Avrupa Birliği birliğe üye devletlerin ulusal idareleri ile Avrupa Birliği’nin kendi idaresi arasında yakın bir işbirliği oluşturmuştur. Bu işbirliği Avrupa Birliği’nin farklı faaliyet alanlarında çok farklı şekillerde ortaya çıkmaktadır.
Avrupa Birliği mevzuatının icrası geleneksel olarak doğrudan (Avrupa Birliği’nin kendi idaresi, özellikle de Brüksel’deki Avrupa Komisyonu tarafından) ve dolaylı (üye devletlerin idareleri tarafından) icra şeklinde ikiye ayrılmaktadır. Ancak bu ikili ayrım farklı icra şekillerini tam olarak kapsamamaktadır. Günümüzde Avrupa Birliği’ne üye devletlerden birinin aldığı idari kararların başka bir üye devlette oluşturduğu ulusötesi etki çok önemli bir anlam ifade etmektedir. Bu çalışmada icra ve işbirliği konularındaki çeşitliliği kapsayıcı farklı modeller önerilmekte ve işbirliğinin işlevi incelenmektedir.
Avrupa Birliği usul hukuku şimdiye kadar kapsamlı bir şekilde kodifiye edilmemiştir. Bu nedenle bu çalışmada Avrupa Birliği idare hukukunun kodifikasyonu perspektifleri konusuna da değinilmektedir. Avrupa Birliği’ne üye devletlerin idari yapıları arasında farklılık olduğu için, öncelikle Avrupa Birliği’nin idari yapısının gelişimi açısından hangi hususların (kararların hukuka uygunluğu, usul kurallarına uygunluk, verimlilik ve etkililik gibi) merkezi öneme sahip olması gerektiği konusunda mutabakata ihtiyaç vardır.
Avrupa Hukuku Avrupa İdare Hukuku İdari İşbirliği İdari Usul Karşılıklı Tanıma İlkesi Ulusötesi Etkiler Sınırları Aşan Etkiler
Administrative cooperation between national and European administrations within the European Union is a central feature of European administrative law. The forms of administrative cooperation differ from subject to subject.
Traditionally, lawyers would oppose centralized or direct community administration (by the EU administration, in particular by the European Commission in Brussels) to indirect administration (by the administrations of the member states). However, this dualism does not give a complete picture of the different forms of administration. Transnational effects of an administrative decision taken in one member state in other member states are of crucial importance today. The article proposes several models that can serve to describe the plurality of administrative decision making and cooperation within the European Union and outlines the functions of administrative cooperation.
The law of administrative procedure of the European Union has not been fully codified so far. The article therefore discusses perspectives of a codification of European administrative law. As the legal traditions of administrative law differ from member state to member state, a codification will require a decision on the basic features that will structure European administrative law (such as lawfulness, procedural appropriateness, efficiency, acceptance).
European Law European Administrative Law Administrative Cooperation Administrative Procedure Principle of Mutual Recognition Transnational Effects Cross-Border Effects
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk |
Bölüm | Çeviri |
Yazarlar | |
Çevirmenler |
Tahir Muratoğlu Bu kişi benim Rojda Sönmez Bu kişi benim |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 |