Tıp alanında yapılan kariyer tercihi, toplum sağlığını etkileyen bir unsur olarak görülmüş ve bir araştırma planlanmıştır. Bu çalışma ileİnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin mezuniyet sonrası yaşamlarında önemli yeri olan Tıpta Uzmanlık Sınavı TUS tercihlerive etkileyen faktörleri değerlendirmeyi amaçladık. Araştırma 2011-2012 Eğitim ve Öğretim yılında devam eden öğrencilerin, TUStercihleri ve etkileyen faktörlerin araştırılması amacıyla yapılan kesitsel tanımlayıcı nitelikte bir araştırmadır. Araştırmaya 242 kız, 321erkek olmak üzere toplam 563 tıp fakültesi öğrencisi dahil edildi. Örneklem seçme yoluna gidilmeden tüm popülasyon çalışmaya dahiledildi. Araştırmaya katılım oranı %75’tir. Bu araştırmada öğrencilerin demografik özelliklerini belirlemek için “Demografik BilgiFormu” ve içerisinde uzmanlık sınavında branşların tercih edilme durumları ve etkileyen faktörlerin sınandığı beşli likert tipi anketformu kullanıldı. Göz hastalıkları ilk tercih olarak öğrencilerin 65’i %15,47 tarafından, en çok istenen bölüm olurken, diğerleri isesırasıyla; kardiyoloji 63 kişinin %15 , kadın hastalıkları doğum ve psikiyatri 31 kişinin %7,38 , pediatri 28 kişinin %6,66 , kulakburun boğaz 26 kişinin %6,19 ilk tercihi olmuştur. Çalışmamızda araştırma kapsamına giren erkek öğrenciler, cerrahi branşları kızöğrencilere göre daha fazla, kız öğrenciler ise kadın hastalıkları ve doğum bölümünü erkek öğrencilere göre daha fazla tercih etmişlerdir p
This study was planned to be carried out due to the fact that the specialty choice in medicine was considered as a factor to affect thecommunity health care. In this study we aimed to evaluate the choices of the students at Inonu University Medical Faculty concerning theExamination for Specialty in Medicine TUS and the factors affecting these choices which take an importance in their lives aftergraduation. This study was a cross-section study which was performed to analyse the choices of the students in 2011-2012 School Year atInonu University Medical Faculty concerning the TUS and the factors to affect these choices. In the related study, it was included totally563 students from the Medical Faculty comprising 242 girls and 321 boys. Whole population was included in the study without sampling.Participation rate in the study is 75%. By this study a “Demographic Information Form” was used in order to determine the demographicprofile of the students and within this form a questionnaire form five-point Likert type was used to examine the status for choosing thebranches at the Examination for Specialty and the factors to affect these choices accordingly. As the first choice, it was seen thatophthalmology was the most desirable branch by 65 15,47% of the students, the rest of the branches were cardiology 63 15% , obstetrics& gynecology, psychiatry 31 7,38% , paediatrics 28 6,66% , ear, nose and throat 26 6,19% respectively. In our study, surgery brancheswas chosen by the boys than the girls, obstetrics & gynecology branch was chosen by the girls rather than the boys p
Inonu University medical education examination for specialty in medicine (TUS) GSA
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 1 |