Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin
romantik ilişkideki sorun çözme becerilerini yaşam doyumu, diğerkâmlık
düzeyleri açısından ve bazı demografik değişkenlere göre incelemektir.
Araştırma ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır.
Veri toplamak için, araştırmacının hazırladığı Kişisel
Bilgi Formu, Ergenler İçin Romantik İlişkilerde Sorun Çözme Ölçeği, Yaşam
Doyumu Ölçeği ve Diğerkâmlık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına
bakıldığında romantik ilişkilerde sorun çözme ile diğerkâmlık ve yaşam doyumu
arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Romantik ilişkilerde
sorun çözme becerisi romantik ilişkiye sahip olma durumuna göre anlamlı bir
fark göstermektedir. Ayrıca, yaşam doyumu ve diğerkâmlık değişkenleri romantik
ilişkide sorun çözme becerisinin% 20'sini açıklamaktadır. Sonuç
olarak, kişinin kendisiyle doğrudan ilgili olan diğerkâmlık ve çevrenin de
etkisinden kaynaklanan yaşam doyumunun, romantik ilişkilerde sorun çözme
becerisini yordadığı bulunmuştur. Bu nedenle, bu çalışmanın romantik ilişkiler
literatürüne katkıda bulunduğu düşünülmektedir. Ayrıca,
bu araştırma romantik ilişkisi olan ve olmayan ilişkilerin sorun çözme
becerilerini karşılaştırmak açısından önemlidir.
Romantik ilişki Sorun çözme Yaşam doyumu Diğerkâmlık Üniversite öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |