BibTex RIS Kaynak Göster

“Kurumsal sosyal sorumluluk” kavramına sosyal antropolojik bir yaklaşım

Yıl 2010, Sayı: 24, 95 - 114, 01.08.2010

Öz

Bu çalışma, “kurumsal sosyal sorumluluk” kavramını, kavramın gelişimini, içeriğini ve sosyal antropoloji açısından ne ifade ettiğini kapsamaktadır. Özel ticari organizasyonların toplumla kurduğu ilişkiler ve bu ilişkilerin tarihsel süreç içinde nasıl şekillendiği incelenmiştir. “Kurumsal sosyal sorumluluk” kavramı kapsamında yapılması gereken uygulamalar ile sosyal antropoloji disiplini arasındaki ilişki açıklanmıştır. Sosyal antropoloji eğitiminin yeniden organizasyonun gerekliliği, hem disiplinin gelişimine ve sosyal antropologlar için iş olanaklarının artmasına hem de kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarında sosyal antropolojinin rol alması gerekliliği vurgulanmıştır

Kaynakça

  • Argüden, Yılmaz (2002) Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul: ARGE Danışmanlık A.Ş.
  • Arslan, Mahmut (2001) İş ve Meslek Ahlakı, Ankara: Nobel.
  • Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu (1992) Türk Dil Kurumu Türkçe Sözlük, Milliyet Matbaası, İstanbul.
  • Bayrak, Sabahat (2001) İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Bibb, Elizabeth., Fishberg, Michelle., Harold, Jacob, Layburn, Erin, The Blended Value Glossary,
  • (http://www.blendedvalue.org/media/pdf-blendedvalue-glossary.pdf July 2004).
  • Büyükuslu, Ali Rıza., Avrupa Birligi Yesil Dosyası: İşletme Sosyal Sorumluluğu, (http://www.tisk.org.tr/
  • isveren_sayfa.asp?yazi_id=425&id=25 Haziran 2005).
  • Carroll, Archie B. (1979) “A three-dimensional conceptual model of corporate performance”, Academy of
  • Management Review, Vol.4, No.4, 497–505.
  • Certo, Samuel C. (1997) Modern Management: Diversity, Quality, Ethics and The Global Enviroment, Prentice Hall
  • Dennis, Bryan; Neck, Christopher P.; Goldsby, Michael (1998) “Body Shop International: an explaration of
  • corporate social responsibility”, Management Decision, Vol. 36, No.10, 649-653.
  • Dinçer, Ömer (1998) Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Freeman, Edward, R (1984) Strategic Management: A Stakeholder Approach, Boston: Pitman.
  • Hemingway, Christine A.; Maclagan, Patrick W. (2004) “Managers’ personal values as drivers of corparate social responsibility”, Journal of Business Ethics, Vol. 50, No. 1, 33.
  • Knox, Simon; Maklan, Stan “Corporate social responsibility : moving beyond investment towards measuring outcomes”, European Management Journal, Vol. 22, No. 5, 508-516.
  • Kotler, Philip; Lee, Nancy; (2006) Corporate Social Responsibility : Doing the Most Good for Your Company
  • And Your Cause, Çev: Sibel Kaçamak, İstanbul: Kapital Medya.
  • Lantos, Geoffrey P. (2002) “The ethicality of altruistic corporate sosial responsibility”, Journal of Consumer Marketing, Vol. 19, No. 3, 205-230.
  • Luetkenhorst, Wilfried (2004) “Corporate social responsibility and development agenda: the case for actively
  • involving small and medium enterprises”, Intereconomics, Vol. 39, No. 3, 157.
  • Nirun, Nihat; Öner, Alev (1992) Sosyoloji III, M.E.B., İstanbul.
  • Ölçer, Ferit (2001) “Günümüzde sosyal sorumluluğun değişen boyutları ve işletmeler üzerine etkileri”, Standard Dergisi Sayı 40, 473.
  • Özalp, İnan; Tonus, Zümrüt (2003) “Paydaş teorisi (stakeholder theory) ve Freeman, Donaldson- Preston, Mitchell- Angle-Wood ve Carroll’un paydaş teorisine yaklaşımlarının incelenmesi”, 11. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildirileri Kitabı.
  • Schwartz, Mark S; Carroll Archie B. (2003) “Corporate social responsibility: a three domain approach”, Business Ethics Quarterly, Vol. 13, No. 4, 503.
  • Solomon, Robert C; Flores, Fernando; (2001) “İş Dünyasında, Politikada, İlişkilerde ve Yaşamda Güven Yaratmak”, Çev: Ahmet Kardam, MESS.
  • Steiner, George A; Steiner, John F. (1997) Business, Government and Society: A Managerial Perspective, New York: McGraw-Hill.
  • World Business Council for Sustainable Development (http://www.wbcsd.org 2009).
  • Zadek, Simon (2001) The Civil Corporation: The New Economy of Corporate Citizenship, Londra: Earthscan Publications.

