Günümüzde
sınırsız sayı ve içerikteki iletişim olanaklarıyla “ağların ağı” olarak
nitelenen internet üzerinden kurulan sosyal ağların kullanımı küresel düzeyde
yaygınlaştıkça, bu tür iletişim ağlarına ekonomik ağlar da eklemlenmiştir.
Böylece internet insanlık tarihinde şimdiye kadar görülmemiş tarz ve içerikte
yeni “sosyal ve ekonomik ilişkileri” gündeme getirmeye başlamış; geleneksel
ekonomilerde yüzyıllardır benzer şekilde tanımlanan yönetim, satış, talep, arz,
fiyat, pazarlama vb. konularla ilişkili tüm klasik kuramlar yeni ortaya çıkan
“sosyal ve ekonomik ağlar” içerisinde yeniden tanımlanmaya başlanmıştır. Temel
amacı strateji oluşturma sürecinde sosyal ve ekonomik ağlara odaklanmanın anlam
ve önemini ortaya koymak olan bu araştırma kapsamında, 21.yüzyılda
sosyo-ekonomik alanlarda yaşanan değişim ve dönüşümleri açıklayan paradigmalar
çerçevesinde sosyal ve ekonomik ağ odaklı strateji oluşturma süreçleri
incelenmeye çalışılmıştır.
Stratejik Yönetim Ağ Toplum Modeli Siber Kültür Sosyal Ekonomik Ağlar
Today,
as the use of social networks established on the internet, which is described
as "network of networks" with the unlimited number and content
communication possibilities, spreads at the global level, economic networks are
also added to such communication networks. Thus, the internet has begun to
bring "new kinds of social and economic relations" to the agenda in a
way that has never been witnessed before. In the traditional economies,
similarly defined classical theories for ages related to management, sales,
demand, supply, price, marketing, etc. have been redefined within the emerging "social
and economic networks." In the context of this research, which focuses on
the significance of focusing on social and economic networks in the process of
creating a core strategy; social and economic network-oriented strategy-making
processes have been tried to be examined within the framework of paradigms that
explain the changes and transformations experienced in the socio-economic areas
in the 21st century.
Strategic Management Network Society Model Cyber Culture Social and Economic Networks
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 19 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.