Bu
araştırmanın amacı, akademisyen kadınların Türkiye’de de cinsiyet
ayırımcılığına giren hareket ve tutumlara maruz kaldığı hipotezine destek
sağlamaktır. Bu çalışma, en iyi fenomenolojik bir araştırma olarak
tanımlanabilir. Türk üniversitelerinin mühendislik bölümlerinde çalışan 15
kadın ve bir erkek akademisyenle 2008 ve 2013 yılları arasında yapılan 16
görüşmeye dayanmaktadır. Veri yorumunda yakın okuma tekniği kullanılmıştır.
Görüşmelerde akademisyen kadınlar işe alım ve yükseltmelerde ayırımcılık
yaşadıklarını; ayrıca toplumsal cinsiyetleri nedeniyle teşvik edilmeme ve
küçümsenme deneyimlediklerini belirtmektedirler. Çalışmanın sonucu Türk
üniversitelerinde toplumsal cinsiyet ayırımcılığının boyutu ve doğasını daha
iyi anlamak için daha fazla araştırma yapılmasına ihtiyaç olduğunu ortaya
çıkarmıştır.
Türkiye’de Kadın Akademisyenler Mühendislikte Kadın Akademisyenler Türk Akademyasında Kadınlara Yönelik Ayırımcılık
The aim
of this research is to provide support for the hypothesis that academic women
are being subjected to acts and attitudes of a gender discriminatory nature in
the Turkish context, too. This study can be best described as a
phenomenological research. It is based on sixteen interviews made with fifteen
women and one male academic between 2008 and 2013 in engineering departments of
Turkish universities. Close reading was used to interpret the data. In the
interviews, academic women report that they have experienced discrimination in
hiring and promotions, as well as discouragement and belittlement due to their
gender. The conclusion is that more research is needed to further understand
the extent and nature of gender discrimination at Turkish universities.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 24 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.