Bu araştırma, İstanbul’da
üniversite okuyan kız öğrencilerin üzerinde sanal tesettür mağazalarının sosyal
bir olgu olarak tesettür alışkanlıklarındaki değişime etkisini incelemek için
yapılmıştır. Çalışmanın örneklemini ise olasılıksız örnekleme yöntemi ile
seçilen, İstanbul’da üniversite okuyan 399 öğrenci seçilmiştir. Veriler
araştırmacı tarafından literatür bilgileri doğrultusunda geliştirilen ve 49
sorudan oluşan online anket formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin
değerlendirilmesinde sayı, yüzde ve ki- kare testleri kullanılmıştır.
Araştırmamızın bulguları ise grubumuzun en yüksek çoğunluk olarak %37,1’i
tesettür modasının varlığını olumlu bulmamaktadır. Sanal tesettür
mağazalarındaki giyim şekillerini olması gereken tesettüre kesinlikle uygun
görmeyip sanal tesettür mağazalarının tesettür modasını yönlendirdiğini
kesinlikle düşünenlerin oranı; % 32,4 sanal tesettür mağazalarındaki giyim
şekillerini olması gereken tesettüre uygun görmeyip sanal tesettür
mağazalarının tesettür modasını yönlendirdiğini düşünenlerin oranı; % 35,5’tir.
Araştırmanın sonucunda ise; sanal tesettür mağazaları tesettür algısını
değiştirmekte, sanal mağazada sunulan şekilde olması gerektiği algısını
yerleştirmektedir. Sanal mağazalar tesettür modasını ilerletmektedir.
sanal mağaza tesettür algısı modernleşme sanal tesettür mağazaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 24 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |