Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Physical activity in children with autism

Yıl 2022, , 30 - 32, 18.04.2022
https://doi.org/10.29228/anatoljhr.55619

Öz

Autism spectrum disorders are an advanced, neuro-developmental and complex type of disability that has been studied extensively in recent years. Although the diagnostic criteria for autism are not lacking to cover gross and fine motor skills, studies have shown that individuals with autism have motor dysfunction and normal motor development retardation. In this review; Today, the inadequacy of daily physical activity participation required for the efficient implementation of special education programs and treatments given to individuals with autism has been identified as a problem. In addition to appropriate education and rehabilitation programs in individuals with autism, participation in physical activity programs applied in all areas of life makes it possible for children with autism to be in social life, to gain social skills, and to develop social competencies.

Kaynakça

  • Alpözgen, A. Z., & Özdinçler, A. R. (2016). Fiziksel aktivite ve koruyucu etkileri: Derleme. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 3(1), 66-72.
  • American Psychiatric Association - APA. (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorders. Washington, DC: American Psychiatric Association.
  • Bodur, Ş., & Soysal Ş. (2004) Otizmin erken tanısı ve önemi. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 13(10), 394-398.
  • Darıca N., Abidoğlu, Ü., & Gümüşçü Ş. (2002). Otizm ve otistik çocuklar. Ankara: Özgür Yayınları.
  • Derer, A. (2018). Otizmli çocuklarda fiziksel aktivite, motor yeterlik ve sosyal beceri düzeyinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Doyle, B. T., & Iland, E. D. (2004). Autism spectrum disorders from A to Z: Assessment, diagnosis-& more!. Future Horizons.
  • Görgün, B., & Melekoğlu, M. A. (2016). Otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireylerin fiziksel aktivitelerine ilişkin yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 17(03), 347-376.
  • Gültekin, O. & Başyiğit, F. E. (2018). Türkiye de 2013-2017 yılları arasında otizm ve fiziksel aktive alanında yapılmış lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. International Journal of Cultural and Social Studies, 4(1), 116-129.
  • Hollander, E., & Nowinski, C. V. (2003). Core symptoms, related disorders, and course of autism. New York, NY: Marcel.
  • Kadak, M. T., & Meral, Y. (2019). Otizm spektrum bozuklukları-güncel bilgilerimiz neler?. İstanbul Kanuni Sultan Süleyman Tıp Dergisi, 11, 5-15.
  • Le Couteur, A., & Szatmari, P. (2015). Autism spectrum disorder. In A.T.D.S. Pine, J.F. Leckman, S. Scott, M.J. Snowling, & E.A. Taylor (Eds.), Rutter’s child and adolescent psychiatry (6th edn, pp. 665). Oxford, UK: Wiley-Blackwell.
  • MacDonald, M., Esposito, P., Hauck, J., Jeong, I., Hornyak, J., Argento, A., & Ulrich, D. A. (2012). Bicycle training for youth with Down syndrome and autism spectrum disorders. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 27(1), 12-21.
  • Morrell, M. F., & Palmer A. (2006). Parenting across the autism spectrum: Unexpected lessons we have learned. London: Jessica Kingsley Publishers.
  • Myers, S. M., & Johnson, C. P. (2007). Management of children with autism spectrum disorders. Pediatrics. 120(5), 1162-1182.
  • Nation, K., & Penny S. (2008). Sensitivity to eye gaze in autism: Is it normal? Is it automatic? Is it social?. Development and Psychopathology, 20(1), 79-97.
  • Orsmond, G. I., Krauss, M. W., & Seltzer, M. M. (2004) Peer relationship and recreational activities among adolescents and adult with autism. Journal of Autism and Development Disorders, 34(3), 245-256.
  • Özer, D. S. (2001). Engelliler için beden eğitimi ve spor. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Pitetti, K. H., Rendoff, A. D., Grover, T., & Beets, M. W. (2007). The efficacy of a 9-month treadmill walking program on the exercise capacity and weight reduction for adolescents with severe autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 37(6), 997-1006.
  • Savucu, Y., & Biçer, S. Y. (2009). Zihinsel engellilerde fiziksel aktivitelerin önemi. Türkiye Klinikleri Journal of Sports Sciences, 1(2), 117-122.
  • Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity recreation and sport. New York: McGraw-Hill.
  • Stumbo, N J., & Peterson, C. A. (2004). Therapeutic recreation program desing. San Francisco: Darly Fox.
  • Thompson, T. (2011). Individualized autism intervention for young children. Baltimore: Paul H. Brookes Publishing Co.
  • Turan, A. (2005). Sevgi dil konuşan çocuklar down sendromu, otizm ve kekemelikte dil gelişimi ve bozuklukları için rehber kitap. Ankara: Sistem Yayıncılık.
  • Yanardağ, M. (2007). Otistik çocuklarda farklı egzersiz uygulamalarının motor performans ve stereotip davranışlar üzerine etkileri (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yilmaz, I., Yanardağ, M., Birkan, B., & Bumin, G. (2004). Effects of swimming training on physical fitness and water orientation in autism. Pediatrics International, 46(5), 624-626.

