Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Okullarda Şiddetin Ayak İzleri ve Alınabilecek Önlemler

Yıl 2022, , 128 - 137, 10.06.2022
https://doi.org/10.55150/apjec.1102016

Öz

Eğitim en genel olarak “bireyin davranışlarında olumlu yönde istendik davranış değişikliği meydana getirme süreci” olarak tarif edilmektedir. Eğitim öğretim faaliyetlerinin birincil ve temel amacı bireyin davranışlarında olumlu yönde değişiklik meydana getirebilmektir. Bu amaca ulaşamayan eğitim faaliyetlerinin başarısı eleştiri ve tartışma konusudur. Şiddet ise öğrenilmiş, olumsuz bir davranıştır. Eğer olumsuz bir davranış öğrenilmişse bunun eğitim yoluyla olumlu bir davranışla değiştirilmesi mümkündür. Öte yandan yarının toplumunu oluşturacak bireyler günümüzde öğrenci olarak eğitim öğretimini sürdüren öğrencilerimizdir. Toplumda görülen şiddet olaylarını azaltmanın, bu konuda önleyici tedbirlerin alınmasının yolu okullarımızdan geçmektedir. Hastalıkların tedavisinde erken teşhis ne denli önemliyse; şiddet eğilimindeki bireylerin tespiti ve rehabiletesi bağlamında okullarımızda yapılacak çalışmalar da o denli öneme sahiptir. Birçok konuda olduğu gibi şiddet konusunda da okullarımız bir nevi açık laboratuvar işlevi görmektedir/görmelidir. Çalışma daha çok uzun yılların verdiği mesleki birikimin, saha gözlemlerinin, öğretmen, veli, öğrenci görüşmelerinin, konuyla ilgili farklı okul türlerinde farklı görevlerin icrası sırasında hazırlanan rapor ve tutanakların ürünüdür.

Destekleyen Kurum

Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu, TİHEK

Kaynakça

  • Bayraklı Bayraktar, (1989) İslam’da Eğitim, İstanbul, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları Çakmaklı Kemal, (1996) Çocuklarda ve Gençlerde Psiko-Sosyal Sağlık, İstanbul, Seha Neşriyat
  • Dökmen Üstün, (2004) Küçük Şeyler, İstanbul, Sistem Yayıncılık El-Kasımi Cemaleddin, (2018), Güzel Ahlak, İstanbul, Server Yayınları
  • Hoşgörür Vural, Asil Orhan, Okulda Zorbalık ve Şiddetin Nedenleri ve Önlenmesinin Yönetimi, Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), s. 859-880
  • Maraşlı Ahmet, (2018), Okumayı Sevdirme Projesi, İstanbul, Mihrabad Yayınları
  • MEB, (2019), 2023 Vizyon Belgesi, 06.11.2019 tarihinde MEB; www.2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf adresinden alındı.

fen mühendis

Yıl 2022, , 128 - 137, 10.06.2022
https://doi.org/10.55150/apjec.1102016

Öz

Bayraklı Bayraktar, (1989) İslam’da Eğitim, İstanbul, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları

Çakmaklı Kemal, (1996) Çocuklarda ve Gençlerde Psiko-Sosyal Sağlık, İstanbul, Seha Neşriyat

Dökmen Üstün, (2004) Küçük Şeyler, İstanbul, Sistem Yayıncılık

El-Kasımi Cemaleddin, (2018), Güzel Ahlak, İstanbul, Server Yayınları

Hoşgörür Vural, Asil Orhan, Okulda Zorbalık ve Şiddetin Nedenleri ve Önlenmesinin Yönetimi, Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), s. 859-880

Maraşlı Ahmet, (2018), Okumayı Sevdirme Projesi, İstanbul, Mihrabad Yayınları

MEB, (2019), 2023 Vizyon Belgesi, 06.11.2019 tarihinde MEB; www.2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf adresinden alındı.

Kaynakça

  • Bayraklı Bayraktar, (1989) İslam’da Eğitim, İstanbul, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları Çakmaklı Kemal, (1996) Çocuklarda ve Gençlerde Psiko-Sosyal Sağlık, İstanbul, Seha Neşriyat
  • Dökmen Üstün, (2004) Küçük Şeyler, İstanbul, Sistem Yayıncılık El-Kasımi Cemaleddin, (2018), Güzel Ahlak, İstanbul, Server Yayınları
  • Hoşgörür Vural, Asil Orhan, Okulda Zorbalık ve Şiddetin Nedenleri ve Önlenmesinin Yönetimi, Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), s. 859-880
  • Maraşlı Ahmet, (2018), Okumayı Sevdirme Projesi, İstanbul, Mihrabad Yayınları
  • MEB, (2019), 2023 Vizyon Belgesi, 06.11.2019 tarihinde MEB; www.2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf adresinden alındı.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme
Yazarlar

Ali Kocadayı 0000-0001-5459-2185

Yasin Yeşilyurt

Yayımlanma Tarihi 10 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 3 Mayıs 2022
Kabul Tarihi 31 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Kocadayı, A., & Yeşilyurt, Y. (2022). Okullarda Şiddetin Ayak İzleri ve Alınabilecek Önlemler. Akademik Platform Eğitim Ve Değişim Dergisi, 5(1), 128-137. https://doi.org/10.55150/apjec.1102016

asos-index.png