Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Omurga cerrahisi çekirdek müfredatı: Mesleğimizin tanımlanmasında ileriye yönelik bir adım

Yıl 2014, , 475 - 478, 12.11.2014
https://doi.org/10.3944/AOTT.2014.14.0180

Öz

Amaç: Bu çalışmanın amacı omurga cerrahisi için bilgi, beceri ve yaklaşımları bir araya getiren bir çekirdek müfredat oluşturmaktı. Bu müfredat omurga cerrahisini tıbbi bir uzmanlık alanı olarak tanımlamaya yardımcı olacak ve özel bir omurga cerrahisi eğitimine yönelik bir kılavuz işlevi görecektir.

Çalışma planı: Bir çekirdek müfredat komitesi kuruldu. Bu komite, müfredatı; Temel Bilimler, Spinal Travma, Dejeneratif Omurga Hastalıkları, Destrüktif Omurga Patolojileri ve Omurga Deformitesi adı altında 5 modüle bölerek hazırladı. Hazırlanan çekirdek müfredat modülleri bir konsensüs toplantısında değerlendirildi, tercüme edildi ve nihai olarak kabul edilmeden önce ikinci bir konsensüs toplantısında tekrar değerlendirildi.

Bulgular: Beş modül içerisinden, (Temel Bilimler için 19, Spinal Travma için 10, Dejeneratif Omurga Hastalıkları ve Destrüktif Omurga Patolojileri için 4’er ve Omurga Deformitesi için 17 olmak üzere) toplamda 54 konu başlığı ve bunlara ait 165 konu (Temel Bilimler için toplam 59, Spinal Travma için 32, Dejeneratif Omurga Hastalıkları için 10, Destrüktif Omurga Patolojileri için 23 ve Omurga Deformitesi için 41) belirlendi. Bu konuların her biri için öğrenme çıktıları ve giriş ve çıkış kriterleri tanımlandı.

Çıkarımlar: Omurga cerrahisini bir tıbbi uzmanlık alanı olarak tanımlayan bu çekirdek müfredat çalışması omurga cerrahisi için bir temel oluşturabilir ve biz omurga cerrahlarının daha iyi tanımlanmış kimlikler geliştirmesine yardımcı olabilir.

Kaynakça

  • Russ JB, McKenney AS, Patel AB. An identity crisis: the need for core competencies in undergraduate medical education. Med Educ Online 2013;18:1-2.
  • Wadey VM, Halpern J, Bouchard J, Dev P, Olshen RA, Walker D. Orthopaedic surgery core curriculum: the spine. Postgrad Med J 2007;83:268-72.
  • Malempati H, Wadey VM, Paquette S, Kreder HJ, Massicotte EM, Rampersaud R, et al. Spinal surgery fellowship education in Canada: evaluation of trainee and supervisor perspectives on cognitive and procedural competencies. Spine 2013;38:83-91.
  • Miller GE. The assessment of clinical skills/competence/ performance. Acad Med 1990;65:S63-7.
  • Spine Curriculum Manual. [Internet] AOSpine. [cited, September 29, 2014] Available from: https://aospine.aofoundation.org/Structure/education/curriculum/Pages/ curriculum.aspx.
  • Frostick S, Baird E, Bale S, Banks T, Bhaskar B, Kellett C, et al, editors. Specialist Training in Trauma and Orthopaedics Curriculum August 2013. BOA Document. [Internet] [cited, September 29, 2014] Available from: https://www.iscp.ac.uk/static/syllabus2013/to_curric_2013.pdf. (*) Ek’lere www.aott.org.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

Core curriculum (CC) of spinal surgery: a step forward in defining our profession

Yıl 2014, , 475 - 478, 12.11.2014
https://doi.org/10.3944/AOTT.2014.14.0180

Öz

Objective: The aim our study was to establish a core curriculum (CC) for spine surgery incorporating knowledge, skills and attitudes to help define spine surgery as a medical specialty and serve as a guide for specific spine surgery training.

Methods: A committee was established to prepare the CC. Five modules were established; Basic Sciences, Spinal Trauma, Degenerative Spine Diseases, Destructive Spine Pathologies and Spinal Deformity. Prepared CC modules were evaluated in a consensus meeting, translated and reevaluated in a second consensus meeting before being accepted as final.

Results: In the five modules, 54 subject headings (19 for Basic Sciences, 10 for Spinal Trauma, 4 for Degenerative Spine Diseases, 4 for Destructive Spine Pathologies and 17 for Spinal Deformity) and 165 specific subjects (59 for Basic Sciences, 32 for Spinal Trauma, 10 for Degenerative Spine Diseases, 23 for Destructive Spine Pathologies and 41 for Spinal Deformity) were defined. Learning outcomes and entry and exit criteria were defined for all subjects.

Conclusion: This CC may form the basis of spinal surgery training, defining spinal surgery as a medical specialty and help us spine surgeons to develop better defined identities

Kaynakça

  • Russ JB, McKenney AS, Patel AB. An identity crisis: the need for core competencies in undergraduate medical education. Med Educ Online 2013;18:1-2.
  • Wadey VM, Halpern J, Bouchard J, Dev P, Olshen RA, Walker D. Orthopaedic surgery core curriculum: the spine. Postgrad Med J 2007;83:268-72.
  • Malempati H, Wadey VM, Paquette S, Kreder HJ, Massicotte EM, Rampersaud R, et al. Spinal surgery fellowship education in Canada: evaluation of trainee and supervisor perspectives on cognitive and procedural competencies. Spine 2013;38:83-91.
  • Miller GE. The assessment of clinical skills/competence/ performance. Acad Med 1990;65:S63-7.
  • Spine Curriculum Manual. [Internet] AOSpine. [cited, September 29, 2014] Available from: https://aospine.aofoundation.org/Structure/education/curriculum/Pages/ curriculum.aspx.
  • Frostick S, Baird E, Bale S, Banks T, Bhaskar B, Kellett C, et al, editors. Specialist Training in Trauma and Orthopaedics Curriculum August 2013. BOA Document. [Internet] [cited, September 29, 2014] Available from: https://www.iscp.ac.uk/static/syllabus2013/to_curric_2013.pdf. (*) Ek’lere www.aott.org.tr adresinden ulaşabilirsiniz.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Orijinal Makale
Yazarlar

Emre Acaroglu Bu kişi benim

Serdar Kahraman Bu kişi benim

Alpaslan Senkoylu Bu kişi benim

Haluk Berk Bu kişi benim

Hakan Caner Bu kişi benim

Secil Ozkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Acaroglu, E., Kahraman, S., Senkoylu, A., Berk, H., vd. (2014). Core curriculum (CC) of spinal surgery: a step forward in defining our profession. Acta Orthopaedica Et Traumatologica Turcica, 48(5), 475-478. https://doi.org/10.3944/AOTT.2014.14.0180
AMA Acaroglu E, Kahraman S, Senkoylu A, Berk H, Caner H, Ozkan S. Core curriculum (CC) of spinal surgery: a step forward in defining our profession. Acta Orthopaedica et Traumatologica Turcica. Kasım 2014;48(5):475-478. doi:10.3944/AOTT.2014.14.0180
Chicago Acaroglu, Emre, Serdar Kahraman, Alpaslan Senkoylu, Haluk Berk, Hakan Caner, ve Secil Ozkan. “Core Curriculum (CC) of Spinal Surgery: A Step Forward in Defining Our Profession”. Acta Orthopaedica Et Traumatologica Turcica 48, sy. 5 (Kasım 2014): 475-78. https://doi.org/10.3944/AOTT.2014.14.0180.
EndNote Acaroglu E, Kahraman S, Senkoylu A, Berk H, Caner H, Ozkan S (01 Kasım 2014) Core curriculum (CC) of spinal surgery: a step forward in defining our profession. Acta Orthopaedica et Traumatologica Turcica 48 5 475–478.
IEEE E. Acaroglu, S. Kahraman, A. Senkoylu, H. Berk, H. Caner, ve S. Ozkan, “Core curriculum (CC) of spinal surgery: a step forward in defining our profession”, Acta Orthopaedica et Traumatologica Turcica, c. 48, sy. 5, ss. 475–478, 2014, doi: 10.3944/AOTT.2014.14.0180.
ISNAD Acaroglu, Emre vd. “Core Curriculum (CC) of Spinal Surgery: A Step Forward in Defining Our Profession”. Acta Orthopaedica et Traumatologica Turcica 48/5 (Kasım 2014), 475-478. https://doi.org/10.3944/AOTT.2014.14.0180.
JAMA Acaroglu E, Kahraman S, Senkoylu A, Berk H, Caner H, Ozkan S. Core curriculum (CC) of spinal surgery: a step forward in defining our profession. Acta Orthopaedica et Traumatologica Turcica. 2014;48:475–478.
MLA Acaroglu, Emre vd. “Core Curriculum (CC) of Spinal Surgery: A Step Forward in Defining Our Profession”. Acta Orthopaedica Et Traumatologica Turcica, c. 48, sy. 5, 2014, ss. 475-8, doi:10.3944/AOTT.2014.14.0180.
Vancouver Acaroglu E, Kahraman S, Senkoylu A, Berk H, Caner H, Ozkan S. Core curriculum (CC) of spinal surgery: a step forward in defining our profession. Acta Orthopaedica et Traumatologica Turcica. 2014;48(5):475-8.