Objective: The aim of this study is to
evaluate the knowledge and behavior of Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri
Üniversitesi’s (AFSU) Medical Faculty students about complementary and
traditional medical practices.
Material
and Method: This
cross-sectional study was conducted in March 2019 in AFSU Medical Faculty
students. The questionnaire included 28 questions, 3 questions related to
demographic information, 24 questions questioning TCM applications and 1
question about requesting TCM courses in medical faculties.
Results: When the knowledge and use of TCM
methods of the students of AFSU Faculty of Medicine were examined, it was seen
that the most known TCM methods were hot spring (96.8%) and massage (96.8%),
and the least known method was karyopractic (19.1 %). According to TCM usage,
the most commonly used methods were prayer (69.9%) and massage (58.5%), and the
least used method was ozone therapy (2.1%).
Conclusion: It is considered that medical
students are an important finding in terms of knowing and using TCM methods, asking
TCM related courses in the medical curriculum and demonstrating awareness of
future physicians about TCM issues.
Traditional medicine complementary medicine medical education
Amaç: Bu çalışmanın amacı;
Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi (AFSÜ) Tıp Fakültesi
öğrencilerinin tamamlayıcı ve geleneksel tıp uygulamaları hakkındaki bilgi ve
davranışlarının değerlendirilmesidir.
Gereç ve Yöntem: Kesitsel
tipteki bu araştırma 2019 yılı Mart ayı içinde Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri
Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinde gerçekleştirilmiştir. Kullanılan
ankette demografik bilgilerle ilgili 3 soru, geleneksel ve tamamlayıcı tıp
(GETAT) uygulamalarını bilme ve kullanmalarını sorgulayan 24 soru ve tıp
fakültesinde GETAT dersi isteme durumlarına yönelik 1 soru olmak üzere toplam
28 soruya yer verilmiştir.
Bulgular: AFSÜ Tıp
Fakültesi öğrencilerinin GETAT yöntemlerini bilme ve kullanma durumları
incelendiğinde, en yüksek oranda bilinen GETAT yöntemlerinin, kaplıca (%96,8)
ve masaj (%96,8) olduğu, en az bilinen yöntemin ise karyopraktik (19,1) olduğu
görülmüştür. GETAT kullanımlarına bakıldığında, en çok kullanılan yöntemlerin
dua (%69,9) ve masaj (58,5) olduğu, en az kullanılan yöntem ise ozon terapisi
(%2,1) olduğu görülmüştür.
Sonuç: Tıp fakültesi öğrencilerinin GETAT yöntemlerini bilme
ve kullanma durumları, GETAT ile ilgili dersleri tıp fakültesi müfredatında
istemeleri, geleceğin hekimlerinin GETAT konularına karşı farkındalıklarını
göstermesi yönünden önemli bir bulgu olduğu değerlendirilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Dergi eISSN:
Üniversitelerarası Kurul (ÜAK) Denkliği: 1b [Uluslararası alan indeksleri tarafından taranan (1a'da belirtilen indeksler dışındaki indekslerde yer alan) dergilerde yayımlanmış özgün araştırma makalesi - 10 PUAN].
Dahil olduğumuz Dizinler (indeksler) ve Platformlar sayfanın alt kısmında verilmiştir.
Derginin bulunduğu dizin ve platformlar;
Crossref (DOI), Google Scholar, Directory of Research Journal Indexing (DRJI), ROAD, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, OpenAIRE, ASOS İndeks, Worldcat (OCLC), General Impact Factor.
Ulakbim-TR Dizin, Index Copernicus, EBSCO, DOAJ değerlendirme aşamasındadır.
Dergimiz hakemli dergidir ve makaleler "Çift-Kör
Hakem Değerlendirmesi”nden
geçmektedir.
Gönderilen makalelerden hem makale gönderme, hem değerlendirme, hem de yayımlanma aşamasında herhangi bir ücret alınmamaktadır.
Doç Dr Muhammed KIZILGÜL 15/02/2020 tarihinde AGTD'de Yardımcı Editör olmuştur.
Doç. Dr. Ercan YUVANÇ ayrılmış ve Doç. Dr. Alpaslan TANOĞLU Baş Editör olmuştur (13.05.2020).