BibTex RIS Kaynak Göster

Sezaryan Olan Kadınların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 6, 01.04.2017

Öz

Araştırma, sezaryan olan kadınların hemşirelik bakımından memnuniyet düzeylerini belirlemek amacı ile tanımlayıcı olarak planlanmıştır. Araştırma Malatya Devlet Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum servisinde sezaryan olan 91 kadın üzerinde yapılmıştır. Verilerin elde edilmesinde; kişisel bilgi formu ile Newcastle Hemşirelikten Memnuniyet Ölçeği NHMÖ kullanılmıştır. Verilerin analizinde yüzdelik dağılımı, aritmetik ortalama, One-Way Anova ve t-testi kullanılmıştır. Araştırmada kadınların NHMÖ toplam puan ortalaması 66.6±20.5 olarak saptanmıştır. Daha önce sezaryan olan kadınların NHMÖ puan ortalaması, sezaryan operasyonu olmayanlara göre yüksek bulunmuştur p

Kaynakça

  • Pınar G, Doğan N, Algıer L. ve ark. Annelerin doğum sonu konforunu etkileyen faktörler. Dicle Tıp Dergisi 2009; 36: 184-90.
  • Himmetoğlu Ö, Demirtürk F. Güncel değerlendirme ve kabul edilebilir sezaryen oranlarının sağlanması yönünde öneriler. Medikal Network Dergisi 2003; 3: 516-24.
  • Eker A, Yurdakul M. Sezaryen sonrası verilen bakımın hasta memnuniyetine etkisi. Mersin Üniv Sağlık Bilim Derg 2008; 1(1): 26-35.
  • Bal MD, Yılmaz SD, Beji NK. Kadınların sezaryen doğum tercihleri. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 2013; 21(2): 139-46.
  • Gözükara F, Eroğlu K. Sezaryen doğum artışını önlemenin bir yolu: “bir kez sezaryen hep sezaryen” yaklaşımı yerine sezaryen sonrası vajinal doğum ve hemşirenin rolleri. Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi 2011; 89-100.
  • Normal ve Sezaryen doğum oranları 2015. TC. Sağlık Bakanlığı İstatistik, Analiz ve Raporlama Daire Başkanlığı. Erişim Tarihi: 05.01.2017.
  • Çağlayan EK, Kıyak E, Kara M, et al. Kliniğimizdeki sezaryen operasyonlarında görülen komplikasyonlar ve olası risk faktörlerinin değerlendirilmesi. Bakırköy Tıp Dergisi 2011; 7: 65-8.
  • Beydağ KM. Doğum sonu dönemde anneliğe uyum ve hemşirenin rolü. Koruyucu Hekimlik 2007; 6 (6): 479- 84.
  • Hastaoğlu S. Dâhili bilimler bölümünde yatan hastaların hemşirelik hizmetlerinden doyum ve memnuniyeti. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü 2007.
  • Özer N, Köçgar Ç, Yurttaş A. Kalp damar cerrahisi kliniğinde yatan hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyetleri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2009; 12(3): 12-8.
  • Tanrıverdi H, Özmen EM. Sağlık çalışanlarının hasta haklarına ilişkin bilgi düzeylerinin hasta memnuniyetine etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 2011; 12(5): 85-108.
  • Tarım M, Zaim H. Hasta memnuniyeti: kamu hastaneleri üzerine bir alan araştırması. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi 2010; 59(2): 1-24.
  • Arslan S, Nazik E, Tanrıverdi D, Gürdil S. Hastaların sağlık hizmetlerinden ve hemşirelik bakımından memnuniyetlerinin belirlenmesi. TAF Prev Med Bull 2012; 11(6): 717-24
  • Aksakal T, Bilgili N. Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyetin Değerlendirilmesi; Jinekoloji Servisi Örneği. Erciyes Tıp Dergisi 2008; 30(4): 242-9.
  • Geçkil E, Dündar Ö, Şahin T. Adıyaman il merkezindeki hastaların hemşirelik memnuniyet düzeylerinin değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi 2008: 15(2): 41-51.
  • Uzun Ö. Hemşirelik bakım kalitesi ile ilgili Newcastle Memnuniyet Ölçeğinin türkçe formunun geçerlilik ve güvenirliliğinin saptanması. Türk Hemşireler Dergisi 2003; 2(54): 16-24.
  • Akın S, Erdoğan S. The Turkish version the Newcastle Satisfaction with nursing care Scale used on medical and surgical patients. J Clin Nurs 2007; 16: 646-53.
  • Cerit B. Hastaların Hemşirelik bakımından memnuniyet düzeyi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 2016; (3): 32-3.
  • Demir Y, Arslan Gürol G, Eşer İ, Khorshıd L. Bir eğitim hizmetlerinden memnuniyet düzeylerinin incelenmesi. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 2011; 2(19): 68-76. hastaların hemşirelik
  • Alhusban MA, Abualrub RF. Patient satisfaction with nursing care in Jordan. J Nurs Manag 2009: 17(6): 749- 58.
  • Bayram Z, Durna Z, Akın S. Quality of life during chemotherapy and satisfaction with nursing care in Turkish breast cancer patients. Eur J Cancer Care 2014; 23(5): 675-84.
  • Şişe Ş. Hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyeti. Kocatepe Medical Journal 2013; 14: 69- 75.
  • Kayrakçı F, Özşaker E. Cerrahi hastalarının hemşirelik bakımından memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 2014; 22(2): 105-13.
  • Stanisławska J, Talarska D, Drozd E, et al. The assessment of patient's satisfaction with nursing care on the surgical and non-surgical units with the use of The Newcastle Satisfaction with Nursing Scale (NSNS) J Przegl Lek 2011; 68(3): 157-60.
  • Tekin F, Fındık UY. Level of perception of individualized care and satisfaction with nursing in orthopaedic surgery patients. Orthop Nurs 2015; 34(6): 371-4.
  • Özlü KZ. Erzurum İlinde Farklı Hastanelerdeki Cerrahi Kliniklerde Yatmış Olan Hastaların Hemşirelik Bakımından Değerlendirilmesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği Anabilim Dalı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzurum, Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü 2006. Düzeylerinin
  • Alasad J, Abu Tabar N, AbuRuz ME. Patient satisfaction with nursing care: measuring outcomes in an ınternational setting. J Nurs Adm 2015; 45(11): 563-8.
  • Ciğerci Y, Özbayır T. Cerrahi ve dahili kliniklerinde yatan memnuniyetleri. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 2016; 32(2): 25-34. hizmetlerinden
  • Tan M, Şahin ZA. Kemoterapi alan hastaların hemşirelik bakımından memnun olma durumlarının incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2009; 12(3): 38.

