Yıl 2019, Cilt 3 , Sayı 1, Sayfalar 1 - 25 2019-04-03

Kullanıcı Gerçekten Ne İster? Etnografik Metotları İle Derinlemesine Araştırma

Mustafa AKIN [1]


Kullanıcıların ne istediği bilmek sektörde ayakta kalabilmek için firmalar için en temel ihtiyaç. Konu bu derece önemli olmasına rağmen nasıl yapılacağı yönde bilgilerimiz yetersiz veya dağınıktır. Bu çalışmamızda farklı etnografik metotlar ile kullanıcıyı içsel dünyasıyla nasıl tanınabileceği gösterilecek. Kullanıcıyı amaçsal, davranışsal, doğal ve katılımcı perspektiflerinden tanıyarak gruplanan metotlar: mülakat, ortak kurgulama, sessizce gözlem, bağlamsal sorgulama, kendini yerine koyma, konsiyerj, radarınız da ne var, bir özellik satın alın, etno-kültürel yapaysallar, projeksiyon-kolaj, sesli elekştiri, yüksek sesle düşünme, günlük tutma, gerilla testi, öğrenme platformu, saha çalışmasıdır. Ayrıca makalede etnografide not tutma teknikleri de empati haritaları yoluyla gösterilmiştir. 

etnografi, mülakat, sessizce gözlem, bağlamsal sorgulama, kendini yerine koyma, radarınız da ne var, bir özellik satın alın, günlük tutma, etno-kültürel yapaysallar, projeksiyon-kolaj
  • Aslan. Ö.M. ve Üstün, E. (2013). Kinetik Aile Çizim Testinin Stil Ve Hareket Boyutlari. The Journal of Academic Social Science Studies International Journal of Social Science, 6 (4): 599-614, Braun-Latour, K. A., ve Zaltman, G.(2006). Memory Change: An Intimate Measure of Persuasion. Journal of Advertising Research, 2 (3): 57-72. Burns, R. C. ve Kaufman, S. (1972). Actions, Styles And Symbols in Kinetic Family Drawings. New York: Bruner/Mazel.Brown, T. (2008). Design Thinking. Harvard Business Review. 5(3), 56-65Brown T. (2009), Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations andInspires Innovation, New York: Harper Business.Canniford, R., (2005), “Moving Shadows: Suggestions for Ethnography in Globalised Cultures”, 8(2), 204- 218.Coulter, R. A., Zaltman, G. ve Coulter,K. S. (2001). "Interpreting Consumer Perceptions of Advertising: An Application of the Zaltman Metaphor Elicitation Technique."Journal of Advertising, 23 (3): 45-57.Elliot, R. ve Elliot N.J., (2003), “Using Ethnography in Strategic Consumer Research”, Qualitative Market Research: An International Journal, 6(4), 215-223.Kartarı, A. (2017). Nitel Düşünce Ve Etnografi: Etnografik Yönteme Düşünsel Bir Yaklaşım. Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Kültürel Çalışmalar Dergisi, 4(1): 207-220.Kelley, T. 2005. The Ten Faces of Innovation. Doubleday. Kelley, T. ve Kelly, D. (2014), Yaratıcı Özgüven, İstanbul: Optimist yayınları. Kumar, V. (2012), 101 Design Methods: A Structured Approach for Driving Innovation in Your Organization, Chicago: Wiley.Liedtka J. and Tim Ogilvie. 2011. Designing for Growth. Columbia Business School. Liedtka, J., King, A. ve Bennett, K. (2014), Solvıng Problems With Design Thinking, New York: Columbia Business School.Luma Insistutue. (2012). Human Centered Design. Free Press. Luma Institute. (2014). “Innovation of Taxanomy”, Harvard Business Review, Ocak/Şubat sayısı.Malchiodi, C. A. (2005). Çocukların Resimlerini Anlamak. Aralık. Istanbul: Epsilon Yayıncılık.Mast, F. W. ve Zaltman, G. (2005). "A Behavioral Window on the Mind of the Market: An Application of the Response Time Paradigm." Brain Research Bulletin 67 (5): 422-427.Moisander, J. ve Voltanen, A (2011), “Interpretive Marketing Research: Using Ethnography In Strategic Market Development”, in Lisa Penaloza; Nil Toulouse And Luca M. Vıscontı (Eds.), Marketing Management: A Cultural Perspective, First Edition, London: Routledge, pp. 246-259.Nielsen, J. (2012). “Intranet Usability: The Trillion-Dollar Question”. www.nielsen.com.Özbölük;T. ve Dursun, Y. (2015). Pazarlama Araştırmalarında Paradigmal Dönüşüm Ve Etnografinin Dijitale Evrimi: Netnografi Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 46, ss. 227-249Özmen, M , Timur, N . (2015). Müşteri Değeri Üzerine Etnografik Bir Örnek Olay Incelemesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (24)Sara L. Beckman, C., Barry, M. (2013). Innovation as a Learning Process: Embedding Design Thinking.Standford Design School 2009. d.school bootcamp bootleg. www.dschool.standford.eduhttp://www.youtube.com/watch?v=-FzFk3E5nxMZaltman, G. ve Zaltman,L. (2008). Marketing Metaphoria: What Deep Metaphors Reveal about the Minds of Consumers. Boston: Harvard Business SchoolZaltman, G. ve Zaltman, L. (2006). What Do ‘Really Good’ Managers and ‘Really Good’ Researchers’ Want of One Another? The Handbook of Marketing Research: Uses, Misuses, and Future Advances, 37 (2): 33-48.Zaltman, G. ve MacCaba, D. (2007). Metaphor in Advertising. The SAGE Handbook of Advertising, 45 (4): 135-154.Zaltman, G. (2003).How Customers Think: Essential Insights into the Mind of the Markets. Boston: Harvard Business School Press
Birincil Dil tr
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-1850-9118
Yazar: Mustafa AKIN (Sorumlu Yazar)
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 3 Nisan 2019

