BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 1, 47 - 66, 16.03.2015

Öz

This study aims to determine problems existing at special education and bring forward solution proposals to these problems, in the direction of teachers prospects whom employed at Special Education Application Center and Special Education and Rehabilitation Centers. Within the scope of this study it has been interviewed with nine teachers graduated from different branches such as special education teaching, preschool teaching, primary teaching and some others. One of the qualitative research methods, “semi-structured interview form” was used to collect datas. Participants were asked fourteen questions about instruction process, physical environment and relations among students’ parents, administers and teachers. They stated a great deal of problems existing and indicated that even they * Arş. Gör., Muş Alparslan Üniversitesi. İslami İlimler Fakültesi. İDKAB Bölümü., tecellikarasu@hotmail.com ** Arş. Gör., Muş Alparslan Üniversitesi. Eğitim Fakültesi. İlköğretim Bölümü. Matematik Eğitimi, yilmazmutlu49@hotmail.comcan generate solutions to only a few of these problems with individual and institutional efforts, they can’t deal with other problems because of they are being overcome just by higher authorities

Kaynakça

  • Altınkurt, N. (2008). Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde Yaşanılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül üniversitesi, İzmir
  • Baykoç Dönmez, N. (2010). Öğretmenlik Programları İçin Özel Eğitim. Baykoç, N. (Ed.). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
  • Cavkaytar, A. (2012). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Diken, İ. H. (Ed.). Ankara: Pegem Yayın Dağıtım
  • Kırcali-İftar, G. (1998). Özel Eğitim. Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim. Eski- şehir: Anadolu Üniversitesi, Açık Öğretim Yayınları.
  • Korucu, N. (2005). Türkiye’ de Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Hizmeti Veren Kurumların Karşılaştığı Güçlüklerin Analizi: Kurum Sahipleri, Müdür, Öğretmen ve Aileler Açı- sından, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya
  • Terzi, L. (2010). Special Educational Needs: A New Look (Ed. Terzi,L.). Continuum pub.
  • Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim. Erişim Tarihi: 09.08.2013. http://sgb.meb.gov.tr/ www/milli-egitim-istatistikleri-orgun-egitim-2012-2013/icerik/79
  • Sağıroğlu, N.(2006).Özel Gereksinimli Bireylere Sahip Ailelerin Çocuklarının Devam Ettiği Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinden Beklentileri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu
  • Tiryakioğlu, Ö. (2009). Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlerinin Özel Eğitim Bölü- münün Sorunlarını Algılamaları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu
  • Yıldırım, A., Şimşek, H.(2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (7.Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları
  • 2916 sayılı “Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar” Kanunu, http://mevzuat.meb.gov.tr/ html/1041.html
  • http://www.eyh.gov.tr/upload/Node/7936/files/Engelli_Bireylere_Yonelik_Istatistik_ Bulteni_Mayis_2013.pdf
  • http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2012_12/06021046_meb_istatistikleri_orgun_ egitim_2011_2012.pdf

ÖĞRETMENLERİN PERSPEKTİFİNDEN ÖZEL EĞİTİMDE YAŞANAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: MUŞ İL ÖRNEĞİ

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 1, 47 - 66, 16.03.2015

Öz

Bu çalışma, Özel Eğitim Uygulama Merkezlerinde, Özel Eğitim ve Rehabilitasyon kurumlarında çalışan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda, özel eğitimde yaşanan sorunları tespit etmeyi ve bu sorunların giderilmesine dönük çözüm önerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında; özel eğitim alan mezunu, okul öncesi öğretmenliği mezunu, sınıf öğretmenliği mezunu öğretmenlerden ve branş öğretmenlerinden oluşan toplam dokuz öğretmenle görüşme yapılmıştır. Veriler nitel bir özellik gösteren yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilmiştir. Çalışmaya katılan öğretmenlere; öğretim süreci, fiziksel mekânlar, öğretmenlerin öğrenci velileriyle ve idarecilerle olan ilişkileri bağlamında on dört adet soru sorulmuştur. Katılımcılar birçok problem durumunun var olduğunu, problemlerin bir kısmına bireysel ve kurumsal çabalarla çözümler üretebildiklerini fakat bazı problemlerin ancak üst makamlarca çözülebileceğini ifade etmişlerdir.

Kaynakça

  • Altınkurt, N. (2008). Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde Yaşanılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül üniversitesi, İzmir
  • Baykoç Dönmez, N. (2010). Öğretmenlik Programları İçin Özel Eğitim. Baykoç, N. (Ed.). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
  • Cavkaytar, A. (2012). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Diken, İ. H. (Ed.). Ankara: Pegem Yayın Dağıtım
  • Kırcali-İftar, G. (1998). Özel Eğitim. Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim. Eski- şehir: Anadolu Üniversitesi, Açık Öğretim Yayınları.
  • Korucu, N. (2005). Türkiye’ de Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Hizmeti Veren Kurumların Karşılaştığı Güçlüklerin Analizi: Kurum Sahipleri, Müdür, Öğretmen ve Aileler Açı- sından, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya
  • Terzi, L. (2010). Special Educational Needs: A New Look (Ed. Terzi,L.). Continuum pub.
  • Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim. Erişim Tarihi: 09.08.2013. http://sgb.meb.gov.tr/ www/milli-egitim-istatistikleri-orgun-egitim-2012-2013/icerik/79
  • Sağıroğlu, N.(2006).Özel Gereksinimli Bireylere Sahip Ailelerin Çocuklarının Devam Ettiği Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinden Beklentileri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu
  • Tiryakioğlu, Ö. (2009). Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlerinin Özel Eğitim Bölü- münün Sorunlarını Algılamaları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu
  • Yıldırım, A., Şimşek, H.(2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (7.Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları
  • 2916 sayılı “Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar” Kanunu, http://mevzuat.meb.gov.tr/ html/1041.html
  • http://www.eyh.gov.tr/upload/Node/7936/files/Engelli_Bireylere_Yonelik_Istatistik_ Bulteni_Mayis_2013.pdf
  • http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2012_12/06021046_meb_istatistikleri_orgun_ egitim_2011_2012.pdf
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Teceli Karasu

Yılmaz Mutlu

Yayımlanma Tarihi 16 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karasu, T., & Mutlu, Y. (2015). ÖĞRETMENLERİN PERSPEKTİFİNDEN ÖZEL EĞİTİMDE YAŞANAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ: MUŞ İL ÖRNEĞİ. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 47-66.

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.