Akyüz, Yahya; Türk Eßitim Tarihi (M.Ö. 1000- M.S. 2004), Gözden Geçirilmiğ 9. Baskı, Ankara, 2004.
Alkan, Mehmet Ömer; “ðkinci Meğrutiyet’te Resmi ðdeoloji, Resmi Tarih ve Eßitim”, (Ed. Vahdettin Engin ve Ahmet Ğimğek), Türkiye’de Tarih Yazımı, ðstanbul, Yeditepe Yayınevi, 2011, ss. 155-178.
Aslan, Erdal; “Devrim Tarihi Ders Kitapları”, Tarih Ößretimi ve Ders Kitapları Buca Sempozyumu (Derleyen, Salih Özbaran), ðstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1995, ss. 295-310.
Aslan, Erdal; “Türkiye Cumhuriyeti’nin ðlk Ders Kitapları”, Eßitim ve Bilim, Cilt:35, Sayı: 158, 2010, ss. 215-231.
Ata, Bahri; "John Dewey ve Türkiye’de ðlkößretimde Tarih Ößretimi (1923-1930)" Atatürk’ün Cumhuriyetin ðlanından Sonraki Hedefleri Sempozyumu, Kocaeli Üniversitesi ile Atatürk Arağtırma Merkezi, ðzmit, 1998, ss. 57-77.
Ata, Bahri; Atatürk, Tarih Ößretimi ve Müzeler" Türk Yurdu, Sayı: 160, 2000, ss.85- 90.
Bağgöz, ðlhan; Türkiye’nin Eßitim Çıkmazı ve Atatürk: Sorunlar, Çözüm Aramaları, Uygulamalar, Ankara, Kültür Bakanlıßı Yayınları, 1995.
Baymur, Fuat; Tarih Ößretimi, Ankara, Recep Ulusoßlu Basımevi, 1941.
Cicioßlu, Hasan; Türkiye Cumhuriyeti'nde ðlk ve Orta Ößretim (Tarihi Geliğim), Ankara, 1985 .
Çapa, Mesut; “Cumhuriyet’in ðlk Yıllarında Tarih Ößretimi”, Ankara Üniversitesi Türk ðnkılâp Tarihi Enstitüsü Atatürk Yolu Dergisi, Mayıs-Kasım 2002, Sayı: 29-30, 39-55.
Çapa, Mesut; “ Türkiye’de 1930 Öncesi Tarih Ößretimi”, Toplumsal Tarih, Sayı: 129, 2004, ss.80-87.
Ergun, Mustafa; Atatürk Devri Türk Eßitimi, Ankara, 1982.
Ergun, Mustafa; II. Meğrutiyet Devrinde Eßitim Hareketleri, Ankara: Ocak Yayınları, 1996.
Hâkimiyet-i Milliye, "Maarif Vekili Vasıf Bey'in Beyanatı", 9 Mart 1924.
Hâkimiyet-i Milliye, "ðkinci Heyet-i ðlmiye", 24 Nisan 1924.
Maârif-i Umumiye Nezareti; Mekâtib-i ðbtidaiyye Ders Müfredatı: Altı, Beğ, Dört ve Üç Dersane ve Muallimli Mekteblere Mahsus, ðstanbul: Matbaa-i Amire, 1330 (1914).
Öymen, Hıfzırrahman Rağit; “Cumhuriyet Eßitimine Geçiğte Atatürk’ün Etkisi”, Atatürk Konferansları VI 1973-1974, Ankara, Türk Tarih Kurumu Basımevi, 1977, ss. 163-238.
Öztürk, Cemil; Atatürk Devri Ößretmen Yetiğtirme Politikası, Ankara, Türk Tarih Kurumu Basımevi, 1996.
Öztürk, Cemil-Yılmaz, Ali; “Türkiye’de Harf ðnkılâbından Önce Kullanılan ðlkokul Tarih Programları ve Ders Kitapları”, Kuram ve Uygulamada Eßitim Bilimleri,1 (2), Aralık, 2001, ss.409-427.
Sakaoßlu, Necdet; Cumhuriyet Dönemi Eßitim Tarihi, ðstanbul: ðletiğim Yayınları, 1992.
Türkyılmaz,Ğevket; Özel Ößretim Metodları, Ankara, Yeni Matbaa, 1967.
Unat, Faik Reğit; Türkiye Eßitim Sisteminin Geliğmesine Tarihi Bir Bakığ, ðstanbul, Milli Eßitim Yayınları, 1964
Osmanlı’nın “Mekatib i İptidaiye”sinden Türkiye Cumhuriyeti’nin “İlk Mektepler”ine geçişte tarih programlarında değişim
Akyüz, Yahya; Türk Eßitim Tarihi (M.Ö. 1000- M.S. 2004), Gözden Geçirilmiğ 9. Baskı, Ankara, 2004.
Alkan, Mehmet Ömer; “ðkinci Meğrutiyet’te Resmi ðdeoloji, Resmi Tarih ve Eßitim”, (Ed. Vahdettin Engin ve Ahmet Ğimğek), Türkiye’de Tarih Yazımı, ðstanbul, Yeditepe Yayınevi, 2011, ss. 155-178.
Aslan, Erdal; “Devrim Tarihi Ders Kitapları”, Tarih Ößretimi ve Ders Kitapları Buca Sempozyumu (Derleyen, Salih Özbaran), ðstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1995, ss. 295-310.
Aslan, Erdal; “Türkiye Cumhuriyeti’nin ðlk Ders Kitapları”, Eßitim ve Bilim, Cilt:35, Sayı: 158, 2010, ss. 215-231.
Ata, Bahri; "John Dewey ve Türkiye’de ðlkößretimde Tarih Ößretimi (1923-1930)" Atatürk’ün Cumhuriyetin ðlanından Sonraki Hedefleri Sempozyumu, Kocaeli Üniversitesi ile Atatürk Arağtırma Merkezi, ðzmit, 1998, ss. 57-77.
Ata, Bahri; Atatürk, Tarih Ößretimi ve Müzeler" Türk Yurdu, Sayı: 160, 2000, ss.85- 90.
Bağgöz, ðlhan; Türkiye’nin Eßitim Çıkmazı ve Atatürk: Sorunlar, Çözüm Aramaları, Uygulamalar, Ankara, Kültür Bakanlıßı Yayınları, 1995.
Baymur, Fuat; Tarih Ößretimi, Ankara, Recep Ulusoßlu Basımevi, 1941.
Cicioßlu, Hasan; Türkiye Cumhuriyeti'nde ðlk ve Orta Ößretim (Tarihi Geliğim), Ankara, 1985 .
Çapa, Mesut; “Cumhuriyet’in ðlk Yıllarında Tarih Ößretimi”, Ankara Üniversitesi Türk ðnkılâp Tarihi Enstitüsü Atatürk Yolu Dergisi, Mayıs-Kasım 2002, Sayı: 29-30, 39-55.
Çapa, Mesut; “ Türkiye’de 1930 Öncesi Tarih Ößretimi”, Toplumsal Tarih, Sayı: 129, 2004, ss.80-87.
Ergun, Mustafa; Atatürk Devri Türk Eßitimi, Ankara, 1982.
Ergun, Mustafa; II. Meğrutiyet Devrinde Eßitim Hareketleri, Ankara: Ocak Yayınları, 1996.
Hâkimiyet-i Milliye, "Maarif Vekili Vasıf Bey'in Beyanatı", 9 Mart 1924.
Hâkimiyet-i Milliye, "ðkinci Heyet-i ðlmiye", 24 Nisan 1924.
Maârif-i Umumiye Nezareti; Mekâtib-i ðbtidaiyye Ders Müfredatı: Altı, Beğ, Dört ve Üç Dersane ve Muallimli Mekteblere Mahsus, ðstanbul: Matbaa-i Amire, 1330 (1914).
Öymen, Hıfzırrahman Rağit; “Cumhuriyet Eßitimine Geçiğte Atatürk’ün Etkisi”, Atatürk Konferansları VI 1973-1974, Ankara, Türk Tarih Kurumu Basımevi, 1977, ss. 163-238.
Öztürk, Cemil; Atatürk Devri Ößretmen Yetiğtirme Politikası, Ankara, Türk Tarih Kurumu Basımevi, 1996.
Öztürk, Cemil-Yılmaz, Ali; “Türkiye’de Harf ðnkılâbından Önce Kullanılan ðlkokul Tarih Programları ve Ders Kitapları”, Kuram ve Uygulamada Eßitim Bilimleri,1 (2), Aralık, 2001, ss.409-427.
Sakaoßlu, Necdet; Cumhuriyet Dönemi Eßitim Tarihi, ðstanbul: ðletiğim Yayınları, 1992.
Türkyılmaz,Ğevket; Özel Ößretim Metodları, Ankara, Yeni Matbaa, 1967.
Unat, Faik Reğit; Türkiye Eßitim Sisteminin Geliğmesine Tarihi Bir Bakığ, ðstanbul, Milli Eßitim Yayınları, 1964
Aslan, Erdal. “Osmanlı’nın “Mekatib I İptidaiye”sinden Türkiye Cumhuriyeti’nin ‘İlk Mektepler’ine geçişte Tarih programlarında değişim”. Atatürk Yolu Dergisi 12, sy. 48 (Ağustos 2011): 749-77. https://doi.org/10.1501/Tite_0000000344.