BibTex RIS Kaynak Göster

Osmanlı’nın “Mekatib i İptidaiye”sinden Türkiye Cumhuriyeti’nin “İlk Mektepler”ine geçişte tarih programlarında değişim

Yıl 2011, , 749 - 777, 01.08.2011
https://doi.org/10.1501/Tite_0000000344

Kaynakça

  • Akyüz, Yahya; Türk Eßitim Tarihi (M.Ö. 1000- M.S. 2004), Gözden Geçirilmiğ 9. Baskı, Ankara, 2004.
  • Alkan, Mehmet Ömer; “ðkinci Meğrutiyet’te Resmi ðdeoloji, Resmi Tarih ve Eßitim”, (Ed. Vahdettin Engin ve Ahmet Ğimğek), Türkiye’de Tarih Yazımı, ðstanbul, Yeditepe Yayınevi, 2011, ss. 155-178.
  • Antel, Sadrettin Celal; Umumi Didaktik,ðstanbul, doßan Kardeğ Yayınları, 1952.
  • Aslan, Erdal; “Devrim Tarihi Ders Kitapları”, Tarih Ößretimi ve Ders Kitapları Buca Sempozyumu (Derleyen, Salih Özbaran), ðstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1995, ss. 295-310.
  • Aslan, Erdal; “Türkiye Cumhuriyeti’nin ðlk Ders Kitapları”, Eßitim ve Bilim, Cilt:35, Sayı: 158, 2010, ss. 215-231.
  • Aslan, Erdal; “Türkiye Cumhuriyeti’nin ðlkokullarda ðzledißi ðlk Müfredat Programı: “1924 ðlk Mektepler Müfredat Programı”, ðlkößretim Online, Cilt: 10 Sayı: 2, ss. 717-734.
  • Aslan, Erdal ve OLKUN, Sinan; “Türkiye Cumhuriyeti’nin ðlk Müfredatlarında ðlkößretim Matematißi”, ðlkößretim Online, Cilt: 10 Sayı: 3, 2011, ss. 991- 1009.
  • Ata, Bahri; "John Dewey ve Türkiye’de ðlkößretimde Tarih Ößretimi (1923-1930)" Atatürk’ün Cumhuriyetin ðlanından Sonraki Hedefleri Sempozyumu, Kocaeli Üniversitesi ile Atatürk Arağtırma Merkezi, ðzmit, 1998, ss. 57-77.
  • Ata, Bahri; Atatürk, Tarih Ößretimi ve Müzeler" Türk Yurdu, Sayı: 160, 2000, ss.85- 90.
  • Bağgöz, ðlhan; Türkiye’nin Eßitim Çıkmazı ve Atatürk: Sorunlar, Çözüm Aramaları, Uygulamalar, Ankara, Kültür Bakanlıßı Yayınları, 1995.
  • Baymur, Fuat; Tarih Ößretimi, Ankara, Recep Ulusoßlu Basımevi, 1941.
  • Cicioßlu, Hasan; Türkiye Cumhuriyeti'nde ðlk ve Orta Ößretim (Tarihi Geliğim), Ankara, 1985 .
  • Çapa, Mesut; “Cumhuriyet’in ðlk Yıllarında Tarih Ößretimi”, Ankara Üniversitesi Türk ðnkılâp Tarihi Enstitüsü Atatürk Yolu Dergisi, Mayıs-Kasım 2002, Sayı: 29-30, 39-55.
  • Çapa, Mesut; “ Türkiye’de 1930 Öncesi Tarih Ößretimi”, Toplumsal Tarih, Sayı: 129, 2004, ss.80-87.
  • Ergun, Mustafa; Atatürk Devri Türk Eßitimi, Ankara, 1982.
  • Ergun, Mustafa; II. Meğrutiyet Devrinde Eßitim Hareketleri, Ankara: Ocak Yayınları, 1996.
  • Hâkimiyet-i Milliye, "Maarif Vekili Vasıf Bey'in Beyanatı", 9 Mart 1924.
  • Hâkimiyet-i Milliye, "ðkinci Heyet-i ðlmiye", 24 Nisan 1924.
  • Maârif-i Umumiye Nezareti; Mekâtib-i ðbtidaiyye Ders Müfredatı: Altı, Beğ, Dört ve Üç Dersane ve Muallimli Mekteblere Mahsus, ðstanbul: Matbaa-i Amire, 1330 (1914).
  • Maârif Vekâleti; ðlk Mektepler Müfredat Programı, ðstanbul, Matbaayı Amire, 1340 (1924).
  • Maârif Vekâleti; ðlk Mektepler Müfredat Programı, ðstanbul, Matbaayı Amire, 1926.
  • Öymen, Hıfzırrahman Rağit; “Cumhuriyet Eßitimine Geçiğte Atatürk’ün Etkisi”, Atatürk Konferansları VI 1973-1974, Ankara, Türk Tarih Kurumu Basımevi, 1977, ss. 163-238.
  • Öztürk, Cemil; Atatürk Devri Ößretmen Yetiğtirme Politikası, Ankara, Türk Tarih Kurumu Basımevi, 1996.
  • Öztürk, Cemil-Yılmaz, Ali; “Türkiye’de Harf ðnkılâbından Önce Kullanılan ðlkokul Tarih Programları ve Ders Kitapları”, Kuram ve Uygulamada Eßitim Bilimleri,1 (2), Aralık, 2001, ss.409-427.
  • Sakaoßlu, Necdet; Cumhuriyet Dönemi Eßitim Tarihi, ðstanbul: ðletiğim Yayınları, 1992.
  • Türkyılmaz,Ğevket; Özel Ößretim Metodları, Ankara, Yeni Matbaa, 1967.
  • Unat, Faik Reğit; Türkiye Eßitim Sisteminin Geliğmesine Tarihi Bir Bakığ, ðstanbul, Milli Eßitim Yayınları, 1964

