During the pandemic phase in our nation, education and training were conducted remotely, as in the rest of the world. Different platforms are now required in the teaching of remote education as a result of this process. For this reason, a mobile application called GeoHepta has been created to be utilized in the ADDIE design model-based Geometry and Measurement learning field subjects course for seventh-grade math students. Dynamic mathematics software was used to provide interactive activities for the built mobile application's content that help pupils. In the second term of the 2020–2021 academic year, the study was conducted via distance learning with 7th graders at a secondary school in the Central Anatolia region. One case study methodology that was used in this study was called "nested single case design". Through self-evaluation forms and interview forms after teaching the subject, qualitative data from all students were gathered during the course implementation phase. The examination of the students' perceptions of the mobile learning process and the researcher's observations made during the application led to the conclusion that the students were enthusiastic, intrigued about using mobile applications, and they had favorable ideas about mathematics. The conclusion has been made that the mobile app is entertaining, catches the user's attention, and the activities help the user comprehend the subjects better. The GeoHepta mobile app created for this subject is just for mathematics lessons for the 7th grade. The development of mobile applications with Turkish user interfaces for various mathematics course topics as well as research projects for both students and teachers' usage are possible in the future. Ethics committee approval dated 19.02.2021 and numbered 2021/50 was obtained from Necmettin Erbakan University Social and Human Sciences Scientific Research Ethics Committee.
ADDIE design model geometry teaching mobile learning distance education
Dünya genelinde olduğu gibi ülkemizde de pandemi sürecinde eğitim öğretim uzaktan olarak gerçekleştirilmiştir. Bu süreçte uzaktan eğitime yönelik öğretimde farklı platformlara ihtiyaç doğmuştur. Bu amaçla ADDIE tasarım modeli çerçevesinde 7. sınıf matematik dersi Geometri ve Ölçme öğrenme alanı konularının öğrenilmesinde kullanılmak üzere GeoHepta isimli bir mobil uygulaması geliştirilmiştir. Geliştirilen mobil uygulama içeriğinde dinamik matematik yazılımları ile öğrencilerin interaktif olarak yararlandığı etkinlikler oluşturulmuştur. Çalışma, 2020-2021 eğitim öğretim yılı 2. döneminde İç Anadolu bölgesinde bir ortaokulda 7. sınıf öğrencileriyle uzaktan öğretim sürecinde yapılmıştır. Araştırma durum çalışması yöntemlerinden biri olan “iç içe geçmiş tek durum deseni” ile gerçekleştirilmiştir. Ders uygulaması sürecinde konu öğretiminden sonra öğrencilerin tümünden öz değerlendirme formu ve görüşme formu aracılığıyla nitel veriler toplanmıştır. Öğrencilerin mobil öğrenme süreciyle ilgili olarak ulaşılan görüşlerin analizinden ve uygulama süresince araştırmacı gözlemlerine göre mobil uygulama kullanımına yönelik istekli, meraklı oldukları, matematiğe yönelik olumlu düşüncelerin geliştiği belirlenmiştir. Mobil uygulamanın eğlenceli olması, dikkat çekici hazırlanması, mobil uygulama içeriğindeki etkinlikler ile konuların daha iyi anlaşılmasının sağlandığına ulaşılmıştır. Bu çalışmada geliştirilen GeoHepta mobil uygulaması 7. sınıf matematik dersi konuları ile sınırlıdır. Gelecekte matematik dersinin farklı konuları için Türkçe ara yüze sahip mobil uygulamalar geliştirilerek öğrencilerin ve öğretmenlerin kullanımına yönelik çalışmalar gerçekleştirilebilir. Araştırma için Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulundan 19.02.2021 tarih ve 2021/50 numaralı etik kurul izni alınmıştır.
ADDIE tasarım modeli geometri öğretimi mobil öğrenme uzaktan eğitim
ADDIE tasarım modeli geometri öğretimi mobil öğrenme uzaktan eğitim ADDIE design model geometry teaching mobile learning distance education
ADDIE tasarım modeli geometri öğretimi mobil öğrenme uzaktan eğitim ADDIE design model geometry teaching mobile learning distance education
ADDIE tasarım modeli geometri öğretimi mobil öğrenme uzaktan eğitim ADDIE design model geometry teaching mobile learning distance education
ADDIE tasarım modeli geometri öğretimi mobil öğrenme uzaktan eğitim ADDIE design model geometry teaching mobile learning distance education
ADDIE tasarım modeli geometri öğretimi mobil öğrenme uzaktan eğitim ADDIE design model geometry teaching mobile learning distance education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Nisan 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2023 |
Kabul Tarihi | 31 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.