Amaç: Bu çalışmanın amacı 2000–2013 yılları arasında Türk-Orthopod mail grubuna gönderilen maillerin içeriğini analiz etmektir.
Çalışma planı: Türk-Orthopod mail grubuna gönderilen bütün mesajlar, mail grubunun aktif üyesi olan 4 ortopedist tarafından mesajın içeriğine göre 11 grupta dökümante ve tekrar kategorize edildi.
Bulgular: 15699 mesajın tamamı incelendi ve çalışmaya dahil edildi. Ortalama günlük mesaj sayısı 2000 yılında 0.98 iken, 2013 yılında günlük mesaj sayısı 7.23’e ulaşmıştır. En sık mesaj tipi ulusal ve/veya uluslararası kongre, konferans, sempozyum, toplantı ve paneller hakkındaki duyurulardır (%37.5). En sık 2. mesaj tipi taziye mesajlarıdır (%11.7). Vaka tartışması ve akademik tartışmalar sırasıyla %6.3 ve %4.5’ini kapsamaktadır.
Çıkarımlar: Türk-Orthopod mail grubu Türk Ortopedistleri arasında iletişimi sağlayan güçlü bir sosyal medya platformudur ve esasen dergi gibi hizmet verir. Bununla birlikte bilimsel olgu tartışmaları ve diğer profesyonel konular mesajların küçük bir kısmını oluşturur.
İnternet; mail grubu; mesaj; ortopedi; travmatoloji; Türk-Ortopod.
Objective: The objective of this study was to analyze the content of the ‘Turk-Orthopod’ mailing list between 2000 and 2013.
Methods: All messages posted to the ‘Turk-Orthopod’ mailing list were documented and categorized by 4 orthopedic surgeons who were active members of the mailing list into 11 categories based on the content of the messages.
Results: A total of 15,699 messages were evaluated and included in the analysis. The mean number of daily messages in 2000 was 0.98 messages/day and increased to 7.23 messages/day in 2013. The most common type of message was announcements (37.5%) about national or international congresses, conferences, symposia, meetings, and panels. The second most common type of message was condolence messages (11.7%). Case discussions and academic discussions comprised 6.3% and 4.5% of the messages, respectively.
Conclusion: The ‘Turk-Orthopod’ mailing list serves primarily as an information board and a powerful social media platform for communication among Turkish orthopedic surgeons. However, scientific case discussions and other professional issues comprise a minority of the messages.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orijinal Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 49 Sayı: 3 |