Bibtex @araştırma makalesi { anadoluiid493471, journal = {Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi}, issn = {}, eissn = {2602-2540}, address = {Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, İİBF, İktisat Bölümü Rize}, publisher = {Seymur AĞAZADE}, year = {2019}, volume = {3}, pages = {1 - 25}, doi = {}, title = {Kullanıcı Gerçekten Ne İster? Etnografik Metotları İle Derinlemesine Araştırma}, key = {cite}, author = {Akın, Mustafa} }
APA Akın, M . (2019). Kullanıcı Gerçekten Ne İster? Etnografik Metotları İle Derinlemesine Araştırma . Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi , 3 (1) , 1-25 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/anadoluiid/issue/44361/493471
MLA Akın, M . "Kullanıcı Gerçekten Ne İster? Etnografik Metotları İle Derinlemesine Araştırma" . Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi 3 (2019 ): 1-25 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/anadoluiid/issue/44361/493471>
Chicago Akın, M . "Kullanıcı Gerçekten Ne İster? Etnografik Metotları İle Derinlemesine Araştırma". Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi 3 (2019 ): 1-25
RIS TY - JOUR T1 - Kullanıcı Gerçekten Ne İster? Etnografik Metotları İle Derinlemesine Araştırma AU - Mustafa Akın Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 25 VL - 3 IS - 1 SN - -2602-2540 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi Kullanıcı Gerçekten Ne İster? Etnografik Metotları İle Derinlemesine Araştırma %A Mustafa Akın %T Kullanıcı Gerçekten Ne İster? Etnografik Metotları İle Derinlemesine Araştırma %D 2019 %J Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi %P -2602-2540 %V 3 %N 1 %R %U
ISNAD Akın, Mustafa . "Kullanıcı Gerçekten Ne İster? Etnografik Metotları İle Derinlemesine Araştırma". Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi 3 / 1 (Nisan 2019): 1-25 .
AMA Akın M . Kullanıcı Gerçekten Ne İster? Etnografik Metotları İle Derinlemesine Araştırma. AİİD. 2019; 3(1): 1-25.
Vancouver Akın M . Kullanıcı Gerçekten Ne İster? Etnografik Metotları İle Derinlemesine Araştırma. Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi. 2019; 3(1): 1-25.
IEEE M. Akın , "Kullanıcı Gerçekten Ne İster? Etnografik Metotları İle Derinlemesine Araştırma", Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi, c. 3, sayı. 1, ss. 1-25, Nis. 2019