Fever is an important defense mechanism of the body. However, fever in childhood can be perceived as a dangerous situation by parents/caregivers and inaccurate and different practices can be made to reduce the child's fever. Parents/caregivers are seen that they need for information such as beneficial and harmful effects of fever, use of antipyretic drugs, approach to the child with fever, etc. This information should be performed by health professionals. Yet it is seen that there are differences in the education provided by health professionals to the families of children with fever. In this review, the approach to the child with fever is discussed in line with current guidelines and studies.
Ateş, vücudun önemli bir savunma mekanizmasıdır. Ancak çocukluk dönemindeki ateş, ebeveynler/bakım vericiler tarafından tehlikeli bir durum olarak algılanmakta ve çocuğun ateşini düşürmek amacıyla hatalı ve farklı uygulamalar yapılabilmektedir. Ebeveynlerin/ bakım vericilerin, ateşin yararlı ve zararlı etkileri, antipiretik ilaç kullanımı, ateşli çocuğa yaklaşım vb. konularda bilgi gereksinimleri vardır. Bu bilgilendirme sağlık profesyonelleri tarafından yapılmalıdır. Ancak ateşli çocukların ailelerine sağlık profesyonelleri tarafından yapılan eğitimlerde farklılıklar olduğu görülmektedir. Bu derlemede güncel rehberler ve çalışmalar doğrultusunda ateşli çocuğa yaklaşım konusu ele alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik (Diğer) |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License