Otizmli çocuklarda fiziksel aktivite

Yıl 2022, , 30 - 32, 18.04.2022
https://doi.org/10.29228/anatoljhr.55619

Öz

Otizm spektrum bozuklukları özellikle son yıllarda üzerinde yoğun olarak çalışılan ileri düzey, nöro-gelişimsel ve karmaşık bir yetersizlik çeşididir. Otizmde tanı koyma kriteri kaba ve ince motor becerilerini kapsayacak şekilde eksik olmamasına rağmen, yapılan çalışmalar otizmli bireylerde motor fonksiyon bozukluklarının ve normal motor gelişim geriliğinin olduğunu göstermektedir. Bu derlemede; günümüzde Otizmli bireylerde özel eğitim programlarının ve verilen tedavilerin verimli bir biçimde uygulanması için ihtiyaç duydukları günlük fiziksel aktivite katılımlarının yetersiz olması, problem olarak belirlenmiştir. Otizm tanısı olan bireylerde, uygun eğitim ve rehabilitasyon programlarına ek olarak yaşamın her alanında uygulanan fiziksel aktivite programlarına katılım sayesinde otizmli çocukların toplumsal yaşam içinde olmaları, sosyal beceriler kazanmaları ve sosyal yeterliliklerini geliştirmeleri mümkün olmaktadır.

Kaynakça

  • Alpözgen, A. Z., & Özdinçler, A. R. (2016). Fiziksel aktivite ve koruyucu etkileri: Derleme. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 3(1), 66-72.
  • American Psychiatric Association - APA. (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorders. Washington, DC: American Psychiatric Association.
  • Bodur, Ş., & Soysal Ş. (2004) Otizmin erken tanısı ve önemi. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 13(10), 394-398.
  • Darıca N., Abidoğlu, Ü., & Gümüşçü Ş. (2002). Otizm ve otistik çocuklar. Ankara: Özgür Yayınları.
  • Derer, A. (2018). Otizmli çocuklarda fiziksel aktivite, motor yeterlik ve sosyal beceri düzeyinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Doyle, B. T., & Iland, E. D. (2004). Autism spectrum disorders from A to Z: Assessment, diagnosis-& more!. Future Horizons.
  • Görgün, B., & Melekoğlu, M. A. (2016). Otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireylerin fiziksel aktivitelerine ilişkin yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 17(03), 347-376.
  • Gültekin, O. & Başyiğit, F. E. (2018). Türkiye de 2013-2017 yılları arasında otizm ve fiziksel aktive alanında yapılmış lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. International Journal of Cultural and Social Studies, 4(1), 116-129.
  • Hollander, E., & Nowinski, C. V. (2003). Core symptoms, related disorders, and course of autism. New York, NY: Marcel.
  • Kadak, M. T., & Meral, Y. (2019). Otizm spektrum bozuklukları-güncel bilgilerimiz neler?. İstanbul Kanuni Sultan Süleyman Tıp Dergisi, 11, 5-15.
  • Le Couteur, A., & Szatmari, P. (2015). Autism spectrum disorder. In A.T.D.S. Pine, J.F. Leckman, S. Scott, M.J. Snowling, & E.A. Taylor (Eds.), Rutter’s child and adolescent psychiatry (6th edn, pp. 665). Oxford, UK: Wiley-Blackwell.
  • MacDonald, M., Esposito, P., Hauck, J., Jeong, I., Hornyak, J., Argento, A., & Ulrich, D. A. (2012). Bicycle training for youth with Down syndrome and autism spectrum disorders. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 27(1), 12-21.
  • Morrell, M. F., & Palmer A. (2006). Parenting across the autism spectrum: Unexpected lessons we have learned. London: Jessica Kingsley Publishers.
  • Myers, S. M., & Johnson, C. P. (2007). Management of children with autism spectrum disorders. Pediatrics. 120(5), 1162-1182.
  • Nation, K., & Penny S. (2008). Sensitivity to eye gaze in autism: Is it normal? Is it automatic? Is it social?. Development and Psychopathology, 20(1), 79-97.
  • Orsmond, G. I., Krauss, M. W., & Seltzer, M. M. (2004) Peer relationship and recreational activities among adolescents and adult with autism. Journal of Autism and Development Disorders, 34(3), 245-256.
  • Özer, D. S. (2001). Engelliler için beden eğitimi ve spor. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Pitetti, K. H., Rendoff, A. D., Grover, T., & Beets, M. W. (2007). The efficacy of a 9-month treadmill walking program on the exercise capacity and weight reduction for adolescents with severe autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 37(6), 997-1006.
  • Savucu, Y., & Biçer, S. Y. (2009). Zihinsel engellilerde fiziksel aktivitelerin önemi. Türkiye Klinikleri Journal of Sports Sciences, 1(2), 117-122.
  • Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity recreation and sport. New York: McGraw-Hill.
  • Stumbo, N J., & Peterson, C. A. (2004). Therapeutic recreation program desing. San Francisco: Darly Fox.
  • Thompson, T. (2011). Individualized autism intervention for young children. Baltimore: Paul H. Brookes Publishing Co.
  • Turan, A. (2005). Sevgi dil konuşan çocuklar down sendromu, otizm ve kekemelikte dil gelişimi ve bozuklukları için rehber kitap. Ankara: Sistem Yayıncılık.
  • Yanardağ, M. (2007). Otistik çocuklarda farklı egzersiz uygulamalarının motor performans ve stereotip davranışlar üzerine etkileri (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yilmaz, I., Yanardağ, M., Birkan, B., & Bumin, G. (2004). Effects of swimming training on physical fitness and water orientation in autism. Pediatrics International, 46(5), 624-626.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Zeka Gelişimi
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Osman Tayyar Çelik 0000-0003-3951-7261

Burak Buğday 0000-0001-9806-291X

Yayımlanma Tarihi 18 Nisan 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Çelik, O. T., & Buğday, B. (2022). Otizmli çocuklarda fiziksel aktivite. Anatolian Journal of Health Research, 3(1), 30-32. https://doi.org/10.29228/anatoljhr.55619

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

30818