Determination of Levels of Satisfaction Nursing Care of Women with Cesarean Section

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 6, 01.04.2017

Öz

The study was planned to be descriptive and cross-sectional to determine of levels of satisfaction nursing care of women with cesarean section. The research was conducted on 91 women with cesarean section in Malatya State Hospital at the Department of Obstetrics and Gynecology. For collection of the data, a Personal information form and the Newcastle Satisfaction with Nursing Scale NSNS were used. Percentage distribution, arithmetic mean, One-Way ANOVA and t-test were used for the analysis of the data. The mean total NSNS score of the women was found to be 66.6 ± 20.5. Women who had cesarean previously had a higer NSNS score compared to women who had not have a cesarean section before p

Kaynakça

  • Pınar G, Doğan N, Algıer L. ve ark. Annelerin doğum sonu konforunu etkileyen faktörler. Dicle Tıp Dergisi 2009; 36: 184-90.
  • Himmetoğlu Ö, Demirtürk F. Güncel değerlendirme ve kabul edilebilir sezaryen oranlarının sağlanması yönünde öneriler. Medikal Network Dergisi 2003; 3: 516-24.
  • Eker A, Yurdakul M. Sezaryen sonrası verilen bakımın hasta memnuniyetine etkisi. Mersin Üniv Sağlık Bilim Derg 2008; 1(1): 26-35.
  • Bal MD, Yılmaz SD, Beji NK. Kadınların sezaryen doğum tercihleri. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 2013; 21(2): 139-46.
  • Gözükara F, Eroğlu K. Sezaryen doğum artışını önlemenin bir yolu: “bir kez sezaryen hep sezaryen” yaklaşımı yerine sezaryen sonrası vajinal doğum ve hemşirenin rolleri. Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi 2011; 89-100.
  • Normal ve Sezaryen doğum oranları 2015. TC. Sağlık Bakanlığı İstatistik, Analiz ve Raporlama Daire Başkanlığı. Erişim Tarihi: 05.01.2017.
  • Çağlayan EK, Kıyak E, Kara M, et al. Kliniğimizdeki sezaryen operasyonlarında görülen komplikasyonlar ve olası risk faktörlerinin değerlendirilmesi. Bakırköy Tıp Dergisi 2011; 7: 65-8.
  • Beydağ KM. Doğum sonu dönemde anneliğe uyum ve hemşirenin rolü. Koruyucu Hekimlik 2007; 6 (6): 479- 84.
  • Hastaoğlu S. Dâhili bilimler bölümünde yatan hastaların hemşirelik hizmetlerinden doyum ve memnuniyeti. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü 2007.
  • Özer N, Köçgar Ç, Yurttaş A. Kalp damar cerrahisi kliniğinde yatan hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyetleri. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2009; 12(3): 12-8.
  • Tanrıverdi H, Özmen EM. Sağlık çalışanlarının hasta haklarına ilişkin bilgi düzeylerinin hasta memnuniyetine etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 2011; 12(5): 85-108.
  • Tarım M, Zaim H. Hasta memnuniyeti: kamu hastaneleri üzerine bir alan araştırması. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi 2010; 59(2): 1-24.
  • Arslan S, Nazik E, Tanrıverdi D, Gürdil S. Hastaların sağlık hizmetlerinden ve hemşirelik bakımından memnuniyetlerinin belirlenmesi. TAF Prev Med Bull 2012; 11(6): 717-24
  • Aksakal T, Bilgili N. Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyetin Değerlendirilmesi; Jinekoloji Servisi Örneği. Erciyes Tıp Dergisi 2008; 30(4): 242-9.
  • Geçkil E, Dündar Ö, Şahin T. Adıyaman il merkezindeki hastaların hemşirelik memnuniyet düzeylerinin değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi 2008: 15(2): 41-51.
  • Uzun Ö. Hemşirelik bakım kalitesi ile ilgili Newcastle Memnuniyet Ölçeğinin türkçe formunun geçerlilik ve güvenirliliğinin saptanması. Türk Hemşireler Dergisi 2003; 2(54): 16-24.
  • Akın S, Erdoğan S. The Turkish version the Newcastle Satisfaction with nursing care Scale used on medical and surgical patients. J Clin Nurs 2007; 16: 646-53.