A Social Anthropological Approach to the Concept of “Corporate Social Responsibility”

Yıl 2010, Sayı: 24, 95 - 114, 01.08.2010

Öz

This article outlines the concept of “corporate social responsibility”, the growth and content of the concept and the importance for social anthropology. The relations which were established by private commercial organizations with society and how the relations acquire a shape in historical period were examined. The relation between social anthropology discipline and the implementations, that needs to be conducted under the scope of “corporate social responsibility” concept. The necessity of reorganization of social anthropology education was emphasized in terms of both the growth of the discipline and increasing job opportunities and also the importance of the major role that the social anthropology will have

Kaynakça

  • Argüden, Yılmaz (2002) Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul: ARGE Danışmanlık A.Ş.
  • Arslan, Mahmut (2001) İş ve Meslek Ahlakı, Ankara: Nobel.
  • Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu (1992) Türk Dil Kurumu Türkçe Sözlük, Milliyet Matbaası, İstanbul.
  • Bayrak, Sabahat (2001) İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Bibb, Elizabeth., Fishberg, Michelle., Harold, Jacob, Layburn, Erin, The Blended Value Glossary,
  • (http://www.blendedvalue.org/media/pdf-blendedvalue-glossary.pdf July 2004).
  • Büyükuslu, Ali Rıza., Avrupa Birligi Yesil Dosyası: İşletme Sosyal Sorumluluğu, (http://www.tisk.org.tr/
  • isveren_sayfa.asp?yazi_id=425&id=25 Haziran 2005).
  • Carroll, Archie B. (1979) “A three-dimensional conceptual model of corporate performance”, Academy of
  • Management Review, Vol.4, No.4, 497–505.
  • Certo, Samuel C. (1997) Modern Management: Diversity, Quality, Ethics and The Global Enviroment, Prentice Hall
  • Dennis, Bryan; Neck, Christopher P.; Goldsby, Michael (1998) “Body Shop International: an explaration of
  • corporate social responsibility”, Management Decision, Vol. 36, No.10, 649-653.
  • Dinçer, Ömer (1998) Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Freeman, Edward, R (1984) Strategic Management: A Stakeholder Approach, Boston: Pitman.
  • Hemingway, Christine A.; Maclagan, Patrick W. (2004) “Managers’ personal values as drivers of corparate social responsibility”, Journal of Business Ethics, Vol. 50, No. 1, 33.
  • Knox, Simon; Maklan, Stan “Corporate social responsibility : moving beyond investment towards measuring outcomes”, European Management Journal, Vol. 22, No. 5, 508-516.
  • Kotler, Philip; Lee, Nancy; (2006) Corporate Social Responsibility : Doing the Most Good for Your Company
  • And Your Cause, Çev: Sibel Kaçamak, İstanbul: Kapital Medya.
  • Lantos, Geoffrey P. (2002) “The ethicality of altruistic corporate sosial responsibility”, Journal of Consumer Marketing, Vol. 19, No. 3, 205-230.
  • Luetkenhorst, Wilfried (2004) “Corporate social responsibility and development agenda: the case for actively
  • involving small and medium enterprises”, Intereconomics, Vol. 39, No. 3, 157.
  • Nirun, Nihat; Öner, Alev (1992) Sosyoloji III, M.E.B., İstanbul.
  • Ölçer, Ferit (2001) “Günümüzde sosyal sorumluluğun değişen boyutları ve işletmeler üzerine etkileri”, Standard Dergisi Sayı 40, 473.
  • Özalp, İnan; Tonus, Zümrüt (2003) “Paydaş teorisi (stakeholder theory) ve Freeman, Donaldson- Preston, Mitchell- Angle-Wood ve Carroll’un paydaş teorisine yaklaşımlarının incelenmesi”, 11. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi Bildirileri Kitabı.
  • Schwartz, Mark S; Carroll Archie B. (2003) “Corporate social responsibility: a three domain approach”, Business Ethics Quarterly, Vol. 13, No. 4, 503.
  • Solomon, Robert C; Flores, Fernando; (2001) “İş Dünyasında, Politikada, İlişkilerde ve Yaşamda Güven Yaratmak”, Çev: Ahmet Kardam, MESS.
  • Steiner, George A; Steiner, John F. (1997) Business, Government and Society: A Managerial Perspective, New York: McGraw-Hill.
  • World Business Council for Sustainable Development (http://www.wbcsd.org 2009).
  • Zadek, Simon (2001) The Civil Corporation: The New Economy of Corporate Citizenship, Londra: Earthscan Publications.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA64AY34SA
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Urungu Akgül Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2010
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Akgül, U. (2010). “Kurumsal sosyal sorumluluk” kavramına sosyal antropolojik bir yaklaşım. Antropoloji(24), 95-114.

17919

Antropoloji’de yayımlanan makaleler ve diğer yazıların tümünün yayın hakkı Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) altında lisanslanmıştır. Yani yayımlanan makale ve diğer muhtelif yazılar, başka yayınlarda ancak uygun referans gösterilerek, lisansa bağlantı sağlanarak, değişiklik yapıldıysa belirtilerek ve ticarî amaç gütmeyerek kullanılabilirler. Kısaca yazar(lar) veya okuyucu(lar) herhangi bir maddî çıkar gözetmeksizin, Antropoloji’deki yayınları basılı ve/veya elektronik olarak çoğaltmakta ve/veya yaymakta özgürdürler. Bu durum yine de lisans sahibi olarak Antropoloji’nin sizi ve çalışmanızı onaylayacağı anlamına gelmek zorunda değildir.
Budapeşte Açık Erişim Girişimi