Osmanlı’nın “Mekatib i İptidaiye”sinden Türkiye Cumhuriyeti’nin “İlk Mektepler”ine geçişte tarih programlarında değişim

Yıl 2011, , 749 - 777, 01.08.2011
https://doi.org/10.1501/Tite_0000000344

Kaynakça

  • Akyüz, Yahya; Türk Eßitim Tarihi (M.Ö. 1000- M.S. 2004), Gözden Geçirilmiğ 9. Baskı, Ankara, 2004.
  • Alkan, Mehmet Ömer; “ðkinci Meğrutiyet’te Resmi ðdeoloji, Resmi Tarih ve Eßitim”, (Ed. Vahdettin Engin ve Ahmet Ğimğek), Türkiye’de Tarih Yazımı, ðstanbul, Yeditepe Yayınevi, 2011, ss. 155-178.
  • Antel, Sadrettin Celal; Umumi Didaktik,ðstanbul, doßan Kardeğ Yayınları, 1952.
  • Aslan, Erdal; “Devrim Tarihi Ders Kitapları”, Tarih Ößretimi ve Ders Kitapları Buca Sempozyumu (Derleyen, Salih Özbaran), ðstanbul, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1995, ss. 295-310.
  • Aslan, Erdal; “Türkiye Cumhuriyeti’nin ðlk Ders Kitapları”, Eßitim ve Bilim, Cilt:35, Sayı: 158, 2010, ss. 215-231.
  • Aslan, Erdal; “Türkiye Cumhuriyeti’nin ðlkokullarda ðzledißi ðlk Müfredat Programı: “1924 ðlk Mektepler Müfredat Programı”, ðlkößretim Online, Cilt: 10 Sayı: 2, ss. 717-734.
  • Aslan, Erdal ve OLKUN, Sinan; “Türkiye Cumhuriyeti’nin ðlk Müfredatlarında ðlkößretim Matematißi”, ðlkößretim Online, Cilt: 10 Sayı: 3, 2011, ss. 991- 1009.
  • Ata, Bahri; "John Dewey ve Türkiye’de ðlkößretimde Tarih Ößretimi (1923-1930)" Atatürk’ün Cumhuriyetin ðlanından Sonraki Hedefleri Sempozyumu, Kocaeli Üniversitesi ile Atatürk Arağtırma Merkezi, ðzmit, 1998, ss. 57-77.
  • Ata, Bahri; Atatürk, Tarih Ößretimi ve Müzeler" Türk Yurdu, Sayı: 160, 2000, ss.85- 90.
  • Bağgöz, ðlhan; Türkiye’nin Eßitim Çıkmazı ve Atatürk: Sorunlar, Çözüm Aramaları, Uygulamalar, Ankara, Kültür Bakanlıßı Yayınları, 1995.
  • Baymur, Fuat; Tarih Ößretimi, Ankara, Recep Ulusoßlu Basımevi, 1941.
  • Cicioßlu, Hasan; Türkiye Cumhuriyeti'nde ðlk ve Orta Ößretim (Tarihi Geliğim), Ankara, 1985 .
  • Çapa, Mesut; “Cumhuriyet’in ðlk Yıllarında Tarih Ößretimi”, Ankara Üniversitesi Türk ðnkılâp Tarihi Enstitüsü Atatürk Yolu Dergisi, Mayıs-Kasım 2002, Sayı: 29-30, 39-55.
