Festival döneminde işletmeler, festival katılımcıları için değer yaratma çabasına girerek tutundurma-pazarlama faaliyetlerine ağırlık verdiğinden, finans-bütçe kararlarını festivale göre aldığından dolayı festivallerin stratejik önemi bulunmaktadır. Buradan hareketle, bu çalışmada festivallerin yerel işletmeler açısından stratejik önemi ve bu kapsamda da Korkut Lale Festivalinin sosyal, kültürel, ekonomik açıdan etkileri araştırılmaya çalışılmıştır. Muş ili Korkut ilçesinde 421 kişi ile yapılan anketten elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak, Güvenilirlik Analizi, Korelasyon Analizi, Kruskall Wallis, T-Testi ve Anova Analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda Korkut Lale Festivalinin bölgenin tanıtımında yörenin imajını olumlu yönde etkilediği, yerel işletmelerin iş hacmini artırarak, işletmelere ekonomik açıdan gelir sağlayıcı olduğu ve işletmelerin festival süresince çeşitli mal ve hizmetleri satışa sunduğu dolayısıyla işletmelere yeni aktiviteler oluşturma konusunda vizyoner bakış açısı kazandırdığı sonucuna varılmıştır.
Yerel İşletmeler Stratejik Vizyon Festival Turizmi Korkut Lale Festivali
Festivals have a strategic importance because companies focus on promotion-marketing activities by making efforts to create value for the festival participants and make financial-budget decisions according to the festival at festival time. From this point of view, in this study, the strategic importance of the festivals for local businesses and the effects of Korkut Tulip Festival in terms of social-cultural-economic aspects were investigated. The data obtained from the questionnaire with 421 people in Korkut district of Muş province were analyzed using SPSS program and by Reliability Analysis, Correlation Analysis, Kruskall Wallis, T-Test and Anova Analysis. As a result of the research, it was concluded that Korkut Tulip Festival positively affects the image of the district in the promotion of the province, increases the business volume of local businesses, provides businesses with economic income, and provides businesses with a visionary perspective on creating new activities.
Local Businesses Strategic Vision Festival Tourism Korkut Lale Festivali
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 18 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: UMS'20 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.