  • Cerit B. Hastaların Hemşirelik bakımından memnuniyet düzeyi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 2016; (3): 32-3.
  • Demir Y, Arslan Gürol G, Eşer İ, Khorshıd L. Bir eğitim hizmetlerinden memnuniyet düzeylerinin incelenmesi. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 2011; 2(19): 68-76. hastaların hemşirelik
  • Alhusban MA, Abualrub RF. Patient satisfaction with nursing care in Jordan. J Nurs Manag 2009: 17(6): 749- 58.
  • Bayram Z, Durna Z, Akın S. Quality of life during chemotherapy and satisfaction with nursing care in Turkish breast cancer patients. Eur J Cancer Care 2014; 23(5): 675-84.
  • Şişe Ş. Hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyeti. Kocatepe Medical Journal 2013; 14: 69- 75.
  • Kayrakçı F, Özşaker E. Cerrahi hastalarının hemşirelik bakımından memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi 2014; 22(2): 105-13.
  • Stanisławska J, Talarska D, Drozd E, et al. The assessment of patient's satisfaction with nursing care on the surgical and non-surgical units with the use of The Newcastle Satisfaction with Nursing Scale (NSNS) J Przegl Lek 2011; 68(3): 157-60.
  • Tekin F, Fındık UY. Level of perception of individualized care and satisfaction with nursing in orthopaedic surgery patients. Orthop Nurs 2015; 34(6): 371-4.
  • Özlü KZ. Erzurum İlinde Farklı Hastanelerdeki Cerrahi Kliniklerde Yatmış Olan Hastaların Hemşirelik Bakımından Değerlendirilmesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği Anabilim Dalı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzurum, Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü 2006. Düzeylerinin
  • Alasad J, Abu Tabar N, AbuRuz ME. Patient satisfaction with nursing care: measuring outcomes in an ınternational setting. J Nurs Adm 2015; 45(11): 563-8.
  • Ciğerci Y, Özbayır T. Cerrahi ve dahili kliniklerinde yatan memnuniyetleri. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi 2016; 32(2): 25-34. hizmetlerinden
  • Tan M, Şahin ZA. Kemoterapi alan hastaların hemşirelik bakımından memnun olma durumlarının incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2009; 12(3): 38.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hatice Bulut Bu kişi benim

Sermin Timur Taşhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bulut, H., & Taşhan, S. T. (2017). Sezaryan Olan Kadınların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi. Annals of Health Sciences Research, 6(1), 1-6.
AMA Bulut H, Taşhan ST. Sezaryan Olan Kadınların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi. Ann Health Sci Res. Nisan 2017;6(1):1-6.
Chicago Bulut, Hatice, ve Sermin Timur Taşhan. “Sezaryan Olan Kadınların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi”. Annals of Health Sciences Research 6, sy. 1 (Nisan 2017): 1-6.
EndNote Bulut H, Taşhan ST (01 Nisan 2017) Sezaryan Olan Kadınların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi. Annals of Health Sciences Research 6 1 1–6.
IEEE H. Bulut ve S. T. Taşhan, “Sezaryan Olan Kadınların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi”, Ann Health Sci Res, c. 6, sy. 1, ss. 1–6, 2017.
ISNAD Bulut, Hatice - Taşhan, Sermin Timur. “Sezaryan Olan Kadınların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi”. Annals of Health Sciences Research 6/1 (Nisan 2017), 1-6.
JAMA Bulut H, Taşhan ST. Sezaryan Olan Kadınların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi. Ann Health Sci Res. 2017;6:1–6.
MLA Bulut, Hatice ve Sermin Timur Taşhan. “Sezaryan Olan Kadınların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi”. Annals of Health Sciences Research, c. 6, sy. 1, 2017, ss. 1-6.
Vancouver Bulut H, Taşhan ST. Sezaryan Olan Kadınların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi. Ann Health Sci Res. 2017;6(1):1-6.