Başlangıçta oyun
ve eğlence amacıyla üretilen Kinect teknolojisi, zamanla bilimsel çalışmalarda
da kendine yer bulmuştur. Yazılım Geliştirme Kiti’nin Microsoft tarafından
yayınlanması sonucunda uygulama geliştirmeye imkân sağlamasıyla bu durum ortaya
çıkmıştır. Kinect algılayıcısı, hareket tanıma özeliği sayesinde çok geniş bir
kullanım alanına sahiptir. Kinect teknolojisinin başta eğlence sektörü olmak
üzere sağlık, bilişim, animasyon, eğitim ve robotik gibi alanlarda da kullanımı
bulunmaktadır. Bu çalışmada Kinect ile Atmel mikroişlemci ailesinden Atmega
2560 mikroişlemcisi kullanılmıştır. Çalışmada kullanılan robot kolu 3 eksen
hareket kabiliyetine sahip olup tasarımı yapıldıktan sonra 3 boyutlu yazıcıdan
çıktı alınmıştır. Sistemin kontrolü, Matlab/Simulink üzerinden anlık olarak
sağlanmıştır. En temel özelliği insan vücudunun hareketlerini algılayıp, onları
temassız bir şekilde bilgisayar ortamına aktarmak olan Kinect, robot kolunun
gerçek zamanlı kontrol edilmesi için sensör görevi görmüştür. Böylece Kinect
teknolojisi, sanayide hassas kontrolün artması, hataların azaltılması, iş
güvenliğin sağlanması ve ürün kalitesinin artırılması gibi birçok alanda fayda
sağlayabilir. Kinect algılayıcısının kullanılması düşük maliyetli olup diğer
hareket yakalama yöntemlerine göre daha pratik çözümler sunmaktadır.
Bölüm | TEKNİK BİLİMLER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 4 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |