2018-04-24

Turizm Şirketlerinin Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi: Trabzon İli Örneği

Selçuk PERÇİN [1] , Elnara BEKTASH [2]


Rekabetin gittikçe arttığı günümüz koşullarında, işletmelerin performanslarını ölçmeleri ve değerlendirmeleri büyük önem kazanmıştır. Günümüzde işletmelerin hayatta kalabilmeleri için doğru karar vermeleri gerekmektedir. Bu amaçla çok kriterli karar verme yöntemleri geliştirilmiştir. Çok kriterli karar verme yöntemleri belirsizlik ortamında karar vericilerin doğru, güvenilir ve hızlı karar vermelerini sağlamaktadır.

Bu çalışmada, Trabzon’da faaliyet gösteren turizm şirketlerinin hizmet kalitesinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda AHP ve TOPSIS tekniklerinden faydalanılmıştır. Bu iki yöntem Excell ve SuperDecisions programları kullanılarak çözülmüştür. AHP yöntemi ana kriter ve alt kriterlerin önem derecelerinin belirlenmesi için, TOPSIS yöntemi ise turizm şirketlerinin sıralanması amacıyla kullanılmıştır.

Turizm Şirketler, Hizmet Sektörü
  • Çiçek, R. ve Doğan, İ. (2009), Müşteri Memnuniyetinin Arttırılmasında Hizmet Kalitesinin Ölçülmesine Yönelik Bir Araştırma: Niğde İli Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(1):199-217
Birincil Dil tr
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yazar: Selçuk PERÇİN
Ülke: Turkey


Yazar: Elnara BEKTASH
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 24 Nisan 2018

Bibtex @araştırma makalesi { anadoluiid349651, journal = {Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi}, issn = {}, eissn = {2602-2540}, address = {Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, İİBF, İktisat Bölümü Rize}, publisher = {Seymur AĞAZADE}, year = {2018}, volume = {2}, pages = {1 - 23}, doi = {}, title = {Turizm Şirketlerinin Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi: Trabzon İli Örneği}, key = {cite}, author = {Perçin, Selçuk and Bektash, Elnara} }
APA Perçin, S , Bektash, E . (2018). Turizm Şirketlerinin Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi: Trabzon İli Örneği . Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi , 2 (1) , 1-23 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/anadoluiid/issue/36718/349651
MLA Perçin, S , Bektash, E . "Turizm Şirketlerinin Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi: Trabzon İli Örneği" . Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi 2 (2018 ): 1-23 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/anadoluiid/issue/36718/349651>
Chicago Perçin, S , Bektash, E . "Turizm Şirketlerinin Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi: Trabzon İli Örneği". Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi 2 (2018 ): 1-23
RIS TY - JOUR T1 - Turizm Şirketlerinin Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi: Trabzon İli Örneği AU - Selçuk Perçin , Elnara Bektash Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 23 VL - 2 IS - 1 SN - -2602-2540 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi Turizm Şirketlerinin Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi: Trabzon İli Örneği %A Selçuk Perçin , Elnara Bektash %T Turizm Şirketlerinin Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi: Trabzon İli Örneği %D 2018 %J Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi %P -2602-2540 %V 2 %N 1 %R %U
ISNAD Perçin, Selçuk , Bektash, Elnara . "Turizm Şirketlerinin Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi: Trabzon İli Örneği". Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi 2 / 1 (Nisan 2018): 1-23 .
AMA Perçin S , Bektash E . Turizm Şirketlerinin Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi: Trabzon İli Örneği. AİİD. 2018; 2(1): 1-23.
Vancouver Perçin S , Bektash E . Turizm Şirketlerinin Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi: Trabzon İli Örneği. Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi. 2018; 2(1): 1-23.
IEEE S. Perçin ve E. Bektash , "Turizm Şirketlerinin Hizmet Kalitesinin Değerlendirilmesi: Trabzon İli Örneği", Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi, c. 2, sayı. 1, ss. 1-23, Nis. 2018