In
this research, it is aimed to examine the effect of Instagram social network on
marketing by taking the opinions of the consumers. Interview technique was used
in the research designed by qualitative research method. The participants of
the survey consisted of 41 users who were members of the Instagram social network
and had at least one experience shopping in this environment. Semi-structured
interview form was used as data collection tool. The form was implemented
online with Google Docs infrastructure. The data were analyzed with content and
descriptive analysis techniques. As a result of the research; how many times
the participants log in Instagram, what the reasons of following business pages
are, , what products they buy, what conditions affect their purchasing, what
the positive and negative aspects of shopping through Instagram are and what
benefits the businesses reach through this shopping were all determined.
Bu
araştırmada, Instagram sosyal ağının pazarlamaya olan etkilerinin tüketici
görüşleri alınarak incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemiyle
desenlenen araştırmada görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın
katılımcılarını Instagram sosyal ağına üyeliği bulunan ve en az 1 defa bu
ortamda alışveriş deneyimi olan 41 kullanıcı oluşmaktadır. Veri toplama aracı
olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Form Google Doc
altyapısıyla çevrimiçi olarak uygulanmıştır. Veriler içerik ve betimsel analiz
teknikleri ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; katılımcıların gün
içinde Instagrama ortalama kez giriş yaptığı, işletmelerin sayfalarını takip
etme nedenlerinin neler olduğu, kullanıcıların hangi ürünleri aldıkları, ürün
almalarını etkileyen durumların neler olduğu, pazarlama üzerindeki etkileri,
Instagram üzerinden alışveriş yapmanın olumlu ve olumsuz yönleri ve işletmelere
olan faydalarının neler olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 21 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.