Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF CREATIVE DRAMA METHOD ON ACADEMIC SUCCESS AND ATTITUDE AGAINST SCIENCE OF 8th GRADE STUDENTS ABOUT “FOOD CHAIN”

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 234 - 245, 31.12.2019
https://doi.org/10.35346/aod.614431

Öz

The purpose of this
study is to examine the effect of creative drama method on student’s academic
achievement and their attitude towards science lessons. The study was carried
out during 2018-2019 educational year, at the Sempaş Elementary School, on 8th
grade with 45 students. Creative drama method was used in the experimental
group, and the traditional method in control group. The subject of “
Enerji Dönüşümleri ve Çevre Bilinci” was
taught to the both groups. The science achievement test was prepared to determine
student’s academic achievement along with an attitude test to measure student’s
attitudes towards science. The science achievement and attitude tests were
administered to both groups before the application as pre-test and after the
application as post-test. The results were examined in SPSS (Statistical
Package for Social Science) program. The results revealed significant
differences between experimental and control groups in their academic
achievement as well as their attitudes towards science. The experimental group
scored significantly higher than the control group.

Kaynakça

  • Adıgüzel, H. Ö. (2006). Oyun ve yaratıcı drama ilişkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Durusoy, H., (2012). 6. Sınıf “kuvvet ve hareket” ünitesinde basamaklı öğretim yöntemi ve yaratıcı drama yönteminin öğrenci erişişine ve kalıcılığa etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çam, F., Özkan, E. ve Avinç, İ. (2009). Fen ve teknoloji dersinde drama yönteminin akademik başarı ve derse karşı ilgi açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi: Köy ve merkez okulları örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (2), 459-483.
  • Geban, Ö., Ertepınar, H., Yılmaz, G., Altın, A., ve Şahbaz, F. (1994). Bilgisayar destekli eğitimin öğrencilerin fen bilgisi başarılarına ve fen bilgisi ilgilerine etkisi, Birinci Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İzmir, 38-44.
  • Kaf, Ö. G. Ö. (1999). Hayat Bilimleri dersinde bazı sosyal becerilerin kazandırılmasında yaratıcı Drama yönteminin etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(6).
  • Kahyaoğlu, H., Yavuzer, Y. ve Aydede, M. N. (2010). Fen Bilimleri Dersinin Öğretiminde Yaratıcı Drama Yönteminin Akademik Başarıya Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 8(3), 741-758.
  • MEB (2018). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi: Drama Uygulamaları. Ankara.
  • San, İ. (1998). Yaratıcı Drama Çalışmalarının Dünü ve Bugünü. 2. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi. Ankara.
  • Taşkın-Can, B. (2013). The effects of using creative drama in science education on students’ achievements and scientific process skils. Elementary Education Online,12(1), 120-131.
  • Uçak, E., (2006). Maddenin sınıflandırılması ve dönüşümleri konusunda çoklu zeka kuramı destekli öğretim yönteminin öğrenci başarısı, tutumu ve hatırda tutma düzeyine etkisi, Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Yağmur, E. (2010). 7.sınıf Fen ve teknoloji dersinin yaratıcı drama destekli işlenmesinin eleştirel düşünme becerisi ve başarı üzerine etkisi.Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü,Sakarya.
  • Yalım, N. (2003). İlköğretim dördüncü sınıf FenBilimleri dersinin yaratıcı dramayöntemi ile öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Yayımlanmamışyüksek lisans tezi. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.Eskişehir.
  • Yılmaz-Cihan, G. (2006). Fen Bilimleri öğretiminde drama yönteminin kullanımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Denizli.

8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN “BESİN ZİNCİRİ” KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARI VE FENE KARŞI TUTUMLARINA YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 234 - 245, 31.12.2019
https://doi.org/10.35346/aod.614431

Öz

Bu araştırmanın amacı ortaokul Fen
bilimleri
derslerinde yaratıcı drama yönteminin öğrencilerin akademik başarıları ve
Fen Bilimleri dersine yönelik tutumları üzerindeki etkisini
incelemektir.Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Van İlindeki bir
ortaokulda 8. sınıfta okuyan 45 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırmada kontrol
gruplu ön-test son-test deneysel desen kullanılmıştır. “
Enerji
Dönüşümleri ve Çevre Bilinci
” ünitesi deney
grubunda yaratıcı drama yöntemiyle,kontrol grubunda mevcut öğretim programı
esas alınarak yürütülmüştür. Öğrencilerin akademik başarılarını ölçmek için
“Besin Zinciri ve Enerji Akışı” akademik başarı testi hazırlanmıştır. Fen
Bilimleri ünite başarı testi ve
Fen Bilimleri dersine yönelik tutum testi, deneysel çalışma öncesinde ve
sonrasında ön-test ve son-test olarak her iki gruba da uygulanmıştır. Araştırma
sonucunda yaratıcı drama yönteminin uygulandığı deney grubu ile mevcut öğretim
programının uygulandığı kontrol grubunun başarı düzeyleri ve Fen Bilimleri
dersine yönelik tutumları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu
belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, H. Ö. (2006). Oyun ve yaratıcı drama ilişkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Durusoy, H., (2012). 6. Sınıf “kuvvet ve hareket” ünitesinde basamaklı öğretim yöntemi ve yaratıcı drama yönteminin öğrenci erişişine ve kalıcılığa etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çam, F., Özkan, E. ve Avinç, İ. (2009). Fen ve teknoloji dersinde drama yönteminin akademik başarı ve derse karşı ilgi açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi: Köy ve merkez okulları örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (2), 459-483.
  • Geban, Ö., Ertepınar, H., Yılmaz, G., Altın, A., ve Şahbaz, F. (1994). Bilgisayar destekli eğitimin öğrencilerin fen bilgisi başarılarına ve fen bilgisi ilgilerine etkisi, Birinci Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İzmir, 38-44.
  • Kaf, Ö. G. Ö. (1999). Hayat Bilimleri dersinde bazı sosyal becerilerin kazandırılmasında yaratıcı Drama yönteminin etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(6).
  • Kahyaoğlu, H., Yavuzer, Y. ve Aydede, M. N. (2010). Fen Bilimleri Dersinin Öğretiminde Yaratıcı Drama Yönteminin Akademik Başarıya Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 8(3), 741-758.
  • MEB (2018). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi: Drama Uygulamaları. Ankara.
  • San, İ. (1998). Yaratıcı Drama Çalışmalarının Dünü ve Bugünü. 2. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi. Ankara.
  • Taşkın-Can, B. (2013). The effects of using creative drama in science education on students’ achievements and scientific process skils. Elementary Education Online,12(1), 120-131.
  • Uçak, E., (2006). Maddenin sınıflandırılması ve dönüşümleri konusunda çoklu zeka kuramı destekli öğretim yönteminin öğrenci başarısı, tutumu ve hatırda tutma düzeyine etkisi, Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Yağmur, E. (2010). 7.sınıf Fen ve teknoloji dersinin yaratıcı drama destekli işlenmesinin eleştirel düşünme becerisi ve başarı üzerine etkisi.Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü,Sakarya.
  • Yalım, N. (2003). İlköğretim dördüncü sınıf FenBilimleri dersinin yaratıcı dramayöntemi ile öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Yayımlanmamışyüksek lisans tezi. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.Eskişehir.
  • Yılmaz-Cihan, G. (2006). Fen Bilimleri öğretiminde drama yönteminin kullanımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Pamukkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hanna Taş

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Taş, H. (2019). 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN “BESİN ZİNCİRİ” KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARI VE FENE KARŞI TUTUMLARINA YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ. Anadolu Öğretmen Dergisi, 3(2), 234-245. https://doi.org/10.35346/aod.614431
AMA Taş H. 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN “BESİN ZİNCİRİ” KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARI VE FENE KARŞI TUTUMLARINA YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ. AOD. Aralık 2019;3(2):234-245. doi:10.35346/aod.614431
Chicago Taş, Hanna. “8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ‘BESİN ZİNCİRİ’ KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARI VE FENE KARŞI TUTUMLARINA YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 3, sy. 2 (Aralık 2019): 234-45. https://doi.org/10.35346/aod.614431.
EndNote Taş H (01 Aralık 2019) 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN “BESİN ZİNCİRİ” KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARI VE FENE KARŞI TUTUMLARINA YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ. Anadolu Öğretmen Dergisi 3 2 234–245.
IEEE H. Taş, “8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ‘BESİN ZİNCİRİ’ KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARI VE FENE KARŞI TUTUMLARINA YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ”, AOD, c. 3, sy. 2, ss. 234–245, 2019, doi: 10.35346/aod.614431.
ISNAD Taş, Hanna. “8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ‘BESİN ZİNCİRİ’ KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARI VE FENE KARŞI TUTUMLARINA YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi 3/2 (Aralık 2019), 234-245. https://doi.org/10.35346/aod.614431.
JAMA Taş H. 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN “BESİN ZİNCİRİ” KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARI VE FENE KARŞI TUTUMLARINA YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ. AOD. 2019;3:234–245.
MLA Taş, Hanna. “8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ‘BESİN ZİNCİRİ’ KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARI VE FENE KARŞI TUTUMLARINA YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ”. Anadolu Öğretmen Dergisi, c. 3, sy. 2, 2019, ss. 234-45, doi:10.35346/aod.614431.
Vancouver Taş H. 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN “BESİN ZİNCİRİ” KONUSUNDAKİ AKADEMİK BAŞARI VE FENE KARŞI TUTUMLARINA YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİN ETKİSİ. AOD. 2019;3(2):234-45.