  • Çapa, Mesut; “ Türkiye’de 1930 Öncesi Tarih Ößretimi”, Toplumsal Tarih, Sayı: 129, 2004, ss.80-87.
  • Ergun, Mustafa; Atatürk Devri Türk Eßitimi, Ankara, 1982.
  • Ergun, Mustafa; II. Meğrutiyet Devrinde Eßitim Hareketleri, Ankara: Ocak Yayınları, 1996.
  • Hâkimiyet-i Milliye, "Maarif Vekili Vasıf Bey'in Beyanatı", 9 Mart 1924.
  • Hâkimiyet-i Milliye, "ðkinci Heyet-i ðlmiye", 24 Nisan 1924.
  • Maârif-i Umumiye Nezareti; Mekâtib-i ðbtidaiyye Ders Müfredatı: Altı, Beğ, Dört ve Üç Dersane ve Muallimli Mekteblere Mahsus, ðstanbul: Matbaa-i Amire, 1330 (1914).
  • Maârif Vekâleti; ðlk Mektepler Müfredat Programı, ðstanbul, Matbaayı Amire, 1340 (1924).
  • Maârif Vekâleti; ðlk Mektepler Müfredat Programı, ðstanbul, Matbaayı Amire, 1926.
  • Öymen, Hıfzırrahman Rağit; “Cumhuriyet Eßitimine Geçiğte Atatürk’ün Etkisi”, Atatürk Konferansları VI 1973-1974, Ankara, Türk Tarih Kurumu Basımevi, 1977, ss. 163-238.
  • Öztürk, Cemil; Atatürk Devri Ößretmen Yetiğtirme Politikası, Ankara, Türk Tarih Kurumu Basımevi, 1996.
  • Öztürk, Cemil-Yılmaz, Ali; “Türkiye’de Harf ðnkılâbından Önce Kullanılan ðlkokul Tarih Programları ve Ders Kitapları”, Kuram ve Uygulamada Eßitim Bilimleri,1 (2), Aralık, 2001, ss.409-427.
  • Sakaoßlu, Necdet; Cumhuriyet Dönemi Eßitim Tarihi, ðstanbul: ðletiğim Yayınları, 1992.
  • Türkyılmaz,Ğevket; Özel Ößretim Metodları, Ankara, Yeni Matbaa, 1967.
  • Unat, Faik Reğit; Türkiye Eßitim Sisteminin Geliğmesine Tarihi Bir Bakığ, ðstanbul, Milli Eßitim Yayınları, 1964
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdal Aslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2011
Gönderilme Tarihi 29 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011

Kaynak Göster

Chicago Aslan, Erdal. “Osmanlı’nın “Mekatib I İptidaiye”sinden Türkiye Cumhuriyeti’nin ‘İlk Mektepler’ine geçişte Tarih programlarında değişim”. Atatürk Yolu Dergisi 12, sy. 48 (Ağustos 2011): 749-77. https://doi.org/10.1501/Tite_0000000344.

Journal of Atatürk Yolu is licensed under CC BY-NC-